Osječki turbo kružni tok, jedinstven u Hrvatskoj, koji se nalazi na ulazu u Višnjevac, otvoren je danas nakon dva mjeseca gradnje. Riječ je o investiciji vrijednoj 2,8 milijuna kuna, koju su u promet pustili predstavnici suinvestitora- Grada Osijeka i Hrvatskih cesta.
“Osnovno je bitno povećanje kapaciteta prometa na toj točki i
smanjenje konfliktnih točaka koje su uobičajene za kružne tokove.
Ovakav kružni tok ima izlaz tako da ne omogućuje pravljenje punog
kruga” rekao je Denis Šimenić, projektant iz osječke tvrtke
Rencon.
Dakle, bit je u tome da nakon ulaska u ovakav kružni tok
nema naknadne promjene smjera kretanja, odnosno prestrojavanja u
drugi trak. I to bi, čini se, u prvo vrijeme moglo
dijelom stvoriti nedoumice, to više što su trakovi razdvojeni
fizičkim (ipak ne prevelikim) barijerama.
Osnovni smjer prometovanja je istok – zapad, a tu su i dva
priključka, prvi iz smjera Đakova, drugi iz Baranje. Kada se
ulazi u Višnjevac iz smjera Osijeka (i obrnuto), vozači lijevim
trakom ulaze u kružni tok i najkraćom putanjom izlaze iz kružnog
toka. Odnosno ulazeći desnim trakom, odmah imaju odvajanje, iz
Osijeka za Baranju, odnosno iz Višnjevca u smjeru
Đakova. Jednako je tako ako se iz Baranje ulazi u
Višnjevac odnosno iz Đakova prema centru grada.
I da ne bi bilo zabune, vozila koja su u kružnom
toku i dalje imaju prednost pred vozilima koja u njega
namjeravaju ući. Na osnovi pozitivnih iskustava
prometovanja, nadaju se u Renconu i Gradu Osijeku, u ovako
uređenom kružnom toku, odlučit će se hoće li se krenuti u
rekonstrukciju kružnog toka na Đakovštini.
Tekst: Radio Osijek