promijenio podatke

Nova računalna prijevara: Tvrtka iz Osijeka ostala bez 10 tisuća eura

Igor Kralj/PIXSELL

Prevarant je izmijenio bankovne podatke na koje je tvrtka plaćala predujam

Nepoznati prevarant između 15. i 22. siječnja zlorabio je bankovni račun osječke tvrtke, mijenjajući podatke na ponudi druge tvrtke. Na temelju lažnih podataka, osječka tvrtka uplatila je predujam od 10.000 eura za kupovinu dogovorenih proizvoda.

Tek kasnijim uvidom u ispis transakcija, otkriveno je da je novac prebačen na inozemni račun umjesto na račun pravog dobavljača. Na taj način, osječka tvrtka ostala je bez znatnog iznosa, dok policija intenzivno traga za počiniteljem ove računalne prijevare.

Podsjetimo o još jednoj sličnoj prijevari koja se dogodila prošle godine i u kojoj je jedna tvrtka iz Vukovara oštećena za nekoliko tisuća eura.

Oni su u srpnju putem e-pošte zatražili ponudu tvrtke iz Turske za kupovinu strojeva te uplatili dogovoreni novčani iznos na račun iz dostavljene ponude. Kada su prodavaču iz Turske proslijedili potvrdu o plaćanju, obaviješteni su da uplata nije provedena na njihov račun. Naime, nepoznati počinitelj presreo je elektroničku komunikaciju dviju tvrtki te tvrtki iz Vukovara poslao krivotvorenu ponudu na kojoj je izmijenio podatke bankovnog računa, a tvrtki iz Turske poslao krivotvorenu potvrdu o plaćanju s podacima bankovnog računa te tvrtke, objašnjava policija

Prijevara koja se zove “BEC – Business Email Compromis”

Riječ je o obliku poslovne prijevare odnosno prijevare s računima (BEC – Business Email Compromise). Kod ovakvih prijevara, počinitelji napadaju poslovnu e-mail korespondenciju te se u presudom trenutku uključuju u istu preuzimajući sugovornikovu stranu tako što blokiraju e-mailove sugovornika i šalje svoje e-mailove u kojima se predstavljaju kao prodavači, dobavljači ili klijenti te navode djelatnike tvrtki da uplate račune za određene usluge na bankovni račun počinitelja.

“Upozoravamo poslodavce i djelatnike da budu oprezni te da dobro provjere sve zahtjeve koji se odnose na plaćanje, pogotovo kada s nekom tvrtkom nisu ranije poslovali. Dobro provjeravajte sve račune zbog mogućih nepravilnosti. Predlaže se uspostavljanje postupka potvrde ispravnosti bankovnog računa primatelja, a kada je račun plaćen, obavijestite o tome primatelja. Ukoliko posumnjate da bi se moglo raditi o prijevari, odmah o tome obavijestite policiju!”, upozorava MUP.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest