Pritisak na sustav

Pacijenti Klinike za onkologiju osječkog KBC-a traže hitne promjene zbog višesatnih čekanja

Dubravka Petrić/PIXSELL

Unatoč izazovima koji se javljaju prilikom organizacije i pružanja zdravstvene skrbi, postoji svijest o potrebama onkoloških bolesnika i napori da se njihovo liječenje što bolje organizira

Čekanje u bolničkim redovima često predstavlja izazov koji pacijenti i njihovi bližnji moraju svladati. Bez obzira na to tražite li liječničku pomoć zbog rutinskog pregleda, hitne situacije ili rezultata nalaza, vrijeme provedeno u bolničkoj čekaonici gotovo svakome predstavlja naporno i neizvjesno iskustvo.

S navedenom se tvrdnjom posebno u praksi susreću onkološki bolesnici koji na Klinici za onkologiju osječkog KBC-a, iako su unaprijed naručeni, znaju čekati svoj pregled i po nekoliko sati.

”Osim toga što je čekaonica uvijek prepuna, u njoj nema ni dovoljno mjesta za sjedenje te je hitno potrebno nešto promijeniti u načinu organiziranja rada liječnika. O tome da je riječ o izuzetno teškim bolesnicima ne treba ni govoriti, stoga barem onda njih ne bi trebalo izlagati višesatnom besmislenom i bespotrebnom čekanju”, požalio nam se čitatelj.

S upitom o tome koliko ima istine u navedenom dopisu i uslijed čega dolazi do toliko učestaloga čekanja na preglede javili smo se ravnateljstvu KBCO-a, na što su nam odgovorili kako je nemoguće uvijek poštivati termin narudžbe zbog stalnog povećanja broja novih pacijenata, ali i velike količine pacijenata koji su već na liječenju i svakodnevnog dolaska sanitetom bolesnika u lošem općem stanju koji nisu naručeni, a koje zahtijeva hitno pružanje liječničke pomoći.

”S obzirom na sve navedeno, nismo u mogućnosti utjecati ni na stvaranje gužvi u čekaonici. Ipak, poznato je da onkološki pacijenti nemaju liste čekanja, već u roku od nekoliko dana od dijagnoze bolesti dobiju termin za prvi pregled onkologa. Uz to, pacijentima koji trebaju kontrolni pregled omogućeno je da ga obave putem A5 uputnice, što se odnosi na to da liječnik obiteljske medicine elektronski pošalje nalaze, pa ih specijalist onkolog kod kojega se pacijent liječi elektronski pregleda i odgovori”, ističe za SiB.hr doc. dr. sc. Ilijan Tomaš, predstojnik Klinike za onkologiju.

Podsjetimo, Klinika za onkologiju osječkog KBC-a pod tim nazivom radi tek od veljače ove godine, dok je do tada djelovala kao Zavod za onkologiju. Unatoč izazovima koji se javljaju prilikom organizacije i pružanja zdravstvene skrbi, postoji svijest o potrebama onkoloških bolesnika i napori da se njihovo liječenje što bolje organizira. Razumijevanje svih čimbenika koji pridonose dužim i učestalijim čekanjima u bolničkim redovima ključno je za pronalaženje dugoročnih rješenja za navedenu problematiku.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest