prvi natječaj u tijeku

Grad Osijek objavio kako trebaju izgledati buduće javne garaže

Tomislav Miletić/Pixsell

Garažu treba projektirati kao građevinu sigurnu za korištenje vozila i pješaka, koja pruža odgovarajuću zaštitu od atmosferilija

Grad Osijek krajem prošle godine odlučio je preuzeti upravljanje parkingom na području grada, a nakon godina stagnacije i iscrtavanja crta na postojećim mjestima, čini se kako se napokon planira sustavno rješenje ovog problema.

Tako je, uz nedavno započetu gradnju novih parkirnih mjesta na području Gornodravske obale, ovih dana putem sustava javne nave raspisan i natječaj za projektiranje prve javne garaže na području grada.

Prema dostupnim podacima na prostoru postojećeg parkinga na Vijencu Mursa planira se izgraditi javnu, nadzemnu garažu s pristupnim rampama za samostalno parkiranje vozila i to visine prizemlje i dvije etaže. Zadatak projektanta je izraditi svu projektnu dokumentaciju koja će biti osnova za kasnije natječaj za izvođenje, a u obavezi je izraditi i 3D vizualizaciju pa ćemo moći vidjeti i kako će sve skupa izgledati.

Postojeće stanje i cilj projekta

Na više katastarskih čestica u vlasništu grada danas se nalazi uređeno parkiralište s pristupnim cestama te održavana javna zelena površina.

“Nogostupi su izgrađeni uz zgrade te pješačkim prilazima povezani sa postojećim parkiralištem. Postojeće parkiralište sa zapadne, južne, istočne i sjeverne strane okružuju višestambene zgrade namijenjene kolektivnom stanovanju”, stoji u natječaju.

Ovim projektnim zadatkom Grad Osijek ukazuje na potrebu izgradnje javne, nadzemne garaže s pristupnim rampama za samostalno parkiranje vozila te poziva na izradu projektno-tehničke dokumentacije za njeno izvođenje.

“Postojeća parkirališta na Vijencu Murse te okolnim ulicama, nisu dostatna potrebama stanara što najčešće dovodi do nepropisnog parkiranja vozila na zelenim površinama i nogostupima, stoga je osnovni cilj ovog projekta osigurati povećanje broja parkirališnih mjesta i time riješiti potrebe stanara te probleme vezane uz dnevne migracije stanovništva. Predložena lokacija buduće nadzemne garaže osigurala bi izgradnju novih parkirnih mjesta iznad postojećeg parkirališta, a ista je odabrana zbog lakšeg povezivanja već postojeće pristupne ceste na javnu prometnicu i spajanja na postojeću infrastrukturu odvodnje i javne rasvjete”, napisano je u natječaju.

Buduća lokacija nove javne garaže/Grad Osijek

Prema dostupnom projektnom zadatku, potrebno je projektirati garažu P+2 (prizemlje i dva kata) prvobitnog kapaciteta cca 200 parkirališnih mjesta, s tim da na završnoj etaži treba predvidjeti prohodni krov koji se u slučaju potrebe može aktivirati kao dodatna parkirališna etaža. Sadašnjom varijantom projekta na završnoj etaži potrebno je predvidjeti mogućnost izgradnje sunčeve elektrane što podrazumijeva projektiranje konstrukcije za postavljanje fotonaponskih panela, čime bi se osigurala bolja energetska učinkovitost po principu racionalnog i sigurnog korištenja.

Garažu treba projektirati kao građevinu sigurnu za korištenje vozila i pješaka, koja pruža odgovarajuću zaštitu od atmosferilija uz uvažavanje koncepta otvorenosti pročelja garaže. U tom se smislu na pročeljima garaže treba projektirati odgovarajuću zaštitu od direktnog sunca i padalina, no takva da se pročelja potpuno ne zatvore.

“Građevinsku konstrukciju garaže treba projektirati kao čeličnu konstrukciju sa spregnutim čelično-betonskim međukatnim pločama (beton na čeličnim profiliranim limovima). Zbog otvorenosti prostora garaže koji je izložen atmosferilijama treba posebnu pažnju usmjeriti na izbjegavanje zadržavanja vode na međukatnim pločama, vodonepropusnost i ograničenje pukotina u betonu zbog utjecaja vode i klorida u zimskim uvjetima, a isto tako i na sezonske i dnevne promjene temperature. Protukorozijska zaštita čelične konstrukcije treba biti takva da osigura trajnost na najmanje 15 (petnaest) godina bez većih popravaka. Cijeli prostor garaže treba biti projektiran tako da se korisnici osjećaju sigurno i zaštićeno – osigurati dobro osvjetljenje svih dijelova garaže”, dodaju.

Parkirna mjesta trebaju biti dimenzija 5,0 x 2,5 m, a širina prilaza parkirnim mjestima 6,0 m. Parkirna mjesta za invalidne osobe nalaziti će u prizemlju na mjestu postojećih parkirališta i u blizini dizala na etažama. Nadalje, treba osigurati najmanje dva stubišta za ulaz i izlaz korisnika iz garaže, jedno dizalo za pristup pješacima i osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti te obiteljima s malom djecom, a sve u raspoloživom infrastrukturnom koridoru.

“Gradnja i uporaba u konačnici mora biti održiva, ekonomski i financijski isplativa te ekološki osviještena i energetski učinkovita”, zaključuju.

Trebala bi ovo biti prva od nekoliko garaža čime će se olakšati svakodnevni život stanarima osječkih naselja.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest