Vijesti / Ostalo

veliko istraživanje

Više od 85 posto učitelja je za zabranu mobitela u školama, učenici podijeljeni

Više od 85 posto učitelja je za zabranu mobitela u školama, učenici podijeljeni
osijek.hr

U istraživanju je sudjelovalo 1705 učitelja i učiteljica te 3706 učenika i učenica petih razreda kao i 3866 učenika i učenica sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj

Institut za društvena istraživanja u Zagrebu objavio je rezultate po kojima više od 85 posto svih učitelja i učiteljica podržava zabranu korištenja mobitela u školama. Učitelji i učiteljice predmetne nastave nešto više u odnosu na učitelje i učiteljice razredne nastave. Također, značajan dio učenika zagovara zabranu. Opsežno nacionalno istraživanje provedeno je u razdoblju u svibnju i lipnju 2022. godine, prenosi Danas.hr.

U njemu je sudjelovalo 1705 učitelja i učiteljica te 3706 učenika i učenica petih razreda kao i 3866 učenika i učenica sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Učenici petih razreda podijeljeni su po pitanju zabrane korištenja mobitela u školama. Zabrani se protivi 47,4 posto učenika, a 52,6 posto njih je podržava. Učenici sedmih razreda većinski se protive zabrani, njih gotovo 70 posto (68,9), a nešto manje od trećine zabranu podržava.

"Učenička perspektiva o zabrani korištenja mobitela u školama ukazuje na složenost ove teme. Učenici/ce petog razreda su izrazito podijeljeni oko pitanja zabrane korištenja mobitela u školama, pri čemu nešto više od polovine učenika/ca podržava ideju zabrane (52.6%). Nisu uočene razlike u odgovorima s obzirom na spol, regionalnu lokaciju škole, školski uspjeh i obrazovni status oca", tumače autori

Sklonost zabrani iskazana od strane velike većine učitelja/ica, ali i značajnog dijela učenika/ca, ukazuje da je korištenje mobitela u hrvatskom osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju neprikladno te da se ne koriste brojne mogućnosti digitalne tehnologije u školama. S obzirom na sveprisutnost mobitela u svakodnevnom životu učenika/ca, kao i na sve češće zahtjeve za korištenjem mobitela u odgojno-obrazovne svrhe tijekom nastavnog procesa potrebno je povesti stručnu i javnu raspravu o sljedećem:

"Treba li, s kojom svrhom i kako omogućiti korištenje mobitela u osnovnoj školi? Rezultati pozivaju na raspravu između svih uključenih u složeni život škole te na uvažavanje različitih perspektiva – posebice učeničke. Dogovor o pitanju korištenja mobitela u svakoj školi postignut suradnjom svih zainteresiranih dionika – učitelja, učenika, ravnatelja, stručnih suradnika i roditelja predstavlja najbolje jamstvo da se zajednička odluka o tom pitanju sprovede u djelo", navode autori.


Izdvojeno

Reci što misliš!