Osijek je prestigao Rijeku, Zagreb, sad juri za Međimurjem kao zeleni grad. U javnom prijevozu nudi električne aute, električne bicikle, povlači EU novac
Osijek je osvojio titulu “Eco City 2021”. Ekipa RTL-a istražila je što je Osijeku donijelo tu
titulu. Pogledajte video prilog!
Mario će svakoga jutra ili noći, ovisno o smjeni sjesti, za
volan, takozvane, smećarice i krenuti po gradski otpad. No u
ovoj, novoj smećarici njegov je posao, kaže, milina.
“Puno brže, puno lakše i posao je, uglavnom, kvalitetniji”, kaže
nam Mario Malizan,
vozač osječkog komunalca Unikom.
Suvremene smećarice samo su jedna od stvari zbog koje Osječani
bolje žive, a plaćene su europskim novcem. Senzori i kamere
omogućavaju lakši pristup otpadu, a samo vozilo iskorištava se
maksimalno.
“Imamo ove ekrane. Puno je lakše sada vidjeti radnike na odvozu.
Natjera se do kante, dignemo komunalni otpad, odvezemo na
Lončaricu, operemo detaljno kamion. I poslije toga utovaramo
zeleni otpad, koji odvezemo na kompostanu”, pojašnjava naš
sugovornik i potvrđuje da sami i razvrstavaju otpad.
No bez pomoći građana, ovaj bi posao bio uzaludan. Osječani vole
svoj grad, razvrstavaju otpad pa ga takvog sami voze u reciklažna
dvorišta. Osijek je po reciklaži bolji od ostalih velikih
hrvatskih gradova.
“Sve ide na svoje mjesto – karton, plastika…”, rekao nam je u
reciklažnom dvorištu Osječanin Toni Barišić. I
njegova sugrađanka Marija Čeljuska kaže da u
dvorište doveze sve što ne može kod kuće razvrstati. Ona je
donijela staklo i “tvrdu” plastike.
Na nagradi za naj Eko grad, građanima, čestita i zahvaljuje i
gradonačelnik. I to s bicikla, jer za ovu titulu, jedan od
brendova grada bicikl, odigrao je važnu ulogu.
“Ima dosta mogućnosti za vožnju biciklom po cijelom gradu tako da
je najisplativije rješenje a i najzdravije”, komentiraju
Osječani.
(RTL)
Grad ima i najviše biciklističkih staza u Hrvatskoj – 58
kilometara, a njima možete voziti i ako nemate bicikl. Jer
grad Osijek nudi ih u najam. Čak i one električne. Bicikli se
napajaju na svojim stanicamai to preko solarnih panela. Višak
struje vraća se gradu, a ona će vam trebati kako biste se spojili
na 5G mrežu.
“Ja mislim da je 5G dobra stvar. A otko se bori
protiv toga? Ljudi, koji također imaju mobitele… tako da
je to kontradiktorno. Može biti samo bolje, gore ne može”, kaže
nam Osječanin Luka Tonković.
Osijek je prvi 5G grad u Hrvatskoj, a RTL imao je prvo
5G javljanje uživo pa Osječani, u svom stilu, već znaju i
što odgovoriti na teorije o štetnosti te mreže.
“Neki kažu da su odašiljači za 5G mrežu u cjepivu i da nas
kontrolira Bill Gates”, pitali smo.
“Ne znam jesu li u cjepivu, ali mislim da odašiljači uvelike
pospješuju moju inteligenciju i rast kose”, nasmijao se
Tomislav Barišić iz Osijeka i dometnuo da mu
kosa raste definitivno…
Kada padne noć, pali se gradska rasvjeta, a i ona je
najštedljivija u Hrvatskoj. Uz to, dat će poseban ugođaj vožnji
još jednim eko prijevozom. Tramvajem. Koji je za ovu nagradu, bio
dar s neba.
“Ovoga mjeseca, osječki električni tramvaji slave 95.-i rođendan.
Stoga, sretan im rođendan”!
(I
gradonačelnik vozi bicikl)
Za ovu vožnju, ne treba vam, djevoka, cura ili treba već samo –
butra!
“Ja imam Butru i stvarno sam presretna zato što me vozi, pa
cijeli grad mogu obići s tramvajem”, rekla am je Marija
Vučemilović koju smo sreli u tramvaju.
Suvremena tehnologija pomaže, ali ljudi su ti koji grad čine
boljim. Dosta je toga na senzore, ali nešto se ipak mora i na
ruke, pa tako i kante isprazniti.
A, upravo kombinacija ljudi, koji brinu o svom gradu i gradske
uprave, koja mora brinuti o potrebama svojih građana te povući
ama baš svaki euro iz fondova Europske unije koji su nam na
raspolaganju jedina su formula da se vozi u pravcu boljeg,
suvremenijeg i čišćeg grada na Dravi.