Gradonačelnik Ivan Vrkić zajedno s predsjednikom Gradskoga vijeća Antom Đapićem i suradnicima primio je danas u radni posjet predstavnike Hrvatskih željeznica, na čelu s Nikolom Ljubanom, članom Uprave HŽ Infrastruktura.
Vrlo konstruktivan razgovor rezultirao je definiranjem
prioriteta u razvoju željeznice u Osijeku te rješavanju
ključnih problema, odnosno usuglašavanjem i dogovorom oko
pet točaka denivelacije na području Grada
Osijeka.
Prva će u realizaciju krenuti 2017. i to ona u Ulici sv. L. B.
Mandića. Time će se rasteretiti promet u gradu, ali i podići
razina sigurnosti putnika i građana Osijeka. U sklopu
sveobuhvatnog projekta bit će obnovljena i zgrada
Željezničkog kolodvora u Osijeku, a gradonačelnik je
najavio ubrzo i rješavanja pitanja parkirališta ispred kolodvora,
gdje je trenutno zabranjeno parkiranje.
Tijekom ove godine predviđeno je označavanje 60 nezaštićenih
pružnih prijelaza u RH (koji su do sada bili označeni samo znakom
stop i “Andrijinim križem” i time potencijalno opasni za vozače),
od kojih, što se područja Grada Osijeka tiče, onaj u Josipovcu,
dok će se iduće godina označiti još 100.
Gradonačelnik je izrazio zadovoljstvo postignutim dogovorima te
naglasio kako će učiniti sve što je u njegovoj moći ne bi li što
prije započela realizacija ovog projekta.
Tekst: Osijek.hr
Projekti HŽ-a i u Županiji
Hrvatski dio međunarodnog željezničkog koridora od sjevernog
Baltika, preko Mađarske, Hrvatske, Bosne i Hercegovine do Ploča
na jugu odnosno dio željezničke pruge Osijek-Strizivojna-Vrpolje
biti će rekonstruirana i elektrificirana kako bi se omogućio brži
i sigurniji promet, s time da će ova investicija ujedno
obuhvatiti i obnovu pruge Vinkovci – Osijek na dijelu do
Antunovca.
Uz to će se riješiti i najkritičnije osječke željezničke točke.
Denivelirati će se pet željezničko-cestovnih prijelaza, na
Biljskoj cesti, u Vukovarskoj i Svačićevoj ulici, na istočnom
ulazu u Grad kod Nemetina, te na najprometnijem mjestu u Ulici
svetoga Leopolda Bogdana Mandića. Cijeli ovaj zahtijevni
materijalno – tehnički projekt usuglašen je dana 3. srpnja 2013.
godine na sastanku kojeg je inicirao osječko-baranjski
župan dr. sc. Vladimir Šišljagić sa predstavnicima HŽ
Infrastrukture koje je predvodio član Uprave direktor Nikola
Ljuban.
“Ovaj projekt obuhvaća i obnovu željezničkog kolodvora i novi
ranžirni kolodvor u Osijeku za teretne vlakove kao i nova
stajališta u Čepinu i Đakovu,” najavio je župan Šišljagić.
Sve će biti definirano Sporazumom između triju partnera HŽ
Infrastrukture, Grada Osijeka i Županije kao glavnog koordinatora
za provedbu ovog projekta i Prometne studije Grada Osijeka sa
širim područjem rekao je Šišljagić. Usporedo s tim slijedi izrada
projektnog zadatka i rješavanje tehničke dokumentacije, a što bi
se trebalo završiti do 2016. godine nakon čega će se početi sa
konkretnim radovima na terenu. Cijeli projekt trebao bi
se financirati iz fondova Europske unije.