početak naplate

Drugi krug natječaja donio rješenje: Uskoro kreće implementacija cjelovitog parking sustava u Osijeku

Ivica Benić/SiB.hr

Izabran je najpovoljniji dobavljač usluge i sad preostaje provesti samu implementaciju sustava

Gradski prijevoz putnika Osijek, tvrtka u 100 postotnom vlasništvu Grada Osijeka završila je javnu nabavu Uspostavljanja sustava organizacije, naplate i nadzora parkiranja na području grada.

Podsjetimo, krajem prošle godine grad je odlučio kako neće produžiti koncesiju dotadašnjem koncesionaru pa se krenulo u opsežni projekt preuzimanja parkinga u vlastitu režiju, odnosno putem gradske komunalne tvrtke, odnosno GPP.

Kao jedan od preduvjeta napravljena je Odluka o javnim parkiralištima na području grada Osijeka koja je prošla raspravu na Gradskom vijeću, a nakon toga napravljen je i projektni zadatak koji je u detalje propisao što potencijalni ponuditelji trebaju osigurati kako bi sustav potpuno zaživio.

“Riječ je tako o nabavi cjelokupnog rješenja koje se sastoji od pripadajućeg programskog rješenja, roba i usluga. Tijekom projekta izvršit će se implementacija sustava, izraditi odgovarajuća tehnička dokumentacija te izvršiti edukacija osoblja. U Gradu Osijeku trenutno ne postoji postojeći aktivni sustav kontrole i naplate parkiranja, stoga ovaj projekt uključuje realizaciju novog sustava kontrole i naplate parkiranja. Sustav naplate i kontrole parkirališnih karata temelji se na unosu registarske oznake vozila kao jedinstvenog identifikatora, što, među ostalim, omogućava automatizaciju sustava kontrole naplate parkiranja. Sustav mora biti realiziran na način da su svi elementi i moduli međusobno povezani i integrirani na način da se omogući neometano i automatsko odvijanje procesa i razmjene podataka unutar sustava i s drugim relevantnim sustavima kroz odgovarajuće integracije”, stoji u zadatku.

Na cijelom području obuhvata izvršit će se uspostava sustava koji između ostalog uključuje centralni sustav, automate za prodaju karata i to s sustavom za kovanice i kartice, aplikativno rješenje za prodaju karata na blagajnama GPP, SMS kupovinu karata, ali i sustave kontrole naplate, ulaska i izlaska iz zone naplate te integraciju s gradskim aplikacijama te MUP-om, sustavom za fiskalizaciju i ostalo.

“Sustav treba biti u mogućnosti izvršiti prodaju i naplatu više vrsta parkirališnih karata. Karte se mogu odnositi na različite tarifne zone (0., 1., 2., 3., naplata parkinga za pojedinačno označena parkirna mjesta, naplata parkinga za zone, Park & Ride i slično)”, stoji dodatno.

Prvi krug javne nabave ponište, drugi krug uspješan

Sami proces javne nabave nije bio jednostavan budući je prvi krug bio poništen zbog nevaljalih ponuda, ali je zato drugi krug bio znatno uspješniji.

Na sami natječaj javilo se ukupno tri ponuditelja koji su ponudili širok raspon cijena, a u konačnici je kao najpovoljnija ponuda izabrana ona zajednice ponuditelja, tvrtke RAO, Hrvatskog Telekoma, te Elektrokem. Riječ je o poznatim tvrtkama u ovom biznisu tako tvrtka RAO na svojim stranicama kaže kako iza sebe imaju više od četvrt stoljeća predanosti i stručnog rada, a lider su izrade prilagođenih rješenja na hrvatskom tržištu, modularnih softverskih sustava za upravljanje prometom i parkiralištima te sofisticiranih rješenja elektroničkog izdavanja karata, validaciju i upravljanje posjetiteljima.

Među njihovim referencama navode grad Zagreb, Šibenik, Karlovac, Pulu, Zadar, Dubrovnik te druge, a oni će biti zaduženi za software dio razvoja sustava. Tvrtka Elektrokem poznati je dobavljač opreme i oni će isporučiti automate za naplatu parkinga i ostane dijelove sustava. HT će pak biti zadužen za komunikaciju cjelokupnog sustava. Sve će pak koštati 1.369.092,65 EUR što je znatno ispod procijenjene vrijednosti od 2,5 milijuna eura.

Automati za naplatu tvrtke Elektrokem

Sami proces implementacije sustava nakon potpisa ugovora teći će u nekoliko faza pa tako dobavljač mora u roku od 120 dana od dana potpisa ugovora omogućiti naplatu u Zoni 0 (Županijska ulica od Ulice hrvatske republike do Trga pape Ivana Pavla II., Ulica hrvatske republike od Županijske ulice do ulaza u Vijenac Jakova Gotovca, Trg Lava Mirskog, Šetalište Petra Preradovića, Ulica Vjekoslava Hengla, Šetalište kardinala Franje Šepera 8e i 8f, Ulica Josipa Jurja Strossmayera od Trga Ante Starčevića do Ulice Gornjodravska obala, Ulica Lorenza Jägera od Ulice Ive Adamovića do Kapucinske ulice, Trg Ljudevita Gaja-sjever, od Ulice Stjepana Radića do Ulice Dragutina Neumana, Trg Ljudevita Gaja-istok i Sudski prolaz, Ulica Franje Mückea i Christiana Monspergera, Ulica Josipa Huttlera i Park kraljice Katarine Kosače od Ulice cara Hadrijana do Crkvene ulice te Kapucinska ulica).

Druga faza odnosi se na Zonu 2 s rokom od 150 dana te treća faza koja se odnosi na Zonu 3 u kojoj će se naći i neke ulice i naselja koja do sad nisu bili u sustavu naplate.

Naravno, prije svega, svi preostali ponuđači imaju pravo žalbe u roku od 10 dana i Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Ukoliko ne bude žalbi pristupiti će se potpisu ugovora i realizaciji istog pa bi naplata parkiranja u gradu Osijeku mogla zaživjeti najkasnije krajem mjeseca travnja.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest