Osječka zračna luka proslavila prvih 35 godina rada

U povodu 35. obljetnice od početka rada, Zračna luka Osijek je u foajeu HNK, u ponedjeljak, 29. lipnja, pripremila prigodnu svečanost kojoj su nazočili bivši i sadašnji zaposlenici, predstavnici tvrtki koje surađuju sa Zračnom lukom, predstavnici suvlasnika – Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Republike Hrvatske – kolege iz drugih hrvatskih zračnih luka, te brojni ugledni gosti.


U ime domaćina, Domagoj Marinić, direktor Zračne
luke Osijek, je podsjetio na brojne nedaće s kojima se osječki
aerodrom suočio u svojoj prošlosti, ali i na vrijedne poslovne
uspjehe koje aerodrom ostvaruje posljednjih godina. Prema
njegovim riječima, rezultat je to prvenstveno dobrog rada svih
djelatnika, ali i sinergijskog djelovanja i pomoći grada,
županije i države. Marinić je istaknuo zadovoljstvo zrakoplovnih
kompanija koje koriste osječku zračnu luku, kao i česte ocjene
Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo koje upravo osječki
aerodrom označavaju kao najbolji hrvatski aerodrom.

Koliko smo čvrsti i ustrajni, najbolje govore rezultati
koje ostvarujemo u zadnje vrijeme. Porast broja putnika i
operacija zrakoplova i uspostavljene nove linije prema domaćim i
međunarodnim destinacijama. Promet putnika u 2014. godini je u
odnosu na 2013. porastao čak 800 posto, a ove godine očekujemo
porast od 30 posto
– rekao je Marinić, dodajući kako je
realno da Zračna luka Osijek do 2018. godine ostvari godišnji
promet na razini od 200 tisuća putnika.

Zadovoljstvo poslovnim rezultatima istaknuli su i Denis
Ambruš
, zamjenik osječkog gradonačelnika, kao i Vladimir
Šišljagić, župan osječko-baranjski.

Župan Šišljagić, osobito je naglasio ustrajnost
zaposlenika Zračne luke proteklih godina, a podsjetio je i na
pomoć kojom je razvoju osječkog aerodroma pridonijela
Osječko-baranjska županija. On je istaknuo značaj zračne
luke kao dijela čitavog prometnog segmenta
koji može
pomoći ukupnom gospodarskom razvitku, a osobito razvitku
kontinentalnog turizma u ovom dijelu Hrvatske.

U sklopu ovog obilježavanja, prikazan je i kratki retrospektivni
film “Zračna luka Osijek – naših prvih 35
godina”
o povijesti i sadašnjosti Zračne luke
Osijek. Film potpisuje osječki novinar Svetozar Sarkanjac, a
produkcijske usluge osječka tvrtka Trotoar.
Iz filma saznajemo kako su se prve inicijative o potrebi
izgradnje pravog osječkog, ali i regionalnog slavonskog aerodroma
javile još davne 1971. godine. Ta je inicijativa potvrđena
suglasnošću 14 tadašnjih slavonsko-baranjskih općina. Odluku o
izgradnji izgradnji regionalnog aerodroma Osijek-Klisa, donijela
je Skupština Zajednice općina Osijek u lipnju 1978. godine, a
izgradnja je započela 23. studenog te iste 1978. godine. Godinu i
pol kasnije, 30. svibnja 1980. godine – osječki aerodrom je
otvoren za promet.

Prvi putnički let ostvaren je u ponedjeljak, 2. lipnja 1980.
godine avionom DC9 Jugoslavenskog aerotransporta na liniji iz
Osijeka ka Zagrebu.

Prema tadašnjem redu letenja, Osijek je svakodnevno bio povezan
sa Zagrebom, dva puta tjedno s Beogradom, a sezonskim linijama s
Pulom, Rijekom, Splitom i Dubrovnikom.

Dvije godine nakon otvaranja, izgrađen je cargo terminal, nakon
čega u Osijek tih godina stižu transportni avioni iz Libije,
Egipta, Mongolije, Indije… Dopremala se i otpremala sirova
koža, jednodnevni pilići, sijaćice…

Godine 1991. rat je prekinuo razvoj osječkog aerodroma. Krajem
lipnja te godine, odrađen je posljednji let. Bio je to zrakoplov
Croatia Airlinesa na letu za Rijeku. U agresiji na Republiku
Hrvatsku Zračna luka Osijek je okupirana, devastirana dok je
većina sustava i opreme uništeno ili ukradeno. U vrijeme procesa
mirne reintegracije, zračna luka je služila kao logističko
središte mirovnih snaga Ujedinjenih naroda.

Krajem devedestih započela je obnova, a Zračna luka Osijek
ponovno je stavljena u funkciju 2001. godine.
Unatoč nekoliko pokušaja, redovan putnički promet nije
uspostavljen sve do jeseni 2013. godine. Godišnje je bilo tek
desetak povratnih sezonskih letova za Split ili Dubrovnik.

Tih godina vrijednost i značaj zračne luke Osijek bila je
vidljiva kada su uspostavljenje linije niskobudžetnih kompanija
Ryanaira za Frankfurt Hahn i Germanwingsa za Koeln. Nažalost,
tada nije bilo dovoljno upornosti niti razumijevanja da se one
održe.
I napokon, sredinom 2013. godine, država prepoznaje značaj
zračnog prijevoza i kada je u pitanju zračna luka Osijek. Prema
konceptu obveznosti obavljanja javne usluge zračnog prijevoza, a
u cilju unapređenja gospodarskog i socijalnog razvoja Osijeka,
Osječko-baranjske županije i čitave istočne Hrvatske, započinje
program sufinanciranja redovnog putničkog prometa.
Kreće redovna putnička linija za Zagreb, iz Osijeka se sezonski
leti ka Rijeci, Splitu i Dubrovniku, a na osječki aerodrom dva
puta tjedno slijeću avioni Ryanaira povezujući Osijek i Slavoniju
s Londonom. Godinu 2014. aerodrom završava s blizu 30 tisuća
putnika.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari