Prosječan automobil koji u Hrvatskoj uredno prođe na tehničkom pregledu ima nešto malo više od deset godina, a svaki je drugi automobil u našoj zemlji stariji od deset godina.
No, prema posljednjim podacima MUP-a, čini se kako je Osječanima
od starosti vozila ipak znatno važnije da vozilo ne bude
“pogrešne” marke. Tako je trenutačno najstarije
registrirano vozilo u Osijeku otmjeni oldtimer Jaguar,
tip XK140 C, iz 1955. godine. Istovremeno u Osijeku
trenutačno nema registriranog ni jednog Moskvitcha, a na
cesti se može susresti samo jedna peglicu i jedan
trabant, koliko ih je registrirano u evidenciji MUP-a.
Osim “fiće” koji je na raskrižju Trpimirove i Vukovarske postao
spomenik, za prometovanje je u Osijeku registrirana
još samo 21 Zastava 750 i 850. Inače, prema posljednjim
statističkim podacima za Hrvatsku, a u koju se uklapa i Osijek,
na našim cestama ipak i dalje najviše ima Volkswagena, a ove je
marke više od 15 posto vozila. Opel je na drugome mjestu, a treće
mjesto drži Renault, te ga slijede Fiat i Škoda. Inače, u MUP-u
napominju kako se kod gore navedenih starijih vozila sve češće
događa da ih više nije moguće registrirati.
– Može li se vozilo registrirati u RH ili ne, ovisi o samom
vozilu i ispunjava li ono uvjete iz Pravilnika o tehničkim
uvjetima vozila u prometu na cestama, odnosno, ima li isto
potvrdu o sukladnosti. To znači da postoje vozila koja nije
moguće registrirati, no takve informacije zapravo posjeduju
stanice za tehničke preglede. Sama činjenica da je ovako mali
broj “fića” i “peglica” na osječkim cestama, govori u prilog tome
da oni sve teže zadovoljavaju prijeko potrebne tehničke
uvjete, napominje Jelena Bikić, glasnogovornica
MUP-a.
[blockquote]Na cestama i Rolls Royce
Osijek se može pohvaliti i vlasnikom najraskošnijeg
voznog parka u Hrvatskoj. Riječ je, dakako, o bivšem
vlasniku Sonic banke Branku Ostoviću, koji u svojim garažama ima
cabriolet Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, iz ograničene
serije Spirit of Ecstasy, jedan od samo 35 proizvedenih, čija
cijena s davanjima iznosi vrtoglavih 4,5 milijuna kuna. Slijedi
ga 2,5 milijuna kuna vrijedna Alfa Romeo 8C Spyder, a tek
neznatno jeftiniji je rijetki Porsche 911 Sport Classic (2,2
milijuna kuna). Riječ je o jednom od samo 250 proizvedenih
primjeraka legendarnog njemačkog sportskog automobila s krovom
Double Bubble.[/blockquote]
Tekst: Nefreteta Z.EBERHARD (Glas Slavonije)