Uskoro letovi iz Osijeka za Njemačku i London?

Nakon što je Vlada RH u ime države kao većinskoga vlasnika, zbog loših poslovnih rezultata odlučila smijeniti dosadašnju upravu Zračne luke Osijek na čelu s direktoricom Blankom Strahonjom, za njezinoga nasljednika postavljen je 37-godišnji Domagoj Marinić, dosadašnji djelatnik ZL-a Osijek.

Kakvo ste stanje zatekli dolaskom na čelo Zračne luke?

Stanje u ZL-u Osijek je trenutno vrlo loše, dug je premašio
9.500.000 kuna, redovnih zrakoplovnih linija prema destinacijama
u zemlji i inozemstvu, osim u ljetnom razdoblju prema Splitu,
nema. Može se reći da je trenutno ugled zračne luke značajno
narušen, jer sve što je proteklih godina pokrenuto od letova je i
zaustavljeno. To je vrlo čudno jer je interes za letove bio
ogroman, popunjenost zrakoplova B737 od 189 sjedala prema
Frankfurtu je bila veća od 80 posto cijele sezone, zrakoplovi
prema Splitu i Dubrovniku su bili još popunjeniji, dok su charter
letovi za Tunis i Egipat bili gotovo u cijelosti puni. To je
dokaz da ova regija ima potencijal, i da ovaj aerodrom može
ispuniti svoju svrhu u dogledno vrijeme, a to je da pruži
mogućnost građanima koji gravitiraju ovom aerodromu zračnu vezu s
destinacijama u zemlji i Europi.

Novo zapošljavanje?

Koji su najveći problemi Zračne luke Osijek i tko je najveći
krivac za njih?

Najveći problemi ZL-a Osijek su trenutan dug i nedostatak
prihoda, odnosno redovnih putničkih linija. Prethodna uprava
snosi naravno velik dio krivnje za to stanje, ali, naravno da
velik dio krivnje snosi i država, kao većinski vlasnik od 2003.
do 2011. godine, koji su isto tako svojim nečinjenjem doveli do
trenutne situacije. Ono što se sada bitno mijenja je činjenica da
je nakon izbora i promjene na vlasti, došlo da posve drukčijeg
ozračja, gdje vlasnici u dobroj vjeri surađuju, i to je ono što
budi optimizam.

[blockquote]Tko je Domagoj Marinić?
Novi direktor ima 37 godina i dolazi iz struke. Studirao je na
Fakultetu prometnih znanosti, studij aeronautike, smjer vojni
pilot, no na trećoj godini studija prebacio se na studij
aeroprometa, te diplomirao 2001. godine, i stekao zvanje
inženjera zračnog prometa. Do sada je u Zračnoj luci obavljao
poslove balansera zrakoplova, kontrolora opsluživanja zrakoplova
i voditelja tehničkih poslova i održavanja.[/blockquote]

Koji su prvi potezi koje ćete povući kao novi direktor? Hoće li
biti nekih kadrovskih promjena, otpuštanja radnika…?

Prioritet je da se pokušamo izboriti u resornom ministarstvu
da Natječaj za obavljanje javne usluge u zračnom prijevozu bude u
onom opsegu u kojem to priželjkujemo. To znači da očekujemo
uvođenje novih linija za Split i Dubrovnik tijekom cijele godine
u okviru ovog natječaja koji predviđa uvođenje takvih linija tamo
gdje zrakoplovni prijevoznik u pravilu nema gospodarskog interesa
za uvođenje takvih linija. Zakon predviđa mogućnost i da država
nametne uvođenje takvih linija, pogotovo tamo gdje se radi o
slabije ekonomski razvijenim regijama, prometno izoliranim
regijama i linijama sa slabijim prometom. Što se tiče otpuštanja
radnika, toga ne smije biti, jer međunarodna zračna luka sa 44
djelatnika teško može funkcionirati. To znači da je težište na
upravi aerodroma da donese poslove, pa će, nadam se, biti potrebe
i za novim zapošljavanjem.

Još malo strpljenja

Na koje načina planirate riješiti probleme? Očekujete li, i u
kojoj mjeri, pomoć države, Grada i Županije kao vlasnika?

U ovoj godini je bitno konsolidirati poslovanje zračne luke,
organizacijski se poboljšati, napraviti određene preinake u
načinu poslovanja i sistematizaciji radnih mjesta, ukinuti
nepotrebne razine odlučivanja i napraviti kolektiv koji će biti
fleksibilniji i dinamičniji, mnogo ažurniji u traženju novih
prihoda i novih poslova. Očekujem pomoć svih vlasnika, a ta pomoć
je već i počela stizati, ne samo u novcu, nego i u aktivnom
sudjelovanju svih vlasnika u traženju izlaska iz trenutnih
problema.

Planirate li uvesti nove letove? Na kojim relacijama, kako i u
kojem roku?

Prioritet je letenje tijekom cijele godine na ovim linijama,
no, naše apsolutno nastojanje će ići u smjeru otvaranja linija
prema njemačkim destinacijama Stuttgart i Frankfurt, te u
sljedećoj fazi otvaranje linija prema Londonu.
Mislim da
nije realno očekivati da ćemo ove godine uspjeti pokrenuti ove
letove, građani će se morati strpiti još ove sezone, jer je
nemoguće bilo što pokrenuti u sredini sezone. No, 2013. će
sigurno biti godina otvaranja ovih linija. Smatrat ću svojim
neuspjehom ako do toga ne dođe.

[blockquote]Zračna luka ima 44 djelatnika

Zračna luka Osijek otvorena je za promet 1980. godine, a
sagrađena je prema tada najvišim standardima i prema međunarodnim
preporukama. U sklopu nje postoje upravna zgrada, putnički
terminal, tehnička zgrada s radionicom, prostorijama za
vatrogasnu postrojbu, garaža za vozila, ambulanta i naposljetku
cargo terminal s cca 2.400 četvornih metara. Uzletno-sletna staza
je duga 2.500 metara, opremljena ILS sustavom prve kategorije,
stajanka za zrakoplove je projektirana da može primiti 4
zrakoplova A320 u isto vrijeme. Trenutačno ima 44
zaposlena.[/blockquote]


Tomislav LEVAK (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari