Vlak možete vidjeti i čuti tek kada stupite na prugu. A tada može biti prekasno
Nesvakidašnja drama odvila se na željezničkoj pruzi u samom
središtu Osijeka. Na divljem prijelazu vlak je prošao
iznad žene koja je pala točno između tračnica i tako
srećom ostala živa. Jedan je to od prijelaza preko kojega dnevno
prelaze tisuće ljudi i na kojemu je već bilo nesreća.
8 tona težak i 44 metra dugačak vlak na divljem prijelazu između
dvaju osječkih naselja prešao je iznad
sedamdesetčetverogodišnjakinje koja je ostala ležati točno između
tračnica. Zapis crne kutije u vlaku, baš kao one u avionima,
pokazuje – strojovođa je vozio prema propisima.
“Dao je zvučni signal da je upozori na nailazak vlaka. U tom
trenutku osoba koja se nalazila i prelazila prugu se oskliznula.
Pala je u kolosjek što ju je u ovom slučaju i spasilo”, rekao
je Darko Stanić, instruktor strojovođa u
HŽ.
Instruktor za strojovođe govori, ovakav splet okolnosti da netko
prođe samo s ogrebotinama i to ne od vlaka, već od pada na
kamenje te preživi unutar svega 40ak centimetara od tla do vlaka
– nikada nije doživio.
“U redovnim brzinama vlaka od 100 do 120 na sat zaustavni put
vlaka je od 700 do 1000 metara. Iskreno, dugo radim na željeznici
i nisam sa takim posljedicama, tako laganim posljedicama,
ogrebotinama, da je vlak prešao preko nekoga vidio”,dodao je
Darko.
Ovakvih prijelaza preko pruge ima puno. Bez obzira na opasnost,
ljudi svejedno idu preko njih. Strojovođe već znaju gdje su ti
prijelazi. Pa onda i usporavaju.
Do ovog divljeg prijelaza preko čak dvije pruge, vodi vas ovaj
prteni put. Prugu ne vidite jer s jedne strane je raslinje s
druge strane garaža. Vlak možete vidjeti i čuti tek kada stupite
na prugu. A tada može biti prekasno.
“Joj nemojte mi to reći, sad sam već u strahu. Sad ću izgleda
obilaziti okolo”, rekla je Verica Šlezak iz
Osijeka.
“Zašto je baš tu prelazila, nemam pojma. Ali evo prelazila je baš
ovdje gdje ste i vi prešli. A tu se to dogodilo? Ja sam
vidio na slici da se vidi onaj prijelaz tamo kod željezničke
stanice. Bogami ću biti oprezniji”, rekao je Zvonimir
Humplik, Osijek.
Situacije poput ove strojovođe nazivaju “bliski susreti”. Prema
riječima instruktora, te su situacije iznimno stresne, a tijekom
karijere hrvatski strojovođe imaju 2 do 3 nesreće sa smrtnim
ishodom. Najčešći uzrok je nepažnja, no ponekad je riječ i o
samoubojstvima. No naš sustav, kažu, još ima slabo razvijenu
profesionalnu pomoć.
“Evenualno ako je to baš jako gadno onda strojovođe same potraže
psihološku pomoć kod svojih liječnika”, dodao je
Darko.
Ovoga puta. Najbitnije je što ljudskih žrtava – nije bilo.