
“U Osijeku je od 1984. godine i bila je postavljena kraj bivšeg hotela “Željezničar“. Za vrijeme rata bila je oštećena i zahrđala jer je stajala na otvorenom", pojašnjava Zvonko Ćurak
Jučerašnji je dan bio značajan za djelatnike Hrvatskih Željeznica i to onih s osječkog područja. Naime, jučer je nakon 20 godina osječka parna lokomotiva serije 51-014 izvučena iz ruševne u urednu halu vuče vlakova Osijek.
Objavio je to na svom Facebookk profilu umirovljeni inspektor HŽ-a i dugogodišnji djelatnik, Osječanin Zvonko Ćurak te najavio da bi ovaj simbol željeznice u bliskoj budućnosti trebao biti restauriran. O čemu je točno riječ te što ta parna lokomotiva znači za Osijek, Ćurak, inače predsjednik Kluba željezničkih umirovljenika, rado je pojasnio za naš portal.
“Ta je lokomotiva proizvedena u Mađarskoj u tvrtci MAVAG i može voziti brzinom od 60 kilometara na sat te vući teret od oko 700 tona. Prometovala je na ravnicama, jer je srednje kategorije“, započinje ovaj 77-godišnji ljubitelj željeznice.
Kad je sredinom 70-ih godina prošlog stoljeća u Hrvatskoj ukinut prijevoz parnih te su ih zamijenile dizel lokomotive, ostalo je dosta lokomotiva, kaže, i svako zainteresirano mjesto pa tako i Osijek dobio je svoju.

“U Osijeku je od 1984. godine i bila je postavljena kraj bivšeg hotela “Željezničar“. Za vrijeme rata bila je oštećena i zahrđala jer je stajala na otvorenom te je donijeta odluka da se postavi kraj tramvajske stanice kod Željezničkog kolodvora“, priča Ćurak.
Ipak, nakon što je napravljen nathodnik, premještena je u halu vuče vlakova koja je 14. travnja prošle godine, kaže, zapaljena pa je i lokomotiva dosta oštećena. Kao predsjednik Kluba Ćurak je potom sastavio ekipu koja je zatražila postavljanje lokomotive između nathodnika i Guttmanove pruge, no unutar Željezničkog kolodvora.
“Potom je došla korona i sve je stalo, no najprije ju je trebalo izvući iz derutnog prostora. To smo uspjeli i stavili je u jednu dobrostojeću halu. Obećano je da će se krajem ove, odnosno iduće godine obnoviti i mi tražimo da se postavi unutar željezničkog prostora kako bi bila pod nadzorom dežurnog osoblja i tamošnjih stanara“, tumači Ćurak.

Očekuje ih izrada novog idejnog projekta, a željezničari u Osijeku, na čelu s dugogodišnjim i danas umirovljenim djelatnikom Ćurkom, nada se da će se ova parna lokomotiva konačno postaviti ondje gdje joj je i mjesto i tako sačuvati od zaborava.


