U drugom dijelu radionice Mohamed je učenike iznenadio poklonivši im straničnike od papirusa
Osnovnu školu Jagode Truhelke u Osijeku posjetio je 24. siječnja
turistički vodič i egiptolog iz Kaira, Mohamed
Hatem koji je učenicima petih razreda održao dvosatno
predavanje i radionicu o starom Egiptu u sklopu izvannastavne
aktivnosti Povjesničara koju vodi učiteljica Lena Cvenić
Lijić.
“Petaši su nedavno iz Povijesti učili o starim civilizacijama te
im je ovo predavanje bilo jako zanimljivo. Naš je gost tako pred
prepunom učionicom, učenicima koji su ga pozorno slušali, pričao
o razvoju grobnica u vrijeme drevnih Egipćana, piramidama,
faraonima Ramzesu Drugom i Tutankamonu, o posljednjem sudu i
mumificiranju te o faraonki Hatšepsut”, poručili su iz OŠ Jagode
Truhelke.
Učenici su mogli uživo vidjeti i dotaknuti papirus koji im je
Mohamed donio, a pokazao im je i kartu starog Egipta na papirusu
koju će im pokloniti. Problema s razumijevanjem i komunikacijom
nije bilo jer Mohamed kao “osječki zet” i tečno priča hrvatskim
jezikom. Radoznali učenici postavljali su mu pitanja pa su tako
naučili da Sfinga najčešće ima glavu čovjeka, što predstavlja
razum i mudrost, odnosno inteligenciju, dok tijelo lava
predstavlja kralja. Doznali su da u Egiptu postoji između 90 i
110 piramida te da je Tutankamova grobnica, koja je pronađena u
Dolini kraljeva, iznenađujuće ostala netaknuta za razliku od
ostalih koje su opljačkane.
Vrlo je zanimljiva priča bila i o određivanju dobrog i lošeg
vladara nakon smrti čije se srce s jedne strane važe s percem na
drugoj strani vage. Ukoliko je srce teže od pera to bi značilo da
je vladar bio loš i ne može se mumificirati. Tijekom mumifikacije
iz tijela se vade crijeva, jetra, pluća i želudac i drže se u
posebnim vazama sa soli, a sam proces mumifikacije može trajati i
do 70 dana.
U drugom dijelu radionice Mohamed je učenike iznenadio poklonivši
im straničnike od papirusa s egipatskim simbolima faraona i
simbolima hijeroglifa, odnosno starog egipatskog pisma. Učenici
su potom dobili zadatak napisati svoje ime i prezime koristeći
simbole hijeroglifa. Ova im je aktivnost bila vrlo zabavna, ali i
izazovna jer su zaključili da nije lako pisati i crtati
hijeroglife. Na kraju radionice, zadovoljni učenici zahvalili su
Mohamedu na dolasku i odličnom predavanju koje im je proširilo
dosad stečena znanja, a on ih je srdačno pozdravio i pozvao da
dođu posjetiti njegovu zemlju. Posjet školi i predavanje
organizirala je stručna suradnica pedagoginja Ana
Vukojević.