puno pokušaja "dizanja"

Pauk opravdao svrhu: 537 vozila završilo na deponiju, a još 1000 bilo u prekršaju

Borna Jakšić/PIXSELL

Vlasnik koji dođe do vozila prije početka "dizanja" može se izvući s 50 posto nižom kaznom

Nakon što su godinama mogli parkirati gdje su htjeli jer Službe
za premještanje vozila nije bilo, vozači od 1. rujna 2023. godine
ipak moraju pripaziti gdje parkiraju svoje vozilo. Ipak, od tog
datuma pa sve do 31. prosinca 2023., njih 537 moralo je
otići po vozilo na deponij
, a valja naglasiti da je
pomoću PAZIGRAD Pauk sustava i granule PAUK unutar Jupiter
Softvera ukupno zabilježeno čak 1319 izdanih
naredbi
. Polovica tog broja inicirana je od strane
djelatnika Unikoma, no nisu sva vozila završila na deponiju.

Konkretno, Unikom bilježi 138 pokušaja podizanja, a 438 vozila
otišla su prije dolaska pauk vozila. Također, tu je i 36 naloga
storniranih od strane dispečera jer su stranke osobe s
invaliditetom bez istaknute oznake na vidljivome mjestu, dok je
napomena “ostalo” stavljena na 89 naloga. Riječ je o slučajevima
u kojima posada odbija podizanje vozila zbog tehničkih zapreka,
poput branika vozila koji je preblizu drugom vozilu pa može doći
do oštećenja, također zbog malih kotača te mogućnosti ispadanja
vozila, blizine ograde, preniskog vozila, preuske ulice,
nemogućeg prilaza vozilu i dr. U 36 slučaja pauk nije mogao
intervenirati jer je vozač parkirao na bankinu pa ili se vozilo
nije moglo podići ili nije postojala mogućnost postavljanja
lisica. Zanimljiv je i slučaj vlasnika koji se nalazio u vozilu,
odnosno pokraj njega pa pauk nije mogao intervenirati, a kad su u
pitanju vlasnici, direktor Igor Pandžić ističe
da se vozačima izlazi u susret ako lisice još uvijek nisu
stavljene na vozilo.

“U takvim slučajevima vlasnicima vozila iziđemo ususret i
omogućimo im 50 posto umanjene cijene za premještanje vozila i ne
djelujemo represivno. No, kad jednom krene premještanje vozila
povratka nema i vlasnici su dužni platiti 100 eura kazne. Inače,
naš voditelj Službe obilazi grad i zamjećuje tko je gdje i na
koji način parkiran, a bude i dojava”, kaže direktor Pandžić,
dodajući da će, nakon što uskoro bude aktivirana aplikacija broj
prijava zacijelo biti i veći. Stoga savjetuje svim vozačima da se
drže propisa i parkiraju ondje gdje je to dozvoljeno.

Dodajmo tome da je Unikom od 1. rujna do 31. prosinca 2023.
godine ukupno izdao 675 računa i to 537 za premještanje i 137 za
pokušaj premještanja vozila. Ukupno je izdano i 17 računa za
ležarinu, odnosno slučajeve gdje je vozilo na deponiju bilo duže
od 24 sata. Gotovo polovica ukupno izdanih računa naplaćeni su
odmah na depou, dok su ostali izdani transakcijski, a naplaćeno
je njih 180.

Financijski gledano, ukupno je s PDV-om fakturirano 57470,00
eura, a naplaćeno je 54240,00 eura, a valja naglasiti da je javni
natječaj za PAUK vozilo završen sredinom siječnja te je vozilo
plaćeno 163.500,00 eura plus PDV. Stoga, kako ne bi bili dio
statistike, vozači trebaju dobro voditi računa gdje parkiraju
vozilo, kako ih Pauk služba Unikoma ne bi pronašla i zbog
parkiranja vozila na nepropisan način izdala novčanu kaznu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari