Nov sustav kontrole i naplate

Završeno savjetovanje – saznali smo sve detalje o parkiranju u Osijeku

Ivica Benić/SiB.hr

Na terenu će biti postavljeni i naplatni automati koji će podržavati plaćanje gotovinom i karticama, kao i rad u uvjetima bez stalnog napajanja zahvaljujući solarnim panelima

Grad Osijek uskoro započinje implementaciju novog, visokotehnološkog sustava za kontrolu i naplatu parkiranja, koji predstavlja jedan od najmodernijih takvih projekata u Hrvatskoj. Javno savjetovanje, u kojem je bio i velik broj pitanja zainteresiranih subjekata, je završen i sad slijedi javni natječaj na kojem će se tražiti krajnji izvođači.

Riječ je o digitalnom rješenju koje će unaprijediti upravljanje javnim prostorom, omogućiti bolju uslugu građanima i posjetiteljima te istodobno povećati učinkovitost gradskih službi.

Projekt se provodi po principu “ključ u ruke“ i uključuje uspostavu centraliziranog sustava u oblaku koji upravlja svim podsustavima, od prodaje karata do automatizirane kontrole naplate. Centralna aplikacija omogućuje povezivanje svih kanala prodaje u realnom vremenu, uključujući SMS, mobilnu aplikaciju, web trgovinu, automatske parkirne aparate na terenu te blagajne GPP-a. Osnovni identifikator korisnika parkiranja bit će registaracijska oznaka vozila, što omogućuje automatizaciju kontrole bez potrebe za fizičkom kartom.

Na terenu će biti postavljeni i naplatni automati koji će podržavati plaćanje gotovinom i karticama, kao i rad u uvjetima bez stalnog napajanja zahvaljujući solarnim panelima. Prodaja parkirnih karata bit će moguća i putem dvije blagajne u mreži GPP-a, gdje će se koristiti postojeća oprema, ali i novo aplikativno rješenje koje podržava fiskalizaciju, izdavanje računa i vođenje blagajničkih izvještaja.

30 fiksnih kamera za nadzor

Za potrebe kontrole naplate predviđena su tri vozila opremljena kamerama za automatsko prepoznavanje registarskih oznaka (tzv. LPR sustavi), čime će se omogućiti neprekidno skeniranje vozila u pokretu. Vozila će biti opremljena tabletima, sigurnim komunikacijskim modulima i baterijskim sustavima koji omogućuju desetosatni rad bez potrebe za punjenjem.

Dodatno, na ključnim punktovima u gradu bit će postavljeno 30 fiksnih kamera koje će nadzirati ulazak i izlazak iz zona naplate te automatski izračunavati vrijeme provedeno u zoni i iznos naknade. Ove kamere imaju visok stupanj otpornosti na vremenske uvjete i vandalizam te omogućuju rad u svim svjetlosnim uvjetima.

Uz automatizirane metode, sustav uključuje i ručnu kontrolu pomoću deset prijenosnih uređaja za redare koji će imati podršku za unos podataka, snimanje fotografija, izdavanje dnevnih karata i fiskalnih računa. Prijenosni uređaji i pisači omogućuju brzo i učinkovito djelovanje na terenu, a svi podaci automatski se sinkroniziraju s centralnim sustavom.

Osigurana sigurnost i zaštita podataka

Projekt podrazumijeva i sveobuhvatnu integraciju s ključnim gradskim i nacionalnim sustavima. Uspostavit će se povezanost s Ministarstvom unutarnjih poslova za dohvat podataka o vlasnicima vozila, s FINA-om za fiskalizaciju računa, prometnim redarstvom za obradu prekršaja i GPP-om Osijek za zajedničke usluge poput modela “Park & Ride“. Sustav će također biti integriran s gradskom aplikacijom Osijeka, koja će služiti kao primarni kanal za komunikaciju s korisnicima i distribuciju obavijesti, uključujući informacije o ulasku u zone naplate, isteku karata, izdanim dnevnim kartama ili dostupnosti slobodnih parkirnih mjesta.

Važan aspekt projekta je sigurnost i zaštita podataka. Svi podaci bit će pohranjeni i obrađivani na serverima unutar Republike Hrvatske, uz potpunu usklađenost s GDPR regulativom. Sav video i fotografski materijal čuvat će se minimalno 30 dana radi moguće obrade pritužbi i zahtjeva nadležnih tijela. Sustav je projektiran tako da omogućava potpuni nadzor i pravovremeno informiranje korisnika bez potrebe za dodatnim aplikacijama ili ponovnim prijavama, a svi softverski i hardverski elementi imat će otvorena sučelja za lakšu integraciju s drugim servisima u budućnosti.

Vrijednost projekta ogleda se i u njegovoj organizaciji i vremenskom okviru. Cijeli sustav mora biti isporučen, instaliran, testiran i pušten u rad najkasnije u roku od četiri mjeseca od potpisa ugovora, uz osigurano održavanje, nadogradnje i tehničku podršku u trajanju od pet godina.

Obuka za korištenje sustava

Projekt ne uključuje samo tehnološku modernizaciju već i edukaciju – predviđena je obuka do 25 osoba po grupi, i to kroz fizičke i online treninge za korištenje sustava, kao i terenska obuka za redare i tehničko osoblje koje će rukovati opremom.

U konačnici, ovaj sustav predstavlja strateški korak prema razvoju Osijeka kao pametnog grada. Digitalizacijom procesa, integracijom gradskih servisa i stvaranjem korisnički orijentirane platforme, Grad Osijek osigurava temelje za daljnji razvoj održive urbane mobilnosti i transparentnog upravljanja javnim prostorima.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest