Sustavna edukacija svih društvenih skupina važan je segment u rješavanju problem gospodarenja otpadom
Komunalna tvrtka Unikom d.o.o. i Grad Osijek sukladno zakonskim
obvezama kontinuirano provode razne izobrazno-informativne
aktivnosti po pitanju gospodarenja otpadom, a koje su značajno
doprinijele da grad Osijek, kao prvi od velikih gradova u
Hrvatskoj, dostigne stopu od 51,9% odvojeno sakupljenog
otpada.
Da bi se postigla visoka stopa informiranosti građana grada
Osijeka, potrebno je provesti veliku i sustavnu kampanju. Stoga
je Unikom izradio projekt edukacije koji
obuhvaća niz aktivnosti koje će doprinijeti podizanju svijesti
građana o mjerama sprječavanja nastanka otpada, odvojenog
sakupljanja komunalnog otpada i njegove obrade i prijavio ga na
Javni poziv za sufinanciranje poticanja mjera odvojeng
sakupljanja komunalnog otpada objavljen od strane Fonda za
zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Projektom “Eco City LegOSi” provest će se
sustavna kampanja koja će na pravi način obuhvatiti sve ciljane
skupine s posebnim naglaskom na najmlađe – djecu predškolskog i
osnovnoškolskog uzrasta.
Na konferenciji za novinare na reciklažnom dvorištu Jug 2
kampanju je predstavio direktor Unikoma, Igor
Pandžić sa suradnicima.
Kampanja će imati svoj univerzalni dizajn Eco City LegOSe likove
koji predstavljaju određenu vrstu otpada (Zdena Metalac,
Janko Organko, Teta Plastika, Teglica Verica, Mirko
Papirko) koji će na jednostavan način prenijeti poruke
kako odvajati otpad u kućanstvu.
U suradnji s Fakultetom za odgojne i obrazovne znanosti provest
će se dvadeset edukativnih radionica u svim osnovnim školama
grada Osijeka kako bi se učenici nižih razreda osnovne škole uz
Eco City LegOSe na zabavan i interaktivan način upoznali s
važnošću odvojenog sakupljanja otpada na mjestu njegova nastanka,
pravilnog postupanja s otpadom te o vrijednosti otpada kao
sirovine i mogućnostima njegove daljnje obrade, a sve u svrhu
smanjenja otpada na odlagalištu.
Kako bi potaknuli građane na korištenje reciklažnih dvorišta u
sklopu edukativne kampanje organizirat će se i nagradna igra u
sklopu koje će se na reciklažnim dvorištima dijeliti informativni
letci, a korisnici će moći sakupljati naljepnice i lijepiti u
letak. Za pet sakupljenih naljepnica na poklon korisnici dobivaju
jednog Eco City LegOSa.
Kampanja i njezine glavne poruke bit će oglašene putem plakata
ali i oslikavanjem javnog prijevoza-tramvaja kako bi se povećala
vidljivost samog projekta, TV spotovi i radijski jingleovi bit će
emitirane u svrhu dopiranja poruka projekta do što većeg broja
građana.
U sklopu projekta, izradit će se i interaktivni portal i
aplikacija MOJ UNIKOM kako bi se uspostavila što bolja
komunikacija s građanima.
“Kampanja započinje 14. studenoga 2022. nagradno-edukativnom
igrom na reciklažnim dvorištima u gradu Osijeku i najavom
kampanje kroz TV spotove i radijske jingleove. Druga faza
kampanje bit će tijekom ožujka i travnja 2023. kada su planirane
radionice u osnovnim školama. Vrijednost ovoga projekta je
466.637,40 kn, a Fond će sufinancirati 40% u iznosu od 186.654,96
kn”, kažu u Unikomu.