analiza potrošnje

Od početka koronavirus krize u Hrvatskoj najviše se prodaje – alkohol!

Apidech Ninkhlai/123rf.com

Zalihe su najviše radili samci dok je to kod višečlanih kućanstava bitno manje izraženo

U prva tri tjedna korona šopinga vino i žestoka
alkoholna pića rastu većom stopom rasta u odnosu na rast
kategorije sapuna.

GfK Panel kućanstava koji prati potrošnju
proizvoda za kućanstvo u Hrvatskoj analizirao je 20 milijuna
košarica kupljenih u razdoblju od 24. veljače do 15. ožujka i
usporedio ih s usporediva 3 tjedna u 2019. godini.

Ukupno smo potrošili 300 milijuna kuna više na
hranu, piće, osobnu njegu i kućnu kemiju. Najveći dobitnik je,
očekivano, online format u kojem je potrošnja rasla čak 51 posto.

Najveći je gubitnik tržnica s padom vrijednosti od osam posto, a
pekarnice i male trgovine također bilježe smanjenje tržišnog
udjela.

Konzum Super, Konzum klik, Plodine, Spar, Tommy, dm i Bipa
povećali su tržišne udjele u ova tri tjedna.

U normalnim društvenim okolnostima kada kupujemo zalihe u našim
košaricama nalazi se povećan udio artikala na promociji. Međutim
u korona košarici koja po kriterijima odgovara
zalihovnim kupovinama udio artikala na promociji se smanjio.

Zanimljjvo je da kupci u dobi do 34 godine nisu potrošili ni kunu
više, kupci od 35-44 godine blago su povećali potrošnju, dok su
stariji od 45 značajno više trošili.

Kupci niže kupovne moći nisu se opskrbili zalihama, dok su oni
najviše prihodovne moći napravili najveće zalihe.

WC papir tek na 31. mjestu

Zalihe su najviše radili samci dok je to kod višečlanih
kućanstava bitno manje izraženo.

Postoje i značajne regionalne razlike. Tako su npr. Zagrepčani,
Slavonci, Istrijani i Primorci prednjačili u pripremi zaliha, dok
je to u Središnjoj Hrvatskoj i Dalmaciji manje izraženo.

Zanimljivo je da su zalihe u jednakoj mjeri stvarali oni koji se
izjašnjavaju kao iznimno zabrinuti zbog koronavirusa kao i oni
koji nisu osobito zabrinuti.

Listu top 20 kategorija s najvećim rastom otvara sol koja je
rasla 290%. Brašno i kvasac koji su, uz wc papir, postali sinonim
korona šopinga “tek” su na 6. i 7. mjestu po rastu
vrijednosti. Sapun je tek na 20. mjestu. WC papir je na 31.mjestu
od ukupno 130 analiziranih kategorija.

U prva tri tjedna korona šopinga vino i žestoka alkoholna pića
rastu većom stopom rasta u odnosu na rast kategorije sapuna.

Riblje delikatese i depilatori na vrhu su Top liste 20
kategorija koje su u prva tri tjedna korona šopinga
zabilježile vrijednosni pad. Iz analize košarice vidljivo je i da
se planiramo manje brijati, manje održavati higijenu zuba, ali i
popiti manje piva.

Izvor:
Vijesti.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari