zanimljivo

Mađarima nedostaje goriva, a nekima je i jefttinije pa dolaze tankirati u Hrvatsku

Ivan Skrinjar/PIXSELL

Mađarska vlada ograničila je cijene goriva, no te cijene koje su niže nego u Hrvatskoj vrijede samo za privatna vozila

Mađari prelaze granicu i pune spremnike svojih vozila na
hrvatskim crpkama jer je jeftinije, pa na punom spremniku goriva
tako uštede i do 35 eura, piše današnji Večernji list.

Mađarska vlada ograničila je cijene goriva, no te cijene koje su
niže nego u Hrvatskoj vrijede samo za privatna vozila. Sva
ostala, u što spadaju službena i poslovna vozila svih vrsta te
ona autoškola, izuzeta su krajem srpnja iz vladine regulative te
od tada plaćaju tržišnu cijenu, onu bez vladine intervencije koja
je viša od cijene benzina na hrvatskim crpkama.

Poduzetnici, vlasnici autoškola i drugi koji posjeduju takva
vozila već neko vrijeme upozoravaju da njihovi poslovi trpe zbog
cijene goriva, a oni koji imaju sreću da su relativno blizu
granice redovno odlaze napuniti spremnike u Hrvatsku. Uz dobar
tečaj konverzije forinte, na spremniku od 70 litara Mađari u
Hrvatskoj mogu uštedjeti oko 35 eura.

Benzin 95 u Hrvatskoj je, uz Vladinu intervenciju, sada ograničen
na cijenu od 11,19 kn (1,49 eura), a dizel na 12,35 kuna (1,64
eura) po litri. Mađarska Vlada već je prije intervenirala te
zamrznula pa Mađari plaćaju oko 1,20 eura za litru goriva, ako ne
voze službene ili poslovne automobile. Ako ih voze, cijena koju
plaćaju je tržišna i redovno se mijenja, a zadnje je iznosila
1,99 eura za litru benzina, te više od 2 eura za litru dizela.
Sada se najavljuje i daljnje poskupljenje dizela za još 30
forinti (0.074 eura).

Osim cijene, drugi problem u Mađarskoj, posebno na manjim
privatnim crpkama, jest nedostatak goriva. MOL konstantno
smanjuje isporuke, već su bile pale na 50 posto u odnosu na
regularna vremena, a danas isporučuju samo 35 posto količine iz
pretkriznog razdoblja. MOL je ponudio različita tumačenja zbog
čega dolazi do ograničene isporuke, od toga da je od ožujka
sklopio ugovor s 258 novih partnera te se smanjene isporuke
odnose samo na njih, do toga da tim potezom žele osigurati
ravnomjernu distribuciju goriva.

Mađari su među prvima ograničili cijene goriva i mnogi su mislili
da je riječ o predizbornom triku, no premijer Viktor
Orbán
nastavio je s istom politikom i nakon dobitka
izbora. No s vremenom polako isključuje i dio po dio Mađara iz
sheme “najjeftinijeg goriva u Europi” – prvo kamione velike
tonaže, a onda i poslovna vozila. Usprkos kritikama da je takva
vladina intervencija neodrživa, mađarski je premijer najavio da
ne odustaje i da će ona potrajati najkraće do listopada, piše
novinarka Večernjeg lista Sandra Veljković.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari