Već sada dobar dio javnog prijevoza u Osijeku čine tramvaji na električni pogon, no prema najavama iz GPP-a u bližoj budućnosti se očekuje i nabavka novih autobusa koje bi pokretali alternativni izvori energije.
Već sada dobar dio javnog prijevoza u Osijeku čine tramvaji na električni pogon, no prema najavama iz GPP-a u bližoj budućnosti se očekuje i nabavka novih autobusa koje bi pokretali alternativni izvori energije.
Kako navodi
Glas Slavonije, direktor GPP-a Igor Medić
kaže da ideja o nabavci vozila pokretana alternativnim gorivima
nije novost. Nova vozila se planiraju kupiti uz pomoć
pretpristupnih fondova Europske unije. Shodno tome već
su ostvareni prvi koraci prema tom projektu te je kontaktirano
Ministarstvo prometa i najavljeno prijavljivanje
projekta za nabavku vozila.
Što se tiče postojećeg voznog parka, većina vozila je kupljena
preko leasinga, što znači da preinake na njima nisu dopuštene.
Inače vrijedi spomenuti kako iz GPP-a kažu da je autobusni
prijevoz isplativiji nego tramvajski, prije svega zbog troškova
održavanja infrastrukture, no hodanje ukorak sa modernim
trendovima sve više nameće potrebu o ekološkoj svijesti
ispred profita.
Nova vozila bi tako bila pokretana stlačenim plinom – tzv.
CNG-om, te bi time bila uz bok onima koja se već
nalaze na cestama Zagreba i Rijeke.
Putnike će zanimati hoće li ove promjene utjecati na promjenu
cijena karata, no iz GPP-a poručuju kako poskupljenja
najvjerojatnije neće biti.
Vrijedi stoga spomenuti i primjer osječkog Panturista koji obavlja lokalni i međugradski prijevoz u Osječko – baranjskoj županiji, čiji veći dio prigradskog voznog parka pokreće biodizel. U Panturistu su se odlučili na ovo alternativno gorivo prije otprilike godinu dana, a osim ekološke koristi i doprinosa svakako vrijedi istaknuti i financijsku isplativost – naime cijena biodizela je za oko 30% niža od klasičnog diesela, zbog čega su u Panturistu, usprkos ovogodišnjim divljanjima cijena goriva, uspjeli održati cijene karata nepromijenjenima još od početka 2011. godine.
Tekst i foto: Marko Banić (SiB.hr)