Osječanki u trgovini cipele naplatili dvostruko od oglašenog pa joj nisu htjeli dati povrat novca

Doba je godine kad nas plakati u izlozima trgovina bombardiraju porukama o velikim sniženjima, ali da ti plakati znaju bit zavaravajući uvjerila se i jedna Osječanka.

Naime, kako piše Glas Slavonije, ona je umalo bila prisiljena
platiti cipele dvostruko više nego što ih je oglašavao plakat na
ulazu u prodavaonicu u jednom osječkom trgovačkom centru.

Na plakatu je jasno pisalo ‘50 posto na sve‘. Izabrala sam
cipele na kojima je bila istaknuta cijena od 560 kuna i odnijela
ih na blagajnu, očekujući da ću ih platiti 280
kuna, 
požalila se Osječanka za Glas Slavonije i dodala kako je tad
nastala strka jer se na računu pojavio puni iznos koji ona nije
željela platiti.

Kako objašnjavaju iz “Potrošački forum” riječ je o zavaravajućoj
poslovnoj praksi-

Ako je na plakatu u izlogu izričito pisalo ‘sniženje na
sve‘ i ako nije nigdje bilo navedeno da ta akcija isključuje neke
artikle, to je onda klasično zavaravanje potrošača, odnosno
zavaravajuća poslovna praksa koja je regulirana člankom 33 Zakona
o zaštiti potrošača. Bez obzira na to što je na kupljenom artiklu
bila samo jedna cijena, jer ako su gospođu zanimale samo te
cipele i nije gledala druge na kojima su možda bile istaknute
obje cijene, ona nije nikako mogla pretpostaviti da su neki
proizvodi isključeni iz akcije. No, ako je i gledala druge
artikle s dvije cijene, nije morala nužno primijetiti razliku ako
se vodila oglašenim u izlogu. Nažalost, već je postala praksa da
se trgovci od ovakih situacija ograđuju napomenama pri dnu
plakata o isključivanju dijela asortimana. Zna se dogoditi da
potrošač uopće ne primijeti takve napomene jer su tiskane sitnim
slovima, pa trgovci u ovakvim sporovima budu u pravu
,
komentira slučaj Dunja Mak iz udruge “Potrošački
forum”, prenosi Glas Slavonije.

Mak savjetuje kako bi u ovakvim slučajevima najbolje bilo prvo
fotografirati plakat, a zatim i čitav izlog na kojem se taj
plakat nalazi. Potom valja napisati prigovor, uz njega priložiti
tu fotografiju i tražiti pisanim putem od trgovca da proizvod
naplati po sniženoj cijeni uz povrat preplaćenog novca. Ako se
trgovac ogluši na ovakav prigovor treba ga prijaviti tržišnoj
inspekciji.

SiB.hr/Glas Slavonije
FOTO: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari