Tuneli kroz središte Osijeka kao rješenje prometne problematike?

Nedavne rasprave o otvaranju prometa za automobile kroz korzo (Kapucinsku) kao mogućem rješenju prometne problematike u središtu Osijeku uzburkale su gradske duhove. Javnost je glasno stala u obranu pješačke zone i brzo se i sama ideja o tome odbacila.

No, spominju se i neka druga rješenja, a ona uključuju izgradnju
tunela ispod središta grada. Postoje čak četiri varijante koje
donosi današnji Glas Slavonije.

Prvi, opsežniji prijedlog, predviđa tunel u dužini od
1750 metara.
S istočne strane njegov bi početak bio od
raskrižja Europske avenije s Radićevom ulicom, spuštanje bi
počinjalo u ravnini zgrade DORH-a. Na zapadnoj strani izlazilo bi
se na Strossmayerovoj ulici u razini s križanjem s Waldingerovom
ulicom.

Druga varijanta – sa znatno manjom tunelskom cijevi, od samo 175
metara, riješilo bi se prije svega pitanje “slijepog” završetka
Strossmayerove prema središtu grada. Tunel bi, naime, trebao
voditi do parkirališta u tzv. rupi. Ova je varijanta prihvatljiva
ako se Šamačka doista pretvori u pješačku zonu.

Najfuturističkije rješenje zvuči prijedlog
tunela koji bi se potezao od zapadnog ulaza u Tvrđu, pa uz Dravu
ispod perivoja sve do Solarskog trga. Postojala bi dva izlaza –
oba za podzemne garaže; jedna na prostoru ispod zelene površine
na promenadi kod spomenika Picassu, druga kod Bijele lađe.

Četvrti, također financijski zahtjevan, tunel je koji bi od Ulice
Hrvatske Republike ispod Županijske vodio do proširenja Ilirske
ulice.

Svi ovi projekti zahtjevaju opsežne radove i velika financijska
sredstva i nismo sigurni koliko su realno izvediva. Đorđe
Balić
, inženjer i dugogodišnji promišljatelj osječkoga
javnog prostora,  predlaže nešto dugo – pothodnike
za pješake!

Povezati Kapucinsku od Jägerove kroz Šamačku sa
Strossmayerovom dvosmjerno s naglašenim cestovnim koridorom, a
pješake pješačkim pothodnicima, njih tri – u Ribarskoj, u prolazu
kod Osijek-Koteksa i Lučkom prilazu – sigurno i neometano
spustiti s juga na razinu na koju i onako idu, tj. na razinu
obaloutvrde. Ovo rješenje pomiruje pješake i vozila, ostavlja
pješake u Kapucinskoj, a aktivira Šamačku
– mišljenja je
Balić.

Realizacija ove ideje je, prema mišljenju Balića, u skladu s
mogućnostima vremena u kome živimo i financijskim kapacitetima
Grada.

Izvor: Glas Slavonije

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari