u donjem gradu

Je li ovo najgora biciklistička staza u Osijeku? “Bubreg ti izbije”

SiB.hr

Na potezu od križanja Gupčeve i Petkove pa sve do križanja s Hutlerovom ulicom kod KBC-a Osijek, na svega 800 metara staze nalazi se čak deset šahtova koji su loše postavljeni – izdignuti iznad razine asfalta, poput betonskih bankina.

Osijek se sve snažnije profilira kao pravi biciklistički grad – barem u hrvatskim okvirima. Sa svojih 60-ak kilometara biciklističkih staza, i dodatnih devet kilometara koji uskoro kreću u izgradnju, grad na Dravi nastoji osigurati sigurniju i kvalitetniju infrastrukturu za svoje sve brojnije bicikliste.

Podsjetimo, u proljeće ove godine potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava iz Fonda za sufinanciranje projekata Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, vrijedan gotovo 900 tisuća eura. Njime će se postojeća mreža proširiti za još devet kilometara novih biciklističkih staza.

No unatoč planiranim ulaganjima, dio postojećih staza daleko je od idealnog. Primjerice, biciklistička staza u Divaltovoj ulici, jedna od starijih u gradu, i dalje je popločena kockicama – rješenjem koje biciklisti smatraju neudobnim i zastarjelim. S druge strane, novija staza uz promenadu kritizirana je zbog uske širine i grmlja koje iz žardinjera ulazi u prostor za vožnju, što dodatno otežava sigurno mimoilaženje.

“Voziš normalno, a onda odjednom – bankina!”

No, najviše pritužbi građani upućuju na stazu u Donjem gradu – konkretnije na dionicu Gupčeve ulice.

Na potezu od križanja Gupčeve i Petkove pa sve do križanja s Hutlerovom ulicom kod KBC-a Osijek, na svega 800 metara staze nalazi se čak deset šahtova koji su loše postavljeni – izdignuti iznad razine asfalta, poput betonskih bankina.

“Biciklistička staza od Petkove pa sve do Carine je katastrofa. Na stazi su postavljeni betonski šahtovi koji su doslovno uzdignuti, i kad naletiš na njih, zubi ti zaškripe. Dva puta sam već morala mijenjati gumu na biciklu zbog toga. Pitam se tko je to projektirao… I nadam se da se svaki dan mora voziti po toj svojoj stazi”, poručila je čitateljica Ksenija.

Slično iskustvo podijelio je i Dominik: “Ti šahtovi su ubojice. Kod Lipovog hlada je jedan tako visoko izdignut da ti kamenac iz bubrega izbije. Voziš normalno, a onda odjednom – bankina! I još jedan betonirani šaht, pa ti bicikl samo što se ne raspadne.”

A da je tako, uvjerili smo se i sami se provozali navedenom dionicom i sve fotografirali:

Upit o ovom problemu poslali smo i Gradskoj četvrti Donji grad te Gradu Osijeku, no do zaključenja ovog teksta odgovor nismo primili. A upit smo poslali i HEP Toplinarstvu koji je na tom djelu radio revitalizaciju vrelovodne mreže.

“Nakon završetka radova na zamjeni spojnog vrelovoda i ishođenja uporabne dozvole, uočeni su određeni nedostaci na koje je HEP-TOPLINARSTVO d.o.o. upozorilo zajednicu izvođača radova te smo zatražili njihovo otklanjanje u jamstvenom roku. Za potrebe utvrđivanja opsega i uzroka nastanka nedostataka angažirali smo sudskog vještaka temeljem čijeg nalaza je ugovorena izrada projekta sanacije svih nedostatka. Izrada projekta sanacije je u završnoj fazi, nakon čega će se utvrditi dinamika radova, koja će obuhvatiti i sanaciju slijeganja asfaltnih površina oko vrelovodnih okana.”, odgovorili su nam iz HEP-a

Građani se nadaju da će apel ipak doći do nadležnih te da će sanacija biti brzo i jednostavno provedena. Kako i sami ističu, ne traže luksuz – samo sigurnu i ugodnu vožnju.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest