Mnogi su nas zabrinuti građani kontaktirali vezano uz situaciju Cammeo taxija u Osijeku. Zabrinuti su zbog razdoblja čekanja taxija od 20 do 40 ili više minuta, iako su vidjeli da vozila stoje na parkiralištu kod Hotela Osijek bez vozača. Također, vidjeli smo i pritužbe o mnogim novim vozačima koji nisu iz Osijeka, te se ovdje ne snalaze.
Kontaktirali smo Taxi Cammeo s upitima o trenutnoj situaciji i
rekli su nam sljedeće:
“Zapravo nema nikakve “priče” o trenutnoj situaciji Cammeo
Grupe u Osijeku, osim što zbog iznimne potražnje posljednjih
tjedana značajno povećavamo broj svojih taksija na ulicama.
Upravo zbog velike potražnje, u nekim dijelovima dana čekanje je
nešto produljeno, ali vjerujem da ćemo kroz sljedećih par dana
biti dostupniji i da će čekanja biti i kraća nego prije.”
– rekao nam je Marko Župa iz Cammea.
Pojavili su se komentari na društvenim mrežama u kojima su ljudi
naveli kako u ponedjeljak (16.10.2017.), kada je sve počelo,
mnogi taxisti nisu potpisali novi ugovor. Kontaktirali smo bivše
zaposlenike Cammeo franšize koji su ju u ponedjeljak napustili i
koji su bili voljni dati izjavu o razlozima masivnog
nepotpisivanja Cammeo ugovora. Saznali smo kako je
veliki problem za sve njih bio novi ugovor koji nalaže
ukidanje Cammeo franšize. Zbog zaštite
privatnosti, zamolili su nas da ne iznesemo njihovo puno ime i
prezime. Ovo su nam imali za reći:
“U franšizi je bilo vrlo dobro, fleksibilno radno vrijeme,
sve se moglo dogovarati s franšizerima i voditeljima. Otišao sam
iz tog razloga što se ukida franšiza, stari Cammeo se vraća.
Obećavaju brda i doline, a od toga neće biti ništa. Htio bi samo
istaknuti ugovor u kojemu stoji da je plaća minimalna i gdje
imaju pravo uzeti određenu svotu novca za bilo kakav prekršaj iz
bilo koje stavke ugovora. Ispadne da se radi za manje od
minimalca.” – I.C.
“U Cammeo franšizi je bilo sasvim dobro za sve, i vozače i
franšizere. Ne radimo zato što su ukinuli franšizu i htjeli
vratiti nekadašnji sistem u kojem sam također radio, koji je,
lako rečeno, robovlasnički sistem rada. Bez imalo humanosti. Neki
od problema su bili: naplaćivanje nepostojećih kazni, pisanje
izjava za zaista smiješne prekršaje i greške vozača. Na primjer,
400 kuna kazne ako netko povrati u tvome vozilu, 200 kuna kazne
ako nosiš bijele čarape ili ti je iskrivljena kravata. Također,
kopije potpisanih ugovora se ne dobivaju. Radile su se smjene,
dok su bile osam sati treća, druga, prva i iz te prve u noćnu
vrlo često. Radi se šest dana u tjednu po 12 sati, a i taj jedan
dan se lako ukine ako je potreba posla, a nitko ne smije odbiti i
ne smije reći nećemo.” – Z.T.
“Prije franšize uvjeti su bili onako, 12 sati se radilo bez
prestanka, svi smo trčali da bi zaradili neku kunu. Sve odštete,
iako su auti Kasko osigurani, smo plaćali mi vozači. Iako, po
mome, ako 12 sati vozimo ne bi smjeli mi snositi štetu, nego
upravo firma za koju radimo. Radili smo na proviziju i onda
moramo jurcati da bi zaradili koju kunu za život.” – S.L.
“Tu Cammeo nije stvorio tolike putnike u Osijeku, mi smo ih
vozači stvarali sa svojim radom, ponašanjem i zalaganjem. Kada
smo čuli da mi trebamo potpisati za Cammeo, za plaću od 2700
kuna, pustite vi priče 4000 kuna – 5000 kuna. Zna se koliko je
plaća. Sada kada je došlo to da Cammeo oduzima franšizu, što
nikako nije uredu prema ljudima koji su otvorili četiri ili pet
firmi u koje su ulagali. Puno njih je jednostavno odustalo od
toga. Podržavam kolege koji su ostali zato što su to novi vozači
i ne mogu znati kako je bilo prije. Ali mi koji smo stari znamo
što znaci riječ Cammeo, kroz koju proceduru i kažnjavanja smo
prolazili, Cammeu si uvijek dužan. Mi jesmo radnici, ali nismo
robovi. Ja bi poželio sreću i Cammeu, ako ide dalje. Želim
raditi, ako treba odradit ću 24 sata, ako će biti neki plus. Ovo
će eventualno trajati mjesec ili dva, dok to sve ne funkcionira,
dok se vozači ne priviknu i dok se ne nađe vozača. Kroz skorije
vrijeme će se posložiti kocke i opet će početi kažnjavati vozače.
Ja u toj priči ne želim sudjelovati.” – O.I.
“Radio sam u Cammeo franšizi. Uvjeti su bili dobri, nisam
osobno imao veze s Cammeom, ja sam radio preko svog šefa koji mi
je davao dobre uvjete. Dao sam otkaz zbog ugovora koji nije prema
mojim potrebama. Mislim da je franšiza puno bolji izbor, ali
trenutno vlasnik Cammea tako ne misli.” – M.J.
“Otišao sam iz Cammea zato što sam radio 26 dana, od toga sam
jedan dan bio slobodan, a sve ostale dane po 12 sati, iako je u
ugovoru pisalo na osam sati. S plaće mi je bilo skinuto 800 kn za
”potvrdu o poznavanju grada”, nikada ju nisam ni vidio. Vratio
sam se u franšizu jer je lega iznajmio od Cammea aute. Što je
obećao, to je bilo ispunjeno i sve je bila stvar dogovora.
Izlazili su nam u susret i kraće smo radili. Odlazak iz Cammeo
franšize bio je zbog toga što smo dobili ugovore u kojima su nam
obećali da više nema kažnjavanja, više nema starog Cammea, s time
da se franšize ukidaju. Da neću više raditi za ovoga za koga sam
radio, nego da ću biti djelatnik Cammea, na što ne bi pristao ni
u ludilu.” – N.N.
“Vozio sam za franšizera, super! Ekipa je bila stvarno
fenomenalna. Kasnije su se počeli pojavljivati razni problemi od
strane davatelja franšize, odnosno Cammea i jednostavno nije
išlo. Od novih aplikacija i kojekakvih problema, nemogućnosti
prihvaćanja vožnji i svega ostaloga. Nije se dalo izdržati na
ovaj način. Ali kažem, što se tiče samog franšizera i ove ekipe,
samo petice, ništa drugo ne mogu reći. Bez obzira na to što sam
još novi u tome, ali evo ne mogu dati neke velike pohvale za
samog davatelja franšize, ima nekih pozitiva ali je to pre malo
da bi se zadržao u tom poslu.” – D.L.
Marija Cindrić/SiB.hr