Najviše se kupuje hrana pred istek roka, kupovna moć sve je manja, pa su za mnoge građane i akcijske cijene postale luksuz
Svaki dan počinje listajući kataloge u potrazi za akcijama.
Kupuje strogo prema popisu, a namirnice na sniženju često
diktiraju i ono što će kuhati. Ovakvih Hrvata sve je više, a
priču o njima donosi RTL Danas.
“Može se dnevno uštedjeti sigurno između 30 i 40 kuna samo na
bazičnim stvarima. Kruh je većinom po 10 kuna, možete ga pred
kraj dana ili po akcijama naći za 3-4 kune, isto tako i
mlijeko, a da ne pričamo o stvarima koje nisu bazične”,
kaže Ljiljana Papić iz Zagreba.
Na ovaj način mjesečno uštedi i do 1000 kuna –
jer nerijetko se dogodi da je razlika od trgovine do trgovine u
cijeni istog proizvoda i do 60 posto.
Velike vikend kupnje hrvatski je kupac zamijenio s više manjih.
Po redovnim cijenama kupuje se samo ono što se mora
kupiti.
“Di god je akcija moram ići, morate – hoćete nećete”,
kaže Nevenka Županić iz Zagreba.
Kupovna moć sve je manja, pa su za mnoge građane i akcijske
cijene postale luksuz.
“To je jednostavno postala potreba, jer u vremenu
kada cijene toliko brzo rastu potrošači žele uštedjeti
i kupnju planiraju na način da kupuju na akcijama”, objašnjava
predsjednica udruge Varaždinski potrošač, Sanja
Keretić.
No često ušteda na jednom proizvodu znači da se više potroši na
drugi, onaj po kojeg nismo došli – pa se razlika brzo istopi.
“Građani često planiraju kupovati na akcijama kako bi
uštedjeli, kupe jedan proizvod, a zapravo kupe i dodatne
proizvode koje niti su planirali, niti im trebaju, a u konačnici
potroše veću količinu novca. Problem je i kada se dodatno
zadužuju da bi kupili robu na akciji, kupuju je na kredite i na
rate i trajno opterećuju svoju obitelj”, govori predsjednik
Hrvatske mreže protiv siromaštva, Nedjeljko
Marković.
Katalog s popustima često nas vuče da zbog niže cijene kupimo i
ono što nam zapravo ne treba. Opreza nikad dosta, jer akcije
nekad i nisu akcije, a cijene pojedinih artikala nerijetko budu
snižene za samo nekoliko lipa.