izrađuje se projektni zadatak

Grad Osijek od parkinga planira uprihoditi do dva milijuna eura godišnje, naplata vjerovatno od jeseni

Ivica Benić/SiB.hr

Cijeli postupak je u tijeku, a s obzirom na javnu nabavu i dobavu opreme sve bi moglo potrajati do jeseni

Dragan Vulin, zamjenik gradonačelnika Osijeka gostovao je u emisiji Radio Osijeka Osijek uživo gdje je govorio o aktualnim gradskim temama pa tako između ostalom i o budućnosti naplate parkinga na području grada.

Podsjetimo, krajem 2024. godine Grad Osijek odlučio je ne produžiti koncesiju dotadašnjem koncesionaru tvrtki Elektromodul što je dovelo i da nekih neželjenih situacija kad je u pitanju sami vlasnik te tvrtke. Osim toga, buduće upravljanje parkingom povjereno je gradskoj tvrtki Gradski prijevoz putnika. Rečeno je tad i kako će to dovesti do smanjenja dotacija GPP-u iz gradskog proračuna na temelju subvencija za javni prijevoz.

“Tri studije su pokazale, kad parking bude u punoj funkciji, dakle kad bude operativan cijeli sustav ja vjerujem kako će to biti značajan prihod. Prema mojoj, konzeravativnoj, procjeni uprihoditi ćemo od 1,5 do 2 milijuna eura na godišnjoj razini”, rekao je Vulin.

Pravi pokazatelji bit će vidljivi u 2026. godini kad cijeli sustav bude aktivan. Dodao je Vulin kako je tih dva milijuna realno i to kao profit, a ne kao prihod.

“Ono to u ovom trenutku finaliziramo je projektni zadatak za javnu nabavu”, dodao je Vulin i istaknuo kako to radi Fakultet prometnih znanosti iz Zagreba koji već ima sličnih iskustava na razini Hrvatske.

Dodao je kako taj projektni zadatak mora biti iznimno dobro sastavljen pa se u njemu mora nalaziti detaljna tehnička specifikacija budući će prema njemu svi ponuditelji dostaviti svoje ponude.

“Nakon toga ide postupak javne nabave koji mora proći postupak savjetovanja budući je vrijednost nabave iznad dva milijuna eura”, dodaje Vulin i istaknuo kako će taj proces trajati oko tri mjeseca ako ne bude eventualnih žalbi.

Borna Jakšić/PIXSELL

Prema tome, izvođač radova mogao bi biti poznat do ljeta nakon čega kreće sama ugradnja i testiranje sustava. U ovom trenutku teško je reći kad će sami sustav biti u funkciji, ali prema svemu sudeći sami sustav neće biti raspoloživ nekoliko mjeseci nakon potpisa ugovora. Značiti će to kako ćemo parking plaćati tek s početkom jeseni.

“Stanje nije kakvo bismo mi htjeli da bude. Kao vozač i korisnik bi uvijek htjeli da ima mjesta, ali tako nije bilo ni dok je bilo naplate. Ne bježim od toga da je stanje sad lošije nego dok nije bilo naplate. I sam pokušavam naći parking u centru grada i to zna biti izazovno”, rekao je Vulin na temu sadašnjeg stanja parkinga.

Dodao je kako vjeruje kako možemo podnijeti “žrtvu” kao posljedicu neplaćanja parkinga nekoliko mjeseci i dodao kako će s dolaskom toplijih dana i sve više građana koristiti bicikle ili ići pješice. Dodao je i kako je znatno veća gužva bila u prvim danima nove godine dok je stanje sad nešto bolje nego tad.

“Kad pustimo u pogon sustav, imati ćemo sigurno najmoderniji i najučinkovitiji sustav u Hrvatskoj”, zaključio je Vulin.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest