U Osijeku kreću radovi na izgradnji najmodernije tramvajske mreže u Hrvatskoj
U Osijeku počinju radovi na obnovi i modernizaciji 9,5
kilometara tramvajske pruge, u sklopu kojih će biti
izgrađene i 23 tramvajske postaje prilagođene
osobama s invaliditetom, izvijestio je u ponedjeljak osječki
gradonačelnik Ivan Radić.
Riječ je o investiciji od 127 milijuna kuna, a koja je dio
realizacije najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog
prijevoza, ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt je
sufinanciran sredstvima iz EU fondova u iznosu od gotovo 200
milijuna kuna, a ostatak novca osiguravaju Vlada Republike
Hrvatske i Grad Osijek.
“Ovaj je projekt jedan od dokaza da grad Osijek grabi krupnim
koracima prema naprijed. Priprema je to za dolazak novih,
niskopodnih tramvaja u Osijeku, a govorimo o obnovi 9,5
kilometara tramvajske mreže, također i o 23 stajališta koja će
postati dostupna osobama s invaliditetom. Prvi u Hrvatskoj
primijenit ćemo najsuvremeniju tehnologiju pričvršćivanja
tračnica za podlogu”, rekao je gradonačelnik Radić, ističući kako
je cilj povećati broj korisnika gradskog prijevoza.
Radić je ocijenio kako će projekt doprinijeti razvoju grada te
poboljšanju standarda života
građana.
>> Modernizacija tramvajske infrastrukture u Osijeku
“Uz nove niskopodne tramvaje koji će stići kada se obnovi
tramvajska infrastruktura, u Osijek stiže i nova flota od
13 autobusa. Osijek će dobiti javni gradski prijevoz na
razini europskih standarda po pitanju sigurnosti, pouzdanosti,
dostupnosti osobama s invaliditetom, te smanjenju negativnih CO2
emisija”, dodao je Radić. Istaknuo je i kako je tramvajska
infrastruktura jedna od ključnih zelenih politika Europske
komisije te najavio i njezino proširenje.
Početku radova nazočio je i Josip Miletić,
zamjenik osječko-baranjskog župana, koji je istaknuo suradnju
između Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Vlade
Republike Hrvatske kao ključ razvoja Osijeka i čitave Slavonije.
“Osijek mora biti predvodnica razvoja istoka Hrvatske i uvjeren
sam da će to i biti, a veliki projekti poput ovoga potvrda su
dobre suradnje. Mislim da ćemo s novim, ekološkim, zelenim
tramvajima, ali i isplativijom i boljom infrastrukturom, puno
toga napraviti za dobrobit naših sugrađana”, kazao je zamjenik
Miletić.
Uz obnovu tramvajske pruge i postaja, radovi koje izvodi tvrtka
Swietelsky uključuju i modernizaciju dviju ispravljačkih stanica
te izgradnju jedne posve nove, a trebali bi trajati dvije godine.
Na snazi je privremena regulacija prometa, a gradonačelnik Radić
rekao je kako su osigurani zamjenski autobusi i zahvalio
građanima na strpljenju.
Dejan Rusmirović, direktor osječkog GPP-a,
pojasnio je kako će se radovi odvijati u nekoliko dionica. Prva
je na potezu od Svilajske do Višnjevca, u duljini od 700 metara,
istovremeno i sjeverni i južni kolosijek. Nakon toga radit će se
od Kanižlićeve prema Trgu Ante Starčevića, a potom od Trpimirove
do Trga. Tu je i cijela ruta “kolodvorca” te dionica na
Vinkovačkoj cesti do Dunavske.
Rusmirović je dodao i kako je u tijeku faza izrade idejnog
projekta nove remize te nastavka tramvajske pruge do Zelenog
polja, što bi također trebalo biti sufinancirano iz EU fondova.
Projekt Modernizacija tramvajske infrastrukture na području grada
Osijeka inače je podijeljen u dvije aktivnosti. Prva se odnosi na
elektromonterske i građevinske radove na modernizaciji i
izgradnji ispravljačkih stanica te na modernizaciju kontaktne
mreže i izgradnju podzemne kabelske mreže. Ovi su radovi vrijedni
gotovo 58 milijuna kuna. Druga aktivnost se odnosi na danas
započete građevinske radove na modernizaciji tramvajske pruge i
tramvajskih postaja. Riječ je o prvom velikom ulaganju u osječku
tramvajsku mrežu u posljednjih 14 godina.
Osnovni cilj projekta je modernizacija postojeće infrastrukture
kako bi se povećale sigurnost i brzina te uvele nove tehnologije
koje podržavaju prometovanje budućih niskopodnih tramvaja. Grad
Osijek i Gradski prijevoz putnika ovim projektom građanima
Osijeka pružaju pristupačniju, zdraviju i čišću
alternativu.