Smiju li vozila pod rotacijom prolaziti kroz crveno svjetlo na semaforu?!
Potaknuti teškom prometnom nezgodom u kojoj je danas sudjelovalo i vozilo Hitne pomoći provjerili smo što kaže Zakon o sigurnosti prometa na cestama kada je u pitanju prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu.
Prema informacijama očevidaca upravo je prolazak hitne pomoći kroz crveno svjetlo i to pri velikoj brzini bio uzrokom ove prometne nezgode. Mnogi vozači nerijetko misle kako vozila pod rotacijom imaju prednost prolaska raskrižjem bez obzira na boju semaforskog svjetla.
No, pogledajmo što točno kaže Zakon. Kada je u pitanju brzina na cestama kao i vezivanje pojasom, obilazak kolone ili vožnja suprotnim smjerom za vozila pod rotacijom (hitna, policija, vatrogasci, vozila sanitetskog prijevoza, civilne zaštite i vojne policije) te odredbe ne vrijede. Tako primjerice hitna u namjeri da nekom spasi život može juriti i brzinama znatno većim od dopuštenih.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Tijela su pronađena na samom ulazu u Bogdanovce, i to na oranici koja se sve ove godine obrađuje
-
-
Posjetitelji festivala imaju priliku kuhati s Tomislavom Špičekom, zabaviti se uz Indiru Levak, družiti se s igračima NK Osijek te testirati svoje znanje s Deanom Kotigom. Za dozu adrenalina zadužena je ekipa iz Pannonian Challengea s preskokom preko kamiona za odvoz otpada
Za vrijeme dok su na prometnicama vozila pod rotacijom, odnosno s upaljenim plavim ili crveno-plavim svjetlom drugi sudionici u prometu dužni su skloniti se u stranu te propustiti ta vozila no ipak postoje i iznimke poput prednosti prolaska.
Prednost na raskrižju nad ostalim vozilima imaju vozila sa upaljenim rotacijama plave i crveno-plave boje osim u slučaju:
- kad je na semaforu upaljeno crveno
svjetlo
- kad im službena osoba položajem svog tijela zabranjuje
prolazak.
Prevedeno, u teoriji niti jedno vozilo u niti jednom trenutku ne smije proći kroz crveno svjetlo na semaforu bez zaustavljana. U praksi je pak uobičajeno da uz davanje zvučnih i svjetlosnih signala vozila koja imaju prednost prolaska prolaze kroz raskrižja. Ne čudi to s obzirom na njihov opis posla i važnost brze intervencije, ali oprez je uvijek itekako nužan.
Stoga apeliramo na sve vozače, nebitno kakvim vozilom upravljaju, da obrate posebnu pozornost prilikom nailaska na raskrižja jer nakon nesreće s teškim posljedicama utvrđivanje krivca nikome neće pomoći da ublaži bol zbog gubitka voljene osobe ili teške ozlijede.
U tom svjetlu prenosimo i jedan komentar: "Kriv je po zakonu, ali da nekome od nas gori kuća i da gledaš kako vatrogasci idu ulicom i staju na svaki semafor te tako nekoliko puta što je na kraju desetak minuta počupao bi si kosu."
Tekst: T.M./SiB.hr
Izdvojeno
-
Dulje vruće sezone i rjeđi mrazevi značili su da je postala virusna bolest koju najbrže šire komarci u svijetu, a uzima maha i u Europi
-
Ukupno je u Hrvatskoj 399 lokacija s kamerama, a u Slavoniji i Baranji je njih 79
-
Bez obzira na poskupljenje općenitih životnih troškova, studenti u Osijeku imaju privilegiju relativno stabilnih cijena najma stanova
-
Olga ne planira napustiti Osijek, a u Ukrajinu odlazi samo u okviru posjeta rodbini i prijateljima
Reci što misliš!