Nakon učestalih otkazivanja dugo očekivanih letova tvrtke Sea Air, prema nekoliko europskih destinacija, odlučili su reagirati odgovorni u Zračnoj luci Osijek.
Jedna od temeljnih zadaća svake zračne luke, pa tako i Zračne
luke Osijek, jest da u logističkom smislu osigura kvalitetno,
stručno, brzo i sigurno opsluživanje prometa putnika i roba na
linijama koje organiziraju i provode različite zrakoplovne
tvrtke. I to u redovitom, izvanrednom ili povremenom (charter)
prijevozu.
Djelatnici Zračne luke Osijek taj posao obavljaju na zadovoljstvo
putnika i posada zrakoplovnih kompanija koje redovito prometuju
na ovom aerodromu kao što su Croatia Airlines, Trade Air i
Ryanair, kao i za stotine zrakoplova generalne avijacije koliko
ih tijekom sezone slijeće ili polijeće s osječkog aerodroma.
U vrijeme kada vlasnici Zračne luke Osijek
(Republika Hrvatska, Grad Osijek i Osječko-baranjska županija)
zajedno s poslovodstvom, u protekle dvije godine
intenzivno rade na ostvarivanju svake nove putničke
linije, pozitivno su prihvaćene i namjere novoosnovane
zrakoplovne tvrtke Sea Air da osječku zračnu luku poveže s
nekoliko njemačkih destinacija (Munchen, Frankfurt i
Stuttgart).
“U dobroj vjeri, poslovodstvo Zračne luke Osijek je s
predstavnicima ove tvrtke započelo pregovore još u jesen 2014.
godine, da bi u siječnju 2015. godine bio organiziran razgovor i
svojevrsna promocija tvrtke Sea Air uz nazočnost predstavnika
brojnih putničkih agencija iz istočne Hrvatske, Mađarske, BiH,
Srbije, Hrvatske turističke zajednice i Grada Osijeka. Poslovni
ljudi s tih područja ozbiljno su prihvatili i pozdravili namjere
tvrtke Sea Air.
Iako neslužbeno najavljivani s početkom ljetnog reda letenja
(početak travnja), prvi redoviti svakodnevni letovi tvrtke Sea
Air službeno su najavljeni od 18. svibnja 2015. godine iz Osijeka
za Munchen, Frankfurt i Beč. Potom je uslijedila prva odgoda za
početak letova od 1. lipnja. Kako se ni to obećanje nije
ostvarilo, od čelnih ljudi tvrtke Sea Air doznajemo kako će prvi
letovi krenuti od 29. lipnja i to tri puta tjedno za Munchen i
Stuttgart, te četiri puta tjedno za Frankfurt. Dva dana prije
prvog leta, stiže obavijest kako letovi ipak kreću od 19. srpnja.
Međutim, i to se odgađa uz najavu kako će letovi krenuti od 9.
kolovoza 2015. godine. Krajem prošloga tjedna (7. kolovoza), od
tvrtke Sea Air dobivamo sljedeću obavijest o šestoj odgodi
početka letova:
Dear Osijek Airport Ladies and
Gentlemen,
SEA AIR the youngest part of your family of airlines
learns how to walk.
But due to the fact that we are not prepared enough
we are delaying our first flight until the 23th of August
2015.
By then we do hope we can walk and run and
fly.
For any inconvinience we would like to
apologize
YOURS
SEA AIR TEAM
Usprkos tolikim odgodama, prema podacima kojima raspolažemo
od putničkih agencija, u tom je razdoblju prodano ili
rezervirano više od 2.000 tisuće karata za spomenute njemačke
destinacije. To je odličan pokazatelj velike
zainteresiranosti ljudi iz istočne Hrvatske, ali i s
gravitirajućeg područja Mađarske, Srbije i Bosne i Hercegovine.
Svaka ozbiljna zrakoplovna kompanija trebala bi prepoznati takav
putnički potencijal,” kaže Domagoj Marinić,
direktor luke.
“Nažalost, dosadašnja negativna iskustva s
brojnim odgodama početka najavljivanih letova, ne pružaju
jamstvo kako bi se tvrtka Sea Air mogla ubrajati u red ozbiljnih
zrakoplovnih kompanija. Iako možemo razumjeti poslovne i
tehničko-operativne probleme s kojima se susreće svaka tvrtka u
nastajanju, dosadašnji postupci tvrtke Sea Air negativno djeluju
na poslovanje i ugled Zračne luke Osijek. Nadalje, neozbiljne
najave reda letenja, otvaranje rezervacijskog postupka i
konkretna prodaja putničkih karata, te višestruko odgađanje
zakazanih letova, nanijeli su velike osobne štete brojnim
potencijalnim putnicima i čitavim obiteljima. Ukupno,
takvi učestali postupci krajnje negativno djeluju na povjerenje
ljudi u zrakoplovni prijevoz.
Iako Zračna luka Osijek, kao niti bilo koja zračna luka, nema
znatnijeg utjecaja na profesionalnu razinu i način poslovanja
zrakoplovnih prijevoznika, u ime djelatnika Zračne luke Osijek,
ispričavam se svim potencijalnim putnicima zbog nanešene
štete,” dodaje Marinić.
Osim toga, ovakvo poslovanje tvrtke Sea Air, a prema riječima
Marinića, dovelo je Zračnu luku Osijek u velike probleme jer nisu
realizirali projekte s drugim kompanijama upravo iz razloga
omogućavanja otvaranja domicilne baze zrakoplovne kompanije Sea
Air i zapošljavanja najmanje desetak novih djelatnika, kako je i
najavljivano.
“Otvaranje baze na našem aerodromu je svakako naš prioritet i
to je jedini razlog zašto smo u početku tolerirali neke greške
kompanije Sea Air, no sada je evidentno da i unatoč potpori
Zračne luke Osijek, Grada Osijeka i pojedinih ministarstava, ovaj
projekt neće biti ostvaren i da nanosi štetu ugledu svih nas. Iz
tog razloga ne podržavamo više ovaj
projekt.
Stoga ovim javnim priopćenjem poručujemo kako Zračna
luka Osijek ne želi razvijati poslovni odnos s tvrtkom Sea Air
sve dok se djelatno ne utvrde ozbiljne poslovne namjere kakve
priliče zrakoplovnim tvrtkama. Među ostalim, to je
dovođenje odgovarajućeg zrakoplova (ili više njih) na bazni
aerodrom, stvaranje preduvjeta za tehničko održavanje i sigurnost
zrakoplova, izrada operativnog programa organizacije letova i
slično.
Zračna luka Osijek otvorena je za poslovnu suradnju s
ozbiljnim zrakoplovnim prijevoznicima, jer nam je u
interesu otvaranje što više putničkih linija iz i za Osijek. U
tom smislu, zajedno s našim vlasnicima, nastavljamo pregovore s
ciljem daljnjeg razvoja putničkog i teretnog prometa s osječkog
aerodroma. Snažno povećanje broja putnika u protekloj sezoni, kao
i velika zainteresiranost ljudi s istoka Hrvatske i susjednih
država za stalnim linijama ka njemačkim destinacijama, potvrđuju
veliki potencijal Zračne luke Osijek. Uvjereni smo kako će
ozbiljni zrakoplovni prijevoznici prepoznati taj
potencijal,” zaključuju u luci.