Damir Skender (Saponia) – menađer godine

, predsjednika Uprave Saponije d.d., koji tu
poznatu osječku kemijsku, farmaceutsku i prehrambenu tvrtku vodi
punih deset godina-

Damir Skender nagrađen je za doprinos profiliranju
proizvodnog programa na temelju ulaganja u istraživačko-razvojni
rad, operativno restrukturiranje poslovanja i strateški marketing
u kemijskoj, prehrambenoj i farmaceutskoj industriji
,
obrazloženje je nagrade koja je Skenderu uručena sinoć u Zagrebu.
Udruga menadžera Croma predstavlja dakle samu struku te je
značenje nagrade tim veće.

Nagrada u dobrim rukama


Na pitanje što mu znači nagrada Crome Skender odgovara lako,
upravo onako kako i vodi Saponiju;
Kada radite i kada ste u poslu sto posto, tada o nagradama
i ne razmišljate. Međutim, kada takva nagrada dođe, sigurno
predstavlja zadovoljstvo, čast i obvezu. Nisam očekivao nagradu,
no kada je tu, mislim da je u dobrim rukama. Nagrada pripada i
timu oko mene jer kada imate pozitivnu atmosferu unutar tima,
onda se i svaki zadatak čini lako rješivim. Sretan sam što imam
takve ljude oko sebe i ovim im se putem za sve učinjeno
zahvaljujem. Svakako i svojoj obitelji – supruzi i djeci

veli Skender.


Nakon što je 1983. godine diplomirao na Ekonomskom fakultetu u
Osijeku, Damir Skender u Saponiju je kao pripravnik došao 1985.
godine i počeo raditi na poslovima prodaje. Odmah je “ubačen u
vatru”, dobio svoju regiju te je u kontaktima s trgovcima stjecao
svoja prva znanja iz prodaje. Direktorom prodaje
toaletno-kozmetičkih proizvoda Saponije postaje 1996. godine.
Kada je 1998. godine Saponiju preuzeo Mepas iz Širokog Brijega, u
vlasništvu poduzetnika Mirka Grbešića, promijenjena je i
struktura uprave. Došli su mlađi menadžeri, a među njima i
Skender, preuzevši mjesto direktora prodaje i marketinga, dvije
iznimno značajne funkcije za tvrtku, to više što je Saponiju
trebalo vratiti na tržište. Tvrtka je nekoliko godina bila u
padu, njezini brendovi izgubili su svoje značenja, a konkurencija
osvajala sve veće tržišne udjele, tako da su generirani
gubici.


Dvije godine provedene na toj funkciji, kaže Skender, bilo mu je
najteže razdoblje u posljednjih 12 godina. Uložio je maksimum
znanja i sposobnosti, okupivši tim ljudi oko sebe. Za kratko
vrijeme ostvareni su znatni pomaci, pa mu je već 2000. godine
ponuđeno mjesto predsjednika Uprave Saponije, što je i prihvatio
jer je dobro znao što treba napraviti – za njega jednostavno nije
bilo ni nepoznanica ni straha.


Znao je kojim putem treba ići da se nastavi s očekivanim stopama
rasta, bez obzira na konkurenciju i teškoće na tržištu, jer je
vjerovao u sebe, ali i svoje suradnike. Cijelo to vrijeme imao je
i jako dobru komunikaciju s vlasnikom tvrtke i s njegove strane
imao maksimalno povjerenje i podršku.
O veličini poslovnog uspjeha uvijek najbolje govore brojke.
Saponia je 1998. godine proizvodila i prodavala 23.000
tona proizvoda, da bi 2010. godinu završila na rekordnih 70.000
tona.
Ove će godine ostvariti ukupan prihod od
oko 550 milijuna kuna
, za razliku od ostvarenih 240
milijuna kuna 1998. godine. Rezultat je još i bolji s obzirom da
je prije nekoliko godina i Saponia prešla na proizvodnju
kompaktiranih deterdženata, pa se slobodno može reći da je u
količinskim pokazateljima došla na svoje najbolje prijeratne
godine, pa i više od toga. Cijelo vrijeme tvrtka je pod
Skenderovom palicom ostvarivala rast, i pritom ni jedne godine
nije poslovala s gubitkom.

Uloženo 250 milijuna kuna

Zadnjih deset godina, u kojima ju vodi Damir Skender,
Saponijino poslovanje posebno je obilježeno ulaganjem u nove
tehnologije.


Znali smo da vremena nemamo i da trebamo napraviti snažan
tehnološki iskorak i postati tehnološki konkurentniji. Uloženo je
250 milijuna kuna, pa danas s pravom i ponosom možemo reći da smo
tehnološki vrlo konkurentna kompanija i upravo taj tehnološki
iskorak otvorio nam je prostor za sve ono što je slijedilo iza
toga. Saponia je uvijek bila marketinški orijentirana firma i
imala jake brendove, a samo smo iskoristili ono što su nam
generacije prije ostavile. Još smo više radili na brendovima,
stalno težeći što većoj kakvoći proizvoda. Potrošači su nam
uvijek bili u fokusu interesa pa uz naš prepoznatljivo snažan
marketing i jaku distribuciju koju smo ostvarili rezultati nisu
izostali
– veli Skender. Za Saponiju je hrvatsko tržište
najvažnije jer “ako nisi jak na domicilnom tržištu, onda nemaš
prava niti imati velike ambicije u izvozu”, napominje Skender
dodajući da će i ubuduće raditi na čuvanju tržišne pozicije
svojih brendova u Hrvatskoj. No prostor za rast definitivno je u
izvozu.


I u dvije godine opće recesije i u izvozu smo ostvarili
visoke stope rasta, među najvišim u hrvatskoj industriji

ističe Skender i dodaje da, iako Saponia izvozi i u Italiju,
Švedsku, Češku i neke druge zemlje, njezino tržište najvećim je
dijelom tržište regije, odnosno zemlje bivše Jugoslavije, plus
Albanija. Izvoz upravo dostiže 50 posto njezine ukupne prodaje.
Prvi čovjek Saponije na postignutom ne misli stati. Čak i ako
dođe do pada maloprodajnog tržišta, u Saponiji su veliki
optimisti i planiraju ostvarenje još boljih rezultata u 2011.
godini.
Deset godina na čelu Uprave Saponije Damiru Skenderu jako je brzo
prošlo.


Kada se ima puno posla, dosta kontakata s poslovnim
partnerima i ljudima u kući, vrijeme jednostavno leti. Ovaj posao
strašno volim i još se nisam umorio, dobro funkcioniram i u formi
sam
– veli Skender te kroz pet narednih godina Saponiju vidi
još nekoliko stepenica više. Slikovito kaže da je “kriza ujedno i
šansa da jaki postanu još jači”.

Uprava i sindikat u stalnoj vezi

Prosječna plaća uposlenika Saponije u 2010. godini
iznosi 4.260 kuna
i isplaćuje se na
vrijeme, kao i sva ostala primanja radnika prema kolektivnom
ugovoru. Tvrtka je unatoč recesiji u protekle dvije – tri godine,
uz socijalno osjetljivog vlasnika, zadržala broj zaposlenih.
Danas Saponia zapošljava 835 radnika, a ove je
godine na određeno vrijeme zaposleno i 40-ak novih. ”

Jedan od preduvjeta uspješnosti tvrtke svakako je
dobra atmosfera u kući. Od samih početaka njegovali smo dobru
komunikaciju sa sindikatom. Radimo potpuno transparento, pa tako
tjedno sjedamo i razgovaramo o poslu. Sindikati uvijek znaju za
poslovne rezultate tvrtke te ako tvrtka ima dobre rezultate koji
bi joj omogućili dizanje socijalnih prava – to i čini
– veli
Skender i dodaje: Ako su radnici u tvrtki zadovoljni, to onda
diže rejting i Upravi i vlasniku tvrtke
.

Uloženo je 250 milijuna kuna, pa danas s pravom i ponosom
možemo reći da smo tehnološki vrlo konkurentna kompanija
23.000 tona proizvoda proizvodila je Saponia
1998.


70.000 tona ovogodišnja je proizvodnja
240 milijuna kuna iznosio je ukupan prihod tvrtke 1998.
550 milijuna kuna bit će ukupna prihod na kraju ove
godine


Skender vjeruje u tvrdnju da je “kriza ujedno i šansa da
jaki postanu još jači”

Tekst: Nikola Vukadinović (Glas
Slavonije
)


Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari