Mplus u Hrvatskoj trenutno zapošljava više od 700 ljudi, a imaju zaposlenike iz cijeloga svijeta
Mplus jedna je od najbrže rastućih hrvatskih
kompanija koja trenutno zapošljava više od 13 tisuća ljudi. Kao
vodeći pružatelj BPTO usluga, sa sjedištem u Zagrebu, posluje u
16 zemalja svijeta. Osim u Hrvatskoj, djeluje u Bosni i
Hercegovini, Njemačkoj, Sloveniji, Srbiji, Turskoj, Gruziji,
Rumunjskoj, Latviji, Slovačkoj, Mađarskoj, Španjolskoj, UK,
Nizozemskoj, Švicarskoj i SAD -u, pružajući svoje usluge na 57
tržišta diljem svijeta. Među klijentima kompanije nalaze se
vodeće globalne tvrtke iz područja logistike, e-trgovine,
telekomunikacija, financija, a odnedavna i zelene energetike te
javne infrastrukture. Povodom otvaranja nove podružnice
Mplusa u Osijeku, razgovarali smo s Irenom
Stankov, direktoricom kontakt centra za Mplus
Hrvatska.
Čime se bavi Mplus?
“Naše glavno područje je BPTO – business process and technology
outsourcing, odnosno eksternalizacija poslovnih procesa i
tehnologije. To ukratko znači da nama klijenti prepuštaju da za
njih odrađujemo određene poslovne procese u kojima smo
specijalizirani i stručni. Drugim riječima, njihovim korisnicima
pružamo vrhunsko korisničko iskustvo i potporu koristeći se svim
dostupnim komunikacijskim kanalima – telefonskim pozivom,
porukom, društvenim mrežama. Mplus u Hrvatskoj trenutno
zapošljava više od 700 ljudi. Ono što nas čini posebnima jest to
da imamo zaposlenike iz cijelog svijeta (Jordana, USA, Mađarske,
Francuske, Filipina, Makedonije, Turske, Kolumbije, Irske,
Mauricijusa, Nigerije, Nizozemske, Srbije, Danske, Poljske i
Švedske). Oni su odabrali Hrvatsku kao zemlju u kojoj žele
živjeti, i nas kao kompaniju u kojoj žele raditi. Zajedno činimo
jedan tim koji se međusobno odlično nadopunjuje”, rekla je Irena
Stankov.
Zašto ste odlučili otvoriti novu podružnicu baš u
Osijeku?
“Odluka o otvaranju podružnice u Osijeku bila je logičan slijed
koji prati strategiju razvoja Mplusa. Kao kompanija čija su
glavna snaga ljudi, prepoznali smo u Osječkoj-baranjskoj županiji
veliki potencijal u smislu kvalitetne i obrazovane radne snage,
posebice mladih koji traže svoje mjesto na tržištu rada. Osijek
je sveučilišni grad, tj. regionalno središte koje nastanjuje
velik broj mladih eksperata. Upravo je zbog toga on odabran kao
naše novo višejezično središte gdje planiramo otvoriti 200 radnih
mjesta. Nova podružnica na 1000 m2 poslovnog prostora nalazi se u
centru Osijeka te je odlično prometno povezana s ostatkom grada”,
dodaje Stankov.
Koje
su prednosti rada u Mplusu? Kako vi, kao organizacija, radite na
razvoju talenata?
“Mplus upravlja brojnim kontakt centrima diljem regije i Europe
pružajući usluge na više od 30 svjetskih jezika. Zadnjih godina
bilježimo značajan rast i širenje te zapošljavamo veliki broj
ljudi. Najviše nas veseli kada naši zaposlenici rastu unutar
kompanije i svojim sposobnostima i radom stvaraju nove
vrijednosti. Njegujemo model zapošljavanja koji uvažava
različitosti i posjeduje razvijeni edukacijski segment u obliku
treninga i upoznavanja s procesima rada, a edukacije i treninzi u
svrhu usavršavanja i cjeloživotnog učenja u fokusu su tijekom
cijelog radnog odnosa. Mplus znatno ulaže u certified customer
experience performance leadere (COPC certificirani management),
koji prenose svoje znanje i vještine na svoj tim. Nedavno smo
pokrenuli i Front Line Leaders Development Program namijenjen
voditeljima timova. Želimo dodatno osnažiti naše voditelje, a
preko njih i njihove timove, pružajući im potporu u usvajanju
znanja i vještina koje postaju presudne u procesima digitalne
transformacije, tehnološkog razvoja i novih načina rada. Osim
toga, jedna od glavnih prednosti rada u Mplusu jest razvoj naših
zaposlenika u multidisciplinarnim i multikulturalnim timovima. To
naravno ima svoje izazove, ali s druge strane otvara brojne
mogućnosti i neprocjenjiva iskustva. Isto tako, mogućnost rada od
kuće pokazao se kao dodatni benefit, pogotovo zaposlenicima koji
žive u udaljenijim mjestima”, govori ona o prednostima rada u
Mplus.
Nedavno ste u Osijeku u prostoru Stare pekare održali
dane Otvorenih vrata Mplusa. Kakvi su dojmovi?
“Dane otvorenih vrata organizirali smo sa željom da se približimo
ljudima, pružimo im informacije iz prve ruke te dobijemo od njih
povratne informacije o tome kako vide svoj karijerni put.
Atmosfera je bila izvrsna, a ljudi su se pokazali kao iznimno
ljubazni, inspirativni i motivirani. Osječani i Osječanke
iskazali su veliki interes za zaposlenjem te vjerujemo da ćemo
plan o zapošljavanju 200 ljudi ispuniti već do kraja godine. Svi
oni koji nisu mogli doći na Dane otvorenih vrata mogu posjetiti
naš novootvoreni centar u Osijeku. Naš tim informirat će ih o
svemu i otvoriti im put ka novim poslovnim iskustvima”,
zadovoljno govori Stankov.
Slušamo već godinama od mladih ljudi kako se uvijek traži
iskustvo na natječajima za posao koje oni nemaju i kako je teško
dobiti prvi pravi posao u Hrvatskoj. Kako vi gledate na to? Je li
iskustvo presudno? Što znači biti dobar kandidat za posao u
Mplusu?
“Vrlo često nije presudno iskustvo, već potencijal koji osoba
donosi u kompaniju. Bitan je pozitivan stav prema radu i želja za
učenjem novih vještina. Rad u korisničkoj podršci, savjetovanju
ili prodaji može biti odlična prilika za stjecanje prvog radnog
iskustva. Osim što pruža dobre temelje za daljnji razvoj
karijere, nudi stjecanje korisnih poslovnih vještina, neovisno
kojim se poslom kasnije bavili. Radeći posao agenta za korisničku
podršku, osoba se upoznaje s poslovnim procesima, pravilnom
komunikacijom i prezentacijom te se uči prodajnim vještinama,
radu u timu i pravilnom pristupu rješavanja problema. Isto tako,
posao se obavlja uz pomoć modernih tehnoloških rješenja i putem
svih postojećih komunikacijskih kanala. Upravo temeljem svog
razvojnog puta, moje kolegice i kolege danas uspješno regrutiraju
nove zaposlenike, vode timove, upravljaju kontakt centrima, rade
na razvoju tehnoloških rješenja, i ono što je najvažnije, upravo
to iskustvo im je pomoglo u boljem razumijevanju svojih
suradnika, njihovih dnevnih izazova i potreba te otkrivanju
načina kako im biti što bolja podrška”, dodaje Stankov.
Što biste poručili mladim ljudima koji se bore s
pronalaskom posla, s pronalaskom mjesta za tebe, koji možda još
ne znaju otkud bi krenuli?
“Mogu govoriti iz svog primjera. U Mplusu sam započela svoju karijeru prije devet godina i to kao agent korisničke podrške. U ovom poslu prepoznala sam priliku za učenje, osobni rast i razvoj. Imala sam sjajne mentore od kojih sam puno naučila i ono najvažnije, potporu kolega koji su dio uspjeha, ali i oslonac u teškim trenutcima. Rezultati ne dolaze preko noći, oni zahtijevaju rad, trud i ustrajnost. Važno je biti aktivan i otvoren za nova iskustva te se uključivati u razne projekte još tijekom školovanja. Mladi mogu tako steći prva radna iskustva radeći preko studentskog servisa, volontirajući u raznim udrugama i studentskim organizacijama. Takvim pristupom pokazuju poslodavcu da su proaktivni, znatiželjni i spremni učiti. Isto tako, ne treba čekati idealan posao i na uštrb toga ostajati dugo u stanju nezaposlenosti. Baš suprotno! Iskoristite sve blagodati tehnološkog doba, od društvenih mreža do online besplatnih edukacija i radionica, te iskušavajte nove stvari. Kroz rad stječemo iskustva i vještine, stvaramo nove kontakte te sebi otvaramo nove prilike”, za kraj će Stankov.