Već 129 godina građane u Osijeku prevozi tramvaj. Najprije ga je vukao konj, a od dvadesetih godina prošloga stoljeća je elektrificiran.
Od rujna 1884. pa do 1926. godine za potrebe prvog tramvaja
koristile su se konjske zaprege, a nakon te godine osječkim
ulicama je krenuo prvi električni tramvaj. Treba spomenuti da je
Osijek osamdesetih godina 19. stoljeća bio prvi grad na ovim
prostorima u kojem su se građani prevozili tramvajem. Dugo je
vremena tramvaj bio crvene boje što je kako se nagađa naredio car
Franjo Josip.
U povodu obljetnice gradskog tramvaja GPP je organizirao
svečanost na kojoj je svojim umirovljenicima podijelio besplatne
jednogodišnje vozne iskaznice.
[blockquote]Tramvaj u Osijeku krenuo je s prometovanjem 1884.
godine, i bio je prvi konjski tramvaj u cijeloj Hrvatskoj. 1926.
godine uvedena je elektrifikacija i tramvaj je počeo prometovati
dvokolosječno.
Kroz povijest u Osijeku su vozili originalni Škodini tramvaji, od
kojih je dan danas jedan sačuvan kao muzejski primjerak, nekoliko
bivših riječkih tramvaja koji su prebačeni u Osijek nakon
ukidanja riječkog tramvaja (ĐĐ i ZET-ova proizvodnja), te
tramvaji 101 koji su kasnije prodani u Zagreb.
Češki tramvaji Tatra T3 nabavljeni su 1968., 1972, te 1982.
godine, i većina ih je modernizirana 2006 i 2007 godine u Češkoj,
te nose oznaku T3PVO. 1995. iz Austrije su nabavljeni polovni
tramvaji tipa GT6 (Genšeri), a nekoliko takvih tramvaja ponovno
je nabavljeno iz Zagreba od 2009 do 2012. godine.
U Osijeku je širina tramvajskog kolosijeka 1000 mm, napona 600 V,
postoje 2 linije (Zeleno Polje – Višnjevac) i Trg Ante Starčevića
– Bikara – Željeznički kolodvor. Pruga prema Bikari dijelom
je dovršena 2006. godine do dvorca Mačkamama, a ostatak je
završen 2010. godine. Trenutno je u izgradnji nastavak tramvajske
pruge kroz Višnjevac.[/blockquote]