Saponia, kemijska, prehrambena i farmaceutska industrija d.d. Osijek u prošloj je, 2010. godini ostvarila ukupan prihod od 550 milijuna kuna, što je 3,9 posto više u odnosu na godinu prije
, a tvrtka će ponovno, kao i svih ranijih godina nakon njezine
privatizacije, ostvariti dobit, iako njezina visina još nije
precizno utvrđena.
– S obzirom na pad maloprodajnog prometa i u 2010. godini, mi
smo time i osnažili svoje pozicije na tržištu Hrvatske, ali i
tržištu regije na koje izvozimo naše proizvode, kaže
Damir Skender, predsjednik Uprave, te kada je
riječ o poslovanju u 2011. godini, ističe da je umjereni
optimist.
– U dvije protekle, iznimno teške, poslovne godine učinili
smo mnogo na stabilizaciji tvrtke te u 2011. godinu ulazimo kao
maksimalno stabilna firma. Taj umjereni optimizam bude nam, prije
svega, izvozna tržišta. Cilj nam je ojačati svoju poziciju na
dosadašnjim tržištima gdje dobro radimo, a poglavito nam je u
fokusu za 2011. tržište Srbije i Slovenije gdje smo promijenili
distributera, tako da mislimo da će nam to donijeti značajniji
pomak u izvozu, kaže Skender i sa zadovoljstvom ističe kako
Saponia osvaja i nova dva tržišta. Tvrtka je na tržište
Tunisa upravo obavila prvi izvoz, a ovih dana završit će
pregovore oko otvaranja još jednog tržišta u okruženju.
Novi proizvodi i u 2011.
U 2011. godinu Saponia je ušla sa smanjenim brojem
proizvoda.
– U 2010. naša je kompanija imala nešto iznad 500 proizvoda.
Nakon analize potkraj prošle godine odlučili smo se na
zadržavanje njih 420, s tim što u 2011. godini spremamo izlazak
na tržište dvadesetak novih proizvoda, vezanih uglavnom uz
najjače grupe naših proizvoda, a najviše osvježenja imat ćemo kod
našeg vodećeg brana Faksa, ali i tekućih deterdženata, poglavito
Ornela, rekao Skender i dodao kako oni u Saponiji krajem
svake godine snimaju prodaju pojedinih proizvoda, i kada neki od
njih više namaju dovoljan koeficient obrtaja, napuštaju njihovu
proizvodnju.
Nastavak marketinških aktivnosti
Prošlogodišnje iznimno primijećene marketinške akcije Saponia
će imati i u 2011. godini. – U ovoj godini posebno ćemo nastojati
proširiti naše marketinške aktivnosti na izvoznim tržištima, gdje
smo postigli jako dobar indeks rasta distribucije i uz niža
ulaganja u marketing nego na domaćem tržištu, ističe
Skender, i dodaje kako se Saponijina izdvajanja za
marketing kreću u prosjeku 5 posto od ukupnog prihoda, a
u nekim godinama čak i do 7 posto. U prošloj su godini ona
iznosila nešto iznad 6 posto i dostigla ukupan iznos od
oko 30 milijuna kuna.
Sve to u Saponiji čine kako bi i ove godine ostvarili planirani
minimalno 4-postotni rast prodaje. planovima
– Tijekom godine nastojat ćemo da rast bude i veći, no kada
recesija u zemlji i našim tržištima u okruženju malaksa, tada
ćemo i mi u našim sigurno biti mnogo ambiciozniji, rekao je
Skender.
Nastavak ulaganja i u 2011.
Saponia i u ovoj godini nastavlja investicijski ritam u kojemu je
ranijih godina ostvarivala ulaganja u prosjeku od 4 milijuna
eura. U prvom dijelu 2011. godine realizirat će se dvije nove
investicije, vrijedne 2 milijuna eura. Sredinom veljače u tvrtku
stiže novi, šesti stroj za proizvodnju PET-ambalaže, a vrlo
značajnu investicija realizirat će se u novu liniju punjenja u
pogonu tekućih deterdženata, koja će značajno podići kapacitet u
toj proizvodnji za koje tržište iskazuje sve veće potrebe.
Tekst: Nikola Vukadinović (Glas Slavonije)