Zahvaljujući etuzijastima okupljenima oko Facebook stranice Tramvaj - Osijek, tramvaj 8225 ostati će spašen
“Obavještavamo sve pratitelje stranice kako je (nadamo se)
donesena odluka kako TRAMVAJ 8225 ipak neće biti izrezan. Vijest
koju smo jučer objavili i apel da nam se sačuva jedan dio osječke
povijesti urodio je plodom. Javili su se ljudi koji su smatrali
da mogu pomoći, a u poslijepodnevnim satima i iz GPP-a su rekli
kako tramvaj neće rezati. Nadamo se da će tako zaista i ostati.
Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali u ovoj priči i koji su
pomogli na bilo koji način kao i GPP-u koji je čuo glas malog
čovjeka”, kažu na Facebook stranici Tramvaj – Osijek koja
objavljuje crtice i bogate povijesti osječkog tramvaja.
Tramvaj Osijekom prometuje od davne 1884. godine, a od prvih
konjskih tramvaja pa do današnjih nešto modernijih, omiljeni je
prijevoz putnika u Osijeku.
Posebno su upečatljivi u toj povijesti bili Češki tramvaji crvene
boje koji su u Osijek prije 40-ak godina, a dio njih je repariran
u današnju verziju dok je dio ostao u osječkoj remizi.
“Zadnjih godina smo svjedoci loših priča iz Osijeka. Ugašene
tvornice, odlazak mladih, a i slab razvoj grada općenito.
Nažalost, također i mi imamo jednu tužnu priču. Nakon skoro 40
godina boravka tramvaja garažnog broja 8225 u Osijeku, odlučeno
je da se tramvaj izreže. Postavljaju se brojna pitanja: Zašto?
Koji je razlog?, na koja mi nemamo odgovor. Jedino što znamo da
je to žalosno. Tramvaj 8225 stigao je u Osijek 1982. godine i
vozio je gradom sve do 2009/10. Od tada stoji uz remizu na
vanjskom kolosijeku. Njegova prikolica izrezana je davnih dana
kao i sve prikolice koje je GPP imao”, stojalo je u jučerašnjem
apelu.
Još početkom 2018. godine u medijima se pojavila priča o planu
muzeja na području današnje remize, ali do danas ta ideja nije
konkretizirana. Zasigurno, bio bi to raritet na ovom području pa
i svojevrsna turistička atrakcija.
Možda je spašavanje ovog modela tramvaja ipak svojevrsno svjetlo
kako bi se u budućnosti jedan takav muzej i mogao
ostvariti.