Od kraja listopada stanovnici Osijeka i istočne Hrvatske konačno će prvi put nakon Domovinskog rata, iz Zračne luke Osijek imati redovite putničke linije prema destinacijama u Hrvatskoj, u ovom slučaju za Zagreb i Split!
Podsjetimo, najveći slavonski grad s drugim je hrvatskim zračnim
lukama – Zagrebom, Dubrovnikom i/li Splitom – bio povezan
neredovito, samo tijekom dva-tri ljetna mjeseca. Nova uprava ZL
Osijek na čelu s direktorom Domagojem Marinićem
pred potpisom je ugovora koji će omogućiti svakodnevne letove u
glavni hrvatski i najveći dalmatinski grad.
“Vjerujemo da ćemo do sredine kolovoza definirati sve detalje
i potpisati ugovore. Plan je da jedna druga kompanija nacionalnom
avioprijevozniku Croatiji Airlines iznajmljuje manje zrakoplove
kapaciteta do 30 sjedala za linije s Osijekom. Oni bi svakoga
jutra polijetali u Zagreb i Split te se vraćali svake večeri i
noćili u našoj zračnoj luci. Zimski red letenja počinje u subotu,
27. listopada, a ovi letovi trebali bi početi dva dana
kasnije“, najavljuje Marinić.
Na upit o cijeni karata, direktor odgovara da još nije
definirana.
“No, bit će povoljna jer će se djelomice subvencionirati kroz
program Ministarstva pomorstva, prometa i veza za obavljanje
javne usluge u zračnom prijevozu. Vjerujemo da će se zadržati u
okviru 150 posto više od cijene povratne autobusne karte za
Zagreb i Split. Također, vjerujemo da će biti dovoljno interesa,
kako bi ove linije bile rentabilne, odnosno da ćemo solidno
puniti zrakoplove s 30 mjesta“, dodaje direktor.
Posredno, naglašava, Osijek će najmanje triput tjedno
biti povezan i s dva atraktivna njemačka odredišta, na
linijama Osijek-Zagreb-Stuttgart i Osijek-Zagreb-Frankfurt.
“Te karte prodavale bi se putem sustava Croatije Airlines,
kao i one za europska odredišta preko Splita. No, još je važnije
da su Osječani ovom izravnom linijom sa Zagrebom praktički
povezani s cijelim svijetom, a jutarnji letovi idealni su za
‘hvatanje’ veza za dalje“, ističe Marinić.
[blockquote]Baku, Frankfurt i Milan?
Aktualna je, kaže Marinić, i ponuda jednog avio cargo
prijevoznika iz Azerbajdžana, koji bi uveo dvije redovite cargo
linije iz Bakua preko Osijeka do Frankfurta i Milana. “Uz to,
naravno, pokušat ćemo s nekim niskotarifnim kompanijama, u prvom
redu Ryanairom, dogovoriti da bar u idućoj ljetnoj sezoni u svoj
red letenja vrate i Osijek. Nadamo se da ćemo uspjeti u tome, ali
ove linije za Zagreb, Split i Njemačka sada su nam prioriteti”,
naglašava direktor.[/blockquote]
Tomislav LEVAK (Glas Slavonije)