Izgradnju osječkoga stadiona stopirao je vlasnik parcele na kojoj se nalazi prilazni put, a za otkup traži više od dva milijuna eura. Iz kluba poručuju kako izgradnju ne može stopirati jedan čovjek
Najveće gradilište u Osijeku zatvoreno je od 1. siječnja. Naime,
lokotom je zatvoren prilaz građevinskom zemljištu novog
stadiona i kamp škole NK Osijeka u Strossmayerovoj ulici u
Osijeku.
Kako piše
24 sata, daljnji ulaz građevinskim strojevima i
svima ostalima do stadiona zabranio je Davor Vlašić,
vlasnik zemljišne parcele preko koje se do sada obavljao
transport do mjesta na kojemu se gradi stadion.
Navodno je istekao ugovor koji su potpisali Vlašić i Udruga Škola
nogometa NK Osijek, a novi ugovor nije sklopljen.
“Za zemljište imam kupca, a NK Osijeku je
ponuđeno pravo prvokupa radi dobrog dugogodišnjeg poslovnog
odnosa. Tko je potpisnik prvog ugovora za mene je poslovna tajna
i to neću reći.” – kratko je rekao Vlašić.
Vlašić je zaključao pristupnu cestu, a iza ograde postavio je i
automobil kao prepreku.
“Ne znam ništa o tome a i vjerujem da to nije toliko bitno
obzirom da imamo alternativne prilaze stadionu. Ne može
jedan čovjek stopirati izgradnju. U Osijek dolazim
krajem tjedna pa ću otkriti o čemu se radi. Inače, takve i slične
probleme rješava tvrtka Projekt management iz Zagreba.”
– prokomentirao je početkom tjedna
situaciju Ivan Meštrović koji je,
prije odlaska iz Uprave NK Osijeka, sudjelovao u pregovorima oko
stadiona jer je tada bio predsjednik Udruge Škole nogometa i
ovlašten da pregovara.
Vlašić je početkom siječnja poslao pismo namjere u kojem je
ponudio Udruzi otkup ukupno 6.087 m2 po cijeni od 2,18
milijuna eura. Od Vlašića nitko nije tražio smanjenje
najma, iako je prethodno ugovorena cijena ne samo nerealna nego i
ekstremno previsoka za privremeni prilazni put gradilištu, kojega
se koristilo najviše 2000 m2. Pregovarači su ga zamolili da se
ugovor produži po istoj ranije dogovorenoj cijeni. No, on to nije
želio inzistirajući da investitor od njega otkupi kompletno
zemljište, a ne samo onaj dio koji se koristi za prilaz. Tvrdio
je da mu je investitor obećao otkupiti spomenuto zemljište i to
po cijeni od 2,18 milijuna eura – navodi se u
odgovoru kojega su poslali iz NK
Osijek dodajući kako je ta cijena 4 do 5
puta skuplja od realne cijene za to zemljište pa se može
zaključiti da se investitora pokušalo ucijeniti.
“Nije nam jasno kako nitko od odgovornih nije od Grada
Osijeka tražio osiguravanje nesmetanog prilaznog puta
gradilištu. Sigurni smo da bi Grad Osijek našao rješenje
obzirom da se radi o strateškoj investiciji koju gradonačelnik i
gradska uprava podupiru. Time bi se eliminirao bespotreban trošak
najma. Kada Grad izvrši preuzetu obvezu i uredi planiranu
prilaznu cestu stadionu, zemljište koje je dao u najam Vlašić
više neće biti od koristi. Stoga je investitor otklonio
mogućnost otkupa zemljišta. Gradnja stadiona će se, ukoliko ne
bude sličnih problema i pokušaja koje liče na ucjene, odmah
nastaviti jer je gradonačelnik Ivica Vrkić obećao
osigurati alternativni privremeni prilazni put. Osim toga, tvrtka
Eurokamen, kao glavni izvođač radova na stadionu, u posjedu je
trase spoja ulice J.J. Strossmayera i novog stadiona pa će i ta
trasa, uz minimalne intervencije, biti osposobljena kao spoj do
gradilišta. – stoji u odgovoru kluba.
U međuvremenu izgradnja stadiona stoji. Oni koji
znaju situaciju sa prilazom tom građevinskom zemljištu kažu kako,
ipak, odgovarajućeg alternativnog prilaza gradilištu nema jer se
radi o trusnom i strmom području i svaki mogući prilaz je
‘preslab’ da izdrži terete nakrcanih kamiona i drugih
građevinskih strojeva.
Ponuda Grada Osijeka prijašnjih godina bio je prilaz
naseljenom Strmom ulicom no, ta je mogućnost tada
otklonjena zbog straha da bi teški građevinski strojevi narušili
nasip na Dravi izgrađen kao zaštita od poplave. No, Strma ulica
sada je jedino rješenje.
“Gradilište ima novi prilaz koji će biti stavljen u
funkciju čim vremenski uvjeti dozvole. Investitor
izgradnje stadiona odredio je novi prilaz te smo, uz iznimnu
operativnost gradonačelnika i gradskih službi, ishodili potrebne
suglasnosti. Čim vremenski uvjeti dozvole gradilište će
funkcionirati bez zastoja.” – kažu u
Eurokamenu dodajući kako im je poznato da je
investitor do sada osiguravao prilaz gradilištu kroz ugovor o
najmu jer je to bio najprikladniji prilaz za intenzivan
broj kamiona, čak 250 dnevno.