Organizatori Adventa u Osijeku odgovorili na kritike građana

Manifestacija Advent u Osijeku krajem prošle godine održala se u samom centru grada što je kod brojnih građana izazvalo negodovanje. U anketi na Facebook stranici Grad Osijek čak 77% anketiranih (od njih skoro 2 tisuće) izjasnilo se da im je Tvrđa bolja lokacija za Advent. Glavna kritika usmjerena je na samu "toplinu" lokacije u centru, kao i na neke druge probleme poput prolaska tramvaja. O svemu tome porazgovarali smo jednim od idejnih začetnika same manifestacije Advent u Osijeku, kao i voditeljem programa, Ivanom Kristijanom Majićem.

Ivane, protekle četiri godine sudjelujete u samoj organizaciji pa ste zasigurno itekako relevantna osoba za usporedbu ovogodišnje i proteklih manifestacija. Možete li nam reći da li ste sveukupno zadovoljni Adventom u centru i da li se prema mišljenju organizatora preseljenje pokazalo kao uspjeh?

– Osječki Advent je ove godine ostvario između 135 000 i 160 000 posjeta (ovisno o metodi procjene koje se rade na temelju popunjenosti prostora i potrošnje). U odnosnu na prošlu godinu to je za minimalno 35% više, odnosno maksimalno 60% više. Važno je napomenuti da je navedeni porast ostvaren unatoč činjenici da je manifestacija bila 5 dana kraća nego prošle godine, a i vrijeme je bilo puno nepovoljnije, odnosno imali smo 2 izrazito kišna dana vikenda, u kojima ostvarujemo najveću posjećenost. Također, ove godine veći je broj i gostiju iz Srbije, a pogotovo Mađarske za koje smo provodili posebne promocije na društvenim mrežama.

Četvrta godina manifestacije, nakon što smo u prvoj ostvarili tridesetak tisuća posjeta, govori o tome da se Advent u Osijeku strelovito razvio u relevantnu manifestaciju. Ti podaci činjenično ukazuju na «uspjeh» Adventa, premda je osim brojnosti samih posjetitelja puno značajnija informacija – da je nakon dugo godina oživio centar grada. Grad je zaista svakodnevno bio pun, ljudi su šetali centrom i popunili ne samo prostor Adventa, nego i okolne ulice. To je ujedno bio i najvažniji razlog izbora nove lokacije, a samom činjenicom da je cilj ostvaren – moramo izraziti zadovoljstvo. Nama, timu koji je za prvu lokaciju i predložio/birao Tvrđu (i to jer je to bio «lakši», ne nužno «logičan» odabir, s obzirom da je Tvrđa dio grada kojeg je najlakše učiniti čarobnim), i gradio Advent na toj lokaciji 3 godine, do njegovog maksimuma,  je bila teška i hrabra odluka preseliti se na «prirodnu» lokaciju Adventa,  centar grada, kojeg ne možemo ignorirati jer nam svima možda  «nije dovoljno lijep ili čaroban». To je naš centar grada, srce krvotoka grada, i mi smo ga odlučili pokrenuti kada smo procijenili da smo narasli dovoljno kao manifestacija. Naravno, lakše bi bilo ponavljati istu priču, bez rasta ili promjena, ali to nije u skladu s idejom da Advent gradimo iz godine u godinu, uvijek drugačiji.”

Koliko su vas pogodile kritike dijela građana zbog promjene lokacije i ostalih detalja na koje su ukazivali?

– Kritike građana su dosta neobične, jer su uglavnom posljedica slabe informiranosti. Osječki advent realiziran je iz budžeta (oko 1,800.000 kn) od kojih je preko 80% privatnih sredstava, odnosno oslanja se sa nešto manje od 20% na javni novac. To je jedinstven slučaj u cijeloj Hrvatskoj (a i šire), a razlog tome je želja pojedinaca i tvrtki okupljenih u organizacijski tim, da ponude gradu događaj kojim će se grad moći podičiti te da se privuče što veći broj posjetitelja i time grad stavi na mjesto gdje i pripada- vodećeg središta Slavonije i Baranje. Većina kritika odnosi se upravo na to da bi trebalo Advent održati na više lokacija, urediti avenije i osvijetliti parkove- ali nitko nije svjestan da takvi planovi pretpostavljaju desetine milijuna kuna investicija. Također se puno postavljalo i pitanje nove lokacije. To je pitanje prestalo biti aktualno nakon otvaranja Adventa jer su posjetitelji jako dobro prihvatili koncept velike plohe za šetnju u centru s različitim sadržajima na različitim lokacijama. To najbolje pokazuje i bitno veća posjećenost Adventa u centru u odnosu na Tvrđu, kao i sjajni rezultati koje su ove godine ostvarili opg-ovi i obrtnici, koji na staroj lokaciji nisu dobro poslovali.

Kritike su dobrodošle, a bilo ih je i ranije te one ne smetaju. Problem je što je ovogodišnji Advent s novom lokacijom i bitno većom posjećenošću puno više pod okom javnosti nego ranije, tako da je sada privukao i dosta onih koji “kritikom” Adventa koriste medijski prostor za širenje vlastitih stavova o gradu i životu u njemu. Takva nekonstruktivna, a često i neutemeljena kritika uistinu smeta, jer utječe na lošu percepciju Osijeka u medijskom prostoru, a to gradu koji je ionako u velikim ekonomskim i demografskim problemima nikako ne koristi. Kritika ima svoju funkciju- ukazati i unaprijediti, a ovdje govorimo o puno “kritike” koja ima cilj uništiti. Također, uloga medija nije zanemariva, mi smo krivo procijenili da je svim lokalnim medijima u interesu objektivno i činjenično pratiti Advent. No nisu svi imali konkretna, nesugestivna pitanja kao što su npr vaša. I hvala na tome.

Da danas krećete u organizaciju što biste promijenili?

– Jedino što bi promijenio u sve četiri godine adventa u Osijeku je termin kada se raspisuje natječaj. Poziv turističke zajednice za iskazom interesa za organizaciju Adventa je poslan tek u listopadu, a potvrda o izabranom organizatoru smo dobili 6.studenog. Napraviti više od učinjenog u tako kratkom roku je nemoguće. Kada bi se Advent mogao raditi duže vremena, sigurno bi bilo više vremena posvetiti se pregovorima, boljim ponudama, dodatnim detaljima i svakako bi bilo lakše organizatorima samim. Programski i sadržajno mislim da organizacija svih ovih godina radi dobar posao, osobito u zadanim uvjetima vremenskih rokova i podrške.

VIDEO Pogledajte video čarobno romatničnog Adventa u Osijeku

Može li osječki Advent prerasti u još veću manifestaciju i proširiti se i na neke druge lokacije u gradu?

– Za potrebe Osijeka je i ovaj Advent prevelik. On je i sada vodeća manifestacija regije te privlači goste iz kruga od oko sto kilometara. Da  bi rastao dalje, potrebno je da turistička zajednica razvije koncept promocije, odredi tržišta i ciljane grupe turista te pokrene pravovremeno kampanje da ih privuče. Daljnji rast Adventa i pitanje novih lokacija ovisi isključivo o tom koraku jer samo priljev gostiju koji dolaze ciljano na advent i noće u Osijeku može učiniti isplativim veće širenje adventa. Osijek za to definitivno ima potencijala, ali to podrazumijeva da bi tada Advent trebao biti strateški interes svih te da bi njegovu organizaciju trebalo sinkronizirano potpomagati na više razina i iz više izvora financiranja te sa bitno više javnih sredstava.

Postoje li možda planovi za sljedeću godinu?

– Planovi postoje, a imamo i ljude koji ih mogu realizirati. Jedino ne znamo što bi dionici zapravo željeli da Advent bude – mali gradski događaj, ili manifestacija koja pokreće turizam. Za daljnji razvoj, potrebno je prvo u suradnji s Gradom i Turističkom zajednicom, a potom i drugim subjektima poraditi na strategiji razvoja i koncepta turizma pa onda vidjeti kako se Advent uklapa u tu priču.

SiB.hr
FOTO: I.Benić/SiB.hr i Davor Javorović/PIXSELL

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari