Zajednički nastup na tržištu i individualni pristup turistu i pacijentu recept je za stvaranje gotovog zdravstveno-turističkog proizvoda i ucrtavanje Slavonije i Baranje na kartu poželjnih zdravstveno-turističkih odredišta.
Jučer je u prostorijama velike vijećnice Županijske skupštine
Osječko-baranjske županije – u nazočnosti predstavnika medija,
jedinica lokalne samouprave te lokalnih i regionalnih
institucija, ustanova i udruga vezanih uz medicinu, zdravstvo i
turizam – javnosti službeno predstavljen Klaster zdravstvenog
turizma Pannonian Health. Riječ je o Udruzi za razvoj
zdravstvenog turizma koja u ovome trenutku okuplja 12 članova
različitoga zdravstvenog, turističkog i gospodarskog profila, a
čiji je osnovni cilj razvoj i promocija grada Osijeka i regije
istočne Hrvatske kao nove destinacije medicinskoga turizma.
Osnovni motiv za zajednički nastup na tržištu u cilju stvaranja
konkurentnoga zdravstveno-turističkog proizvoda proizlazi iz
uvjerenja članova Klastera da Slavonija i Baranja mogu i moraju
biti poželjno mjesto za život, kako u ime članova Klastera ističe
njegova predsjednica Zrinka Vlašić. Njegovim osnutkom 2017.
godine definirani su i glavni ciljevi prema kojima je Klaster
Pannonian Health usmjerio svoje aktivnosti. Prije svega, to je
unaprjeđenje zdravstvene zaštite ljudi i kvalitete života te
unaprjeđenje ukupne ponude i usluga u turizmu regije, brendiranju
regije i promicanju tradicionalnih vrijednosti.
“Konkretnije, zajedničkim vlastitim ulaganjem u marketinške
aktivnosti promovirat ćemo i brendirati grad Osijek te Slavoniju
i Baranju kao novu ‘destinaciju zdravlja’. Nudimo jeftiniju, ali
kvalitetniju medicinsku uslugu, uz turistički doživljaj istočne
Hrvatske i njezinih popratnih sadržaja. Pri tome je naglasak na
maksimalnom iskorištavanju potencijala niza zanimljivih i
atraktivnih destinacija i sadržaja na ovom području, kao što su
rijeke Drava, Dunav i Sava, Vučedol, Ergela lipicanaca u Đakovu,
osječka Tvrđa, parkovi prirode Kopački rit i Papuk, Bizovačke
toplice, obiteljsko-poljoprivredna gospodarstva, biciklističke
staze kroz Baranju i mnogo toga drugoga, kao i manifestacije
poput Đakovačkih vezova, Vinkovačkih jeseni, Slama Land art
festivala, Pannonian Challengea i drugih. Važno je da imamo jako
dobru prometnu povezanost – zračnu, riječnu, cestovnu i
željezničku”, istaknula je Vlašić.
Turizam novoga doba nije novina pa su primjeri dobre prakse
poslužili kao uzor za razvoj medicinskoga turizma, među kojima su
na službenom predstavljanju Klastera zdravstvenog turizma
Pannonian Health istaknuti europski gradovi Gyor (Mađarska),
Heidelberg (Austrija) te Basel i Lausanne (Švicarska). “Više od
godinu dana trajao je proces razvoja vlastitoga brenda koji je
uključio projekt izrade vizuala, službene internetske stranice
koje su prevedene na engleski i njemački jezik
(www.pannonian-health.eu) te promotivni videouradak s
pojašnjenjem na koji će način Klaster djelovati. S današnjim
danom započela je i marketinška te Facebook kampanja, a planiramo
i izlazak na inozemno tržište, u prvom redu tržište Velike
Britanije”, kako pojašnjava Vlašić. Namjera je Klastera
kontinuirani razvoj, širenje broja članova kao i područja
djelovanja, ovisno o tržišnim uvjetima i potrebama.
“Klaster se, baš kao i sam koncept zdravstvenoga turizma,
temelji na umrežavanju i suradnji sa svim srodnim institucijama,
ustanovama i udrugama zbog čega nas raduje što smo na lokalnoj i
regionalnoj razini već prepoznati kao važan projekt”, rekla
je Vlašić.
Pravi trenutak za razvoj ovakvoga projekta naglasila je i
zamjenica gradonačelnika Grada Osijeka, Žana Gamoš, istaknuvši
kako su nova radna mjesta i nova zaposlenja, koja mogu
rezultirati daljnjim razvojem zdravstvenog turizma u istočnoj
Hrvatskoj, osobito bitna danas kada mnogi ljudi iseljavaju u
druge dijelove Hrvatske i inozemstvo. Inicijativu je podržao i
osječko-baranjski župan Ivan Anušić, koji je i sam potaknuo
udruživanje pet slavonskih županija u stvaranju brenda Slavonije
kao turističke destinacije i uspješnije realizacije velikih
turističkih potencijala u okviru realnih projekata.
Kako je uistinu riječ o velikom potencijalu na predstavljanju
Klastera potvrdio je Marcel Medak, predsjednik Zajednice
zdravstvenog turizma Hrvatske gospodarske komore. Naime, svjetski
medicinski turizam i njegovo tržište rastu po godišnjoj stopi od
15 do 20%, te je već 2011. godine premašilo 120 milijardi dolara.
Riječ je o jedinoj turističkoj “industriji” koja tijekom recesije
nije zabilježila negativne trendove, kako ističe Medak, a
Hrvatska danas od zdravstvenoga turizma zarađuje oko 300 milijuna
eura dok potencijala ima i za više od milijardu eura godišnjega
prometa.
“Ako potencijale konkretiziramo u brojke onda govorimo o tri
segmenta: 1) medicinski turizam u kojemu imamo više od 800
subjekata s oko 5.500 zaposlenih te ukupnim prihodom od 210 mil
eura; 2) lječilišni turizam gdje imamo 18 subjekata s oko 3.400
zaposlenih (od toga 1.800 medicinski kadar) te ukupnim prihodom
oko 60 milijuna eura; te 3) wellness i medicinski wellness u
okviru kojeg djeluje oko 90 postojećih hotela u Hrvatskoj s
wellness centrima”, objasnio je Medak.
“Naša regija ima prirodna i društvena bogatstva o kojima neke
zemlje i gradovi mogu samo sanjati. Od kulturne baštine i
povijesti, preko kulture, običaja i netaknute prirode do onoga
što nas posebno izdvaja – toploga gostoprimstva. Imamo prigodu
razviti turističku destinaciju i turizam koji će trajati cijelu
godinu i turizam koji njeguje individualan pristup svakome gostu
pacijentu. Prednost zdravstvenoga turizma, kao turizma novoga
doba, ujedno je i individualni prostup svakom turistu i
pacijentu. Danas želimo poslati pozitivnu i uspješnu poruku iz
Slavonije i Baranje, koji samo treba ispričati svoju priču i
postati nova destinacija medicinskoga turizma”, zaključila
je Zrinka Vlašić.
O Klasteru
Klaster zdravstvenog turizma Pannonian Health Udruge za razvoj
zdravstvenog turizma u ovome trenutku okuplja 12 članica i
članova koji pokrivaju različit spektar zdravstvenih i
turističkih usluga s jasnim ciljem razvoja i promocije grada
Osijeka i regije istočne Hrvatske kao nove destinacije
medicinskoga turizma. Zaokružen i cjelovit zdravstveno-turistički
proizvod čini niz medicinskih usluga, od dentalne medicine,
oftalmologije do kirurških i anestezioloških zahvata
(Poliklinika za kirurgiju i anesteziologiju Lege Artis,
Oftalmološka poliklinika dr. Balog, Dentalni centar Čes,
Ordinacija dentalne medicine Saša Đukić, dr. dent. med),
kao i medicinskoga zračnoga prijevoza (tvrtka Air
Pannonia) te rehabilitacije (Lječilište Bizovačke toplice).
Neizostavan dio prateće turističke komponente čine smještajni
kapaciteti (Guesthouse Maksimilian), kao i enološka ponuda
vinarija i kušaonica (Vinarija Svijetli dvori, Vinarija Szabo)
dok će promotivne aktivnosti klastera imati tehničku i IT podršku
koje će im pružati članovi EDukOS centar instrukcija, Web studio
Ofir i tvrtka Betaware.