Problem u plovidbi

Drava u Osijeku povijesno je niska: Brodovi i kruzeri od pijeska ne mogu ploviti

Rijeka je sad na minus 120 centimetara. Padne li za još 48 centimetara, bit će to rekordno niski vodostaj kao onaj iz 2003.

Ni najveći dravski vukovi ne mogu se prisjetiti kada je vodostaj
ove nevjerojatne rijeke bio toliko nizak. Mi smo provjerili. Samo
48 centimetara Drava treba opasti da bi se izjednačio negativni
rekord iz 2003.

Osim olupina brodova, ostataka mostova i građevina, na površinu
je isplivao i problem, to što Hrvatska ne gospodari svojim
dobrima. Pijeska i šljunka imamo previše, ali ga skupo
uvozimo iz Srbije i BiH. Ondje gdje brodovi trenutačno ne plove,
zaputio se
RTL-ov
Tin Kovačić.

 Vodostaj rijeke Drave u Osijeku iznosi minus 120
centimetara. Razina vode je tako niska da su na pješčane sprudove
Osječani krenuli u šetnju pasa, fotografirati se za društvene
mreže, u sport i rekreaciju, a na površini rijeke pojavili su se
impresivni prizori kostura davno potopljenih brodova koji kriju
svoje priče i tajne.

“Širina rijeke Drave potpuno je prepolovljena pijeskom. Mjesto
gdje sada stojim inače bi bilo vjerojatno sredina same rijeke.
Iako izgleda uistinu lijepo i pomalo romantično predstavlja
brojne probleme”, kazao je Tin Kovačić za RTL Danas.

Jer čak je i struka morala pogledati u svoje bilješke i
provjeriti kad je zadnji put Drava bila ovoliko niska. I našli su
odgovor.

“Ako smo rekli da je danas minus 120, još 48 centimetara kad bi
vodostaj opao, a to sad ne možemo sa sigurnošći reći da će se
dogoditi, onda bismo izjednačili rekord iz 2003. godine.
Posljedice ovako niskog vodostaja su najviše za, pretpostavljam,
plovidbu”, objasnio je Ivica Nađ iz Hrvatskih
voda.

Naime teretni brodovi i kruzeri od pijeska ne mogu ni proći a
kamoli se okrenuti. S druge strane pijesak skupo uvozimo za
građevinske poslove.
>> Ekstremno nizak vodostaj Drave kod Osijeka

Ivan Anušić, HDZ-ov župan osječko-baranjski,
kazao je:

“Prestajemo s uvozom istog tog pijeska koji se vadi
s lijeve obale Dunava u Srbiji ili šljunka s desne
obale Save u Bosni i Hercegovini kojeg uvozimo po 3 ili 4 puta
skupljoj cijeni. A prijevoz i distribucija
kroz naše županijske i državne ceste u potpunosti uništava našu
infrastrukturu cestovnu, dok s druge strane naše gospodarske
potencijale ne razvijamo jer smo zatvorili plovni put rijeke
Drave.”

No ova iznimka za vađenje pola milijuna kubika pijeska iz Drave u
Hrvatskoj, govori župan, vrijedi samo za projekt koridora 5C i
autoceste prema Mađarskoj. Za to se izvadila posebna dozvola, jer
vađenje pijeska je zabranjeno unatoč tome što ga Drava neprestano
nanosi, rekao je Anušić:

“Eksploatacija se ne dozvoljava iz jednog razloga a to je da smo
u pregovaranju s Europskom Unijom rijeku Dravu stavili u
‘Naturu 2000’ i zabranili svaku aktivnost na području i
pojasima rijeke Drave, Dunava, Save.”

Rijeka Drava za dva dana slavi svoj dan, Međunarodni dan
rijeke Drave. Hoće li je dočekati plovna barem jednim dijelom?

“I dok veliki brodovi i kruzeri čekaju da se vodostaj Drave
podigne, mi čemo našu priču nastaviti jedinim mogućim plovnim
sredstvom, a to je čamac.”

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari