osječki je širi

Usporedili smo osječki i zagrebački novi tramvaj i provjerili gdje nastaju

RTL

I Osijek i Zagreb su nakon dugo godina dobili nove tramvaje

Osijeku i Zagrebu isporučeni su novi niskopodni tramvaji, a dok je zagrebački već zaplovio ulicama, onaj osječki to će učiniti za oko pet tjedana kad se očekuje da će stići i drugi iz flote od 10 novih koliko ih je Osijek naručio.

Ekipa RTL televizije zavirila je u proizvodni pogon Končara koji je dobavljač u oba grada i provjerila kako se ovi tramvaji proizvode i koje su glavne komponente koje sadrže.

Čelik je osnova ovog modula koji stiže u tvornicu. U drugoj fazi se stavljaju plastični dijelovi na koje kasnije idu stolice i sve ostalo. Sljedeća faza je stavljanje oplata koje imaju i termo izolacijska i zvučna svojstva.

“Ono što mi ovdje uspijevamo je da je ljudima stalo jer ide proizvod na kojem rade – sutra ga vide u prometu, koriste ga njihove obitelji i djeca. Ponosni su što su dio jedne takve priče”, kaže Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električna vozila.

Osječki tramvaji širi

U Osijeku i u Zagrebu pruga je iste širine. Ipak tramvaj za Osijek je širi za 10 centimetara od onog zagrebačkog. Širi je zato što je infrastruktura osječkih ulica drukčija.

Na gornjoj strani tramvaja nalaze se klime za putnički prostor i klime za upravljačku kabinu te cijeli njegov pogon – stroj koji ga pogoni.

“Uvozimo oko 20 do 25 posto i to ono što se u strateškom poslu zovu neutralne komponente. Sve ono što i drugi proizvođači strateških vozila kupuju, kupujemo i mi. To su kočnice, kotači, klima uređaji i vrata. Znači, na neki način ono što ničim ne definira proizvođača vozila kao takvog”, objašnjava Ninić.

Opširnije pogledajte u prilogu RTL televizije.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest