Viši PDV na ugostiteljske usluge, koji je na snazi od 1. siječnja ove godine, tema je koja zaokuplja pozornost javnosti ovih dana. Većina osječkih ugostitelja, procjenjuje se njih više od 70 posto, najavljuje kako će ipak ići u povećanje cijena zbog više stope PDV-a. Tvrde kako su na tu nepopularnu mjeru jednostavno primorani, jer će im zbog novoga PDV-a mjesečni troškovi značajno povećati i ugroziti, ionako, brojnim parafiskalnim nametima, opterećeno poslovanje.
Druženje uz kavu u popularnoj kavani u središtu grada još uvijek
po staroj cijeni. No, ne i zadugo, jer, cijena će najomiljenijem
napitku zasigurno rasti.
“Ovih dana ćemo uskladiti cijene i podići za određenu razinu.
Neke za 10 posto, neke možda malo više, tako da će to dobiti
nekakvu mjeru otprilike 10,11,12 posto, onoliko koliko je PDV
povećan na ugostiteljsku uslugu“, kaže Berislav
Mlinarević, vlasnik Kavane Waldinger.
Umjesto 13 posto PDV na ugostiteljske usluge sada iznosi 25
posto. Premda ugostitelji to smatraju velikom pogreškom države,
ne misle da će poskupljenje usluge za kunu ili dvije značajnije
utjecati na navike građana, a vlasnicima će lokala, kažu,
zadržati normalno poslovanje.
“Svako povećanje opterećuje poslovanje. Naravno, kada su ga
bili smanjili jedno kratko razdoblje naravno da smo osjetili
efekte i naravno svi oni koji imaju efekta od toga ulažu dalje u
posao, znači smisaono je sve, međutim u ovome slučaju sada mislim
da će ostati mala razlika, gotovo nikakva da bi ugostitelji na
neki način preživljavali ovo razdoblje, jer ovo nije jedini
porez, ovo nije jedini namet, koji je zadnjih 7, 8 10 godina nama
ukinut ili dodan, tako da mislim da će sveukupno utjecat
negativno“, upozorava Mlinarević.
Mnogi građani ogorčeni su što se oko svega povelo toliko buke.
Jedni ljuti su na ugostitelje zamjerajući im što nisu spustili
cijene kada je PDV pao, a sada su brže bolje iskoristili
situaciju za poskupljenje, dok je drugima besmisleno što se uopće
zbog kune ili dvije poskupljenja pravi toliko pompe.
Oni ugostitelji koji ne budu spuštali cijene usluga svjesno će,
kažu, u dodatni minus, ali zbog stalnih gostiju i međusobnog
povjerenja, uštede će tražiti na nekim drugim stvarima.
“Problem je u nekim drugim stvarima. Problem je u nedostatku
ljudi u gradu, problem je u smanjenoj platežnoj moći naših kupaca
i općenito nekoj depresiji, jer indeks sreće je u ovome gradu
nažalost pao na minimum. Nakon toga imamo još jedan veći problem,
a to su parafiskalni nameti, koji su apsolutno neopravdano
visoki, koji nas uistinu stavljaju u nezavidnu situaciju gdje
nemamo priliku više, ni prostora doći do neke pozitive“,
kaže Robert Opačak, vlasnik osječkog Kafića
Uzdravlje.
Kako će tko od ugostitelja u sljedećim danima reagirati ovisi o
njima samima i njihovim računicama.
Nama ipak ostaje nekakav izbor. Možemo i dalje nastaviti s
ispijanjem kave, bez obzira na cijenu, ili je možda piti manje.
Ne treba ni zaboraviti kako je još, ne tako davnih godina, u
vrijeme bivšeg sistema, često uopće nije ni bilo na tržištu.
Izvor: STV/Republika.eu