Već generacijama učenici OŠ "Vijenac” dolaze kući rasterećeni od domaće zadaće, ostaje im učiti gradivo. Za razliku od njih, učenici iz drugih škola uz učenje gradiva morat će napisati jednu ili više domaćih zadaća. Ako ju ne napišu, bit će sankicionirani minusom, a više će im minusa donijeti negativnu ocjenu, piše Glas Slavonije.
Naime, i puno prije nego što je u siječnju 2012. godine javno
objavio da u OŠ “Vijenac” učenici svu zadaću pišu u školi, sada
umirovljeni ravnatelj Stjepan Sokol olakšao je bio bar dio
svladavanja gradiva učenicima svoje škole, želeći im omogućiti
više slobodnog vremena za izvanškolske aktivnosti, igru i boravak
na zraku. Njegovim odlaskom u mirovinu, aktualna ravnateljica
Vesna Vrbošić nije mijenjala praksu – i dalje je ondje domaća
zadaća koja se piše kod kuće iznimka, a ne pravilo.
Dobar je to motiv, slažu se mnogi, da i ostale osječke škole
uvedu takvu praksu, to više što se, prema riječima ravnateljice
Vrbošić, to pokazalo izvrsnim i nimalo ne utječe na dinamiku
nastavnog plana i programa.
“Svi nastavnici koji su došli u našu školu nakon umirovljenja
gospodina Sokola bili su upoznati sa zaključcima Učiteljskog
vijeća, na kojemu je svojedobno i donesena odluka da domaće
zadaće kod kuće nema. Učenicima omogućujemo da domaću zadaću
naprave u školi, a da kod kuće ostane prostor za učenje. Domaću
zadaću dovršavaju u školi, a ako žele raditi kod kuće zadatke za
vježbe, dobiju ih. Držimo se toga da će onaj kojem vježba ne
treba vidjeti rezultat, a procjena je samog učenika koliko mu
treba da postigne željeni uspjeh“, poručila je ravnateljica
Vrbošić za Glas Slavonije.
Uvjerena je da od učenika, ionako opterećenih gradivom, ne treba
tražiti da još dodatno pišu zadaće kod kuće. Učiteljsko se vijeće
OŠ “Vijenac” složilo kako učenike ne treba obvezivati na 12-satni
radni ritam, i to bez slobode odlučivanja.
Bivši ravnatelj Sokol dobro se sjeća kako je tu praksu počeo
prije deset godina. Želio je, kaže, da se više radi na nastavi
jer to rezultira boljom suradnjom učenika i nastavnika. Takav je
način rada učenike motivirao da budu efikasniji jer na satu uz
stručnu pomoć rješavaju ono što im nije poznato, odnosno što im
je manje jasno. S pozicije stručnjaka, unatoč tome što je u
mirovini, pokušat će, kaže, preko stručnih skupova djelovati na
mogućnost da se i u ostale škole uvede jednaka praksa.
“Očekujem da ću nešto moći dati. Nužna je reforma školskog
sustava, to je poznato, a jedna od njezinih sastavnica trebala bi
biti praksa koju sam davno bio uveo u OŠ “Vijenac” – smatra
Sokol.
SiB.hr