Grupa Podravka u prvih šest mjeseci 2024. značajno povećala prihode od prodaje i dobit
Grupa Podravka u prvih je šest mjeseci 2024. ostvarila gotovo
deset posto veće prihode od prodaje nego u istom razdoblju lani.
Oni su iznosili 380,4 milijuna eura, odnosno 34,1 milijun eura
više. Prihodi segmenta Prehrane pritom su porasli za 25,3
milijuna eura ili 9,6 posto u odnosu na prvih šest mjeseci 2023.,
dok je rast prihoda segmenta Farmaceutike iznosio 8,8 milijuna
eura ili 10,8 posto.
Najznačajniji rast prihoda Podravka je u segmentu Prehrane u
prvih šest mjeseci 2024. ostvarila na tržištu zapadne Europe,
gdje se posebice izdvaja Njemačka, s rastom od čak 78,4 posto u
odnosu na isto razdoblje lani. Na tržištu SAD-a prihodi od
prodaje vlastitih brendova rasli su 25,4 posto, dok projekt
pozicioniranja Podravke USA kao središta za izvoz brendova
jugoistočne Europe u SAD napreduje prema planu te je volumen
distribusijskih aktivnosti u SAD-u povećan pet puta u odnosu na
isto razdoblje lani. Prodaja je snažno rasla i u jugoistočnoj
Europi, ukupno deset posto, a najznačajnije u BiH i Crnoj Gori.
Na tržištu Hrvatske zabilježen je rast prodaje od 7,5%.
Ovako značajan rast prihoda od prodaje rezultat je rasta na svim
tržištima i u njemu se reflektiraju mnogobrojne aktivnosti i
promjene uvedene tijekom prošle godine. Intenzivno se radilo na
restrukturiranju inozemnih tržišta, širenju mreže kupaca, širenju
portfelja i izvozu, ali i na sveobuhvatnom redefiniranju
cjenovnih politika na svim inozemnim tržištima radi povećanja
profitabilnosti izvoza.
Dobri rezultati vidljivi su i u operativnoj dobiti Grupe prije
amortizacije (EBITDA), koja je u prvoj polovici godine iznosila
je 65,8 milijuna eura. Riječ je o rastu od 17,5 milijuna eura,
odnosno 36,2 posto u usporedbi s prvih šest mjeseci prošle
godine. Neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene
jednokratne stavke (normalizirana dobit) za prvih šest mjeseci
ove godine iznosila je 38,8 milijuna eura, gotovo pedeset posto
više od normalizirane neto dobiti za isto razdoblje prošle godine
kada je iznosila 26 milijuna eura.
“Rezultati ostvareni u prvoj polovici godine potvrda su
ispravnosti odluka o transformaciji nastupa na inozemnim
tržištima, ali i upornosti u provedbi tih odluka kojima smo bili
posvećeni u proteklom razdoblju. Posebno možemo biti
zadovoljni širenjem poslovanja i povećanjem profitabilnosti na
tržištima zapadne Europe, naročito Njemačke, ali i Austrije te
Amerike. To su tržišta na koja smo posebno usmjerili svoju
pozornost. Rast prodaje na inozemnim tržištima rezultat je
povećanih količina prodaje, ali i odluke da cijene po kojima
prodajemo naše proizvode na bogatijim tržištima ne mogu biti niže
od onih po kojima ih prodajemo u Hrvatskoj. Uspjeli smo povećati
izvoz, istovremeno pozicionirajući Podravkine proizvode na način
na koji to kvaliteta našeg portfelja i zaslužuje. Iako je pred
nama još puno posla, ovi rezultati potvrđuju da su aktivnosti na
unutarnjoj transformaciji Podravkinog poslovanja jednako
uspješne, kao i naše brojne investicije koje su često vidljivije
zbog svoje opipljivosti. Naravno, zasluge za ova postignuća idu
svim zaposlenicima Podravke koji zajedničkim naporima provode sve
naše zacrtane ciljeve i potrošačima nastavljaju pružati samo
najkvalitetnije usluge i proizvode”, poručila je Martina
Dalić, predsjednica Uprave Podravke.
Kako je istaknula, cijelo prvo polugodište, kao i ostatak godine
obilježen je dovršetkom velikih investicija koje se provode u
sklopu Podravkinog investicijskog ciklusa koji je započeo 2021.
Otvorena je nova Tvornica tjestenine u Koprivnici, a nedavno i
novi pogon za preradu rajčice u Varaždinu. Investicija u novi
pogon za preradu rajčice središte je Podravkinog projekta
povećanja proizvodnje rajčice i ostvarivanja samodostatnosti u
ovoj sirovini. To znači da će sva rajčica u Podravkinim
najvažnijim proizvodima, koje izvozimo širom svijeta, biti
rajčica s hrvatskih polja.
Osim pogona za preradu rajčice, dovršena je i modernizacija
pogona pekare u Mariboru, u Koprivnici je započela gradnja novog
Transportnog centra, a najesen se očekuje dovršetak i otvorenje
logističko-distributivnog centra, najveće investicije u sklopu
Strategije poslovanja Grupe Podravka do 2025. Uz sve navedeno,
početkom godine predstavljen je i novi vizualni identitet
prilagođen potrebama i ciljevima kompanije. Time je korporativni
logotip Grupe Podravka prvi puta odvojen od proizvodnog logotipa
brenda Podravka.
Završetak prvog polugodišta obilježen je odlukom Fortenova grupe o izboru Podravke kao
preferiranog partnera za kupnju poljoprivrednih kompanija Belje,
PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-vet i
Felix. Sukladno tome, Podravka i Fortenova grupa
potpisale su Ugovor o ekskluzivnosti kojim se potvrđuje da je
Podravka preferirani partner, a temeljem kojeg je Podravka
uplatila i 15 milijuna eura pologa za ovo preuzimanje. Dovršetak
procesa prodaje uslijedit će nakon dodatnih pregovora i
usuglašavanja kupoprodajnog ugovora te dobivanja svih potrebnih
odobrenja regulatornih tijela u Hrvatskoj i regiji.
Tijekom cijele godine Podravka, također, nastavlja s ulaganjima u
modernizaciju poljoprivredne proizvodnje. Jedan od ključnih
ciljeva jest i daljnje ulaganje u sustave navodnjavanja, odnosno
proširenje poljoprivrednih površina pod navodnjavanjem, što je
preduvjet za uspješnu proizvodnju povrća i jačanje konkurentnosti
domaće poljoprivredne proizvodnje. Ove je godine intenzivirana i
suradnja s poljoprivrednim kooperantima, posebno u proizvodnji
rajčice. Samo za tu povrtnu kulturu sklopljeno je dvostruko više
ugovora nego prošle godine. Sve ovo omogućit će sigurnost opskrbe
tvornica kvalitetnim sirovinama, jačanje liderske pozicije i
konkurentnosti te, u konačnici, zadovoljstvo krajnjih potrošača.