Od ove godine OŠ Vladimira Becića Osijek predstavlja novi Kućni red kojima regulira korištenje mobilnih uređaja za vrijeme boravka u školi
Sve je više škola koje se odlučuju na potpuno zabranu upotrebe mobitela za vrijeme nastave, ali i za vrijeme odmora. Među njima je i osječka osnovna škola Vladimira Becića koja je na svojoj internet stranici objavila sve upute vezane uz ovu zabranu.
Tako u novoj nastavnoj godini 2024./2025. u školu stiže novitet koji su najavljivali, a koji bi trebao donijeti dodatnu kvalitetu i zabavu u slobodno vrijeme njihovih učenika – škola bez mobitela.
“Od ove godine OŠ Vladimira Becića Osijek predstavlja novi Kućni red kojima regulira korištenje mobilnih uređaja za vrijeme boravka u školi. Naime, iako su mobiteli bili zabranjeni za korištenje tijekom nastavnog procesa (osim ako nisu korišteni u svrhu nastave), nerijetko se događalo da su učenici posezali za istima, te na taj način gubili koncentraciju s nastavnog procesa. Isto tako, na hodnicima smo često znali zateći prizore koji su nažalost česta slika školskih hodnika danas – učenici u grupicama ili osamljeni – svatko na svom mobitelu”, stoji u obavijesti.
Stručnjaci upozoravaju na nepovoljan utjecaj koji korištenje mobitela ima na razvoj djeteta
Laura Santos, profesorica psihologije na sveučilištu Yale i voditeljica podcasta „The happiness Lab“ predlaže da se tako djeci s davanjem tehnologije odugovlači i to – što kasnije – to bolje. Razlog tomu je činjenica da djeca u dobi od 8 do 12 godina provode nešto manje od pet sati dnevno na telefonima, a to vrijeme se rijetko koristi za kreativne aktivnosti ili učenje. Većinom mladi provode vrijeme na društvenim mrežama ili gledajući videe, što nepovoljno djeluje na mentalno zdravlje. Korištenje društvenih medija djecu potencijalno izlaže internetskom zlostavljanju, govoru mržnje i diskriminaciji, a video zapisi koje djeca gledaju mogu sadržavati zlonamjeran, uznemirujući ili neprikladan sadržaj. Mozgovi djece se formiraju i stoga ograničavanje korištenja telefona donosi prednosti poput manjeg rizika od tjeskobe i depresije, povećanu količinu i kvalitetu sna, više vremena za fizičku aktivnost i boravak na otvorenom.
“Svaka tehnologija donosi i dobro i loše. Prednosti su poznate: brza mogućnost kontakta, socijalizacija i mogućnost za kreativno izražavanje. Tu su i aplikacije koje mnogo toga olakšavaju. Stoga, uz skraćivanje vremena na mobilnim uređajima, potrebno je djecu educirati o korisnom korištenju tehnologije koja je, ipak, neizbježan dio našeg života.
U želji da što bolje obavimo svoj posao odgoja i obrazovanja odlučili smo našim učenicima ponuditi kvalitetniji način provođenja vremena, i osigurati poligon za stjecanje vještina i kompetencija u procesu socijalizacije uživo”, stoji u obavijesti.
Tako su za učenike osigurali mnoštvo novih sadržaja kako bi vrijeme bez mobitela proveli što aktivnije i zanimljivije.
“Povećali smo broj mjesta za odmor, uveli stolni nogomet, dječji časopis za čitanje, društvene igre („Čovječe ne ljuti se“, Šah, Alias, Twister, Školica, Domino, Igre iz Gregovog dnevnika, Jenga), kartaške igre (Crni Petar, Magarac, Uno…) te zabavne knjige i stripove.
Vjerujemo da će naši učenici uživati u novih aktivnostima, te se ponovno naučiti družiti i zabavljati na neposredan način.”, zaključuju u ovoj školi.
Kako će učenici reagirati tek treba vidjeti, ali informacije iz škole zasad govore kako su učenici reagirali bez previše uzbuđenja i kako su većinom prihvatili ovu odluku.