Individualni pristup učenju

U tijeku su pripreme za državnu maturu, a interes za privatne instrukcije sve je veći među Osječanima

Emica Elveđi/PIXSELL

Često se kao razlog pohađanja instrukcija navodi nedovoljna kvaliteta nastave u javnim školama, što potvrđuje i povećan interes učenika za dodatne pripreme za državnu maturu u privatnim aranžmanima

Bliži se razdoblje polaganja ispita državne mature za koju već nekoliko mjeseci diljem Hrvatske traju pripreme. Iako javne škole nude besplatne programe pripreme za navedeno događanje kao izvannastavnu aktivnost, učenici se sve češće biraju pripremati za državnu maturu u privatnim ustanovama i uz pomoć instruktora.

”Iz godine u godinu povećava nam se broj polaznika jer nam sve više dolaze maturanti ne samo iz Osijeka, nego i iz okolice. Po predmetu u prosjeku odradimo od 70 do 100 sati priprema, što je najviše u odnosu na ostale slične ustanove u Hrvatskoj, a osim teoretskih dijelova, vježbamo i uživo s polaznicima. Zanimljivo je, stoga, kako su neki učenici koji su, primjerice, mrzili matematiku, nakon što su prošli kroz naše pripreme odlučili upisati studij vezan uz taj predmet, što samo po sebi dovoljno govori o predanosti našega rada”, ističe za SiB.hr Kristijan Šimičić, direktor EDukOS – Centra znanja i edukacija te osnivač privatne EDukOS gimnazije u Osijeku.

Dodaje kako su najčešće tražene instrukcije upravo za matematiku na višoj i nižoj razini, iza čega slijede hrvatski jezik, fizika, kemija i biologija, a tek potom engleski jezik, informatika, psihologija i njemački jezik. Razloga je zbog kojih učenici odluče plaćati pripreme za državnu maturu, tvrdi Šimičić, nekoliko te su usko vezani uz slabiju kvalitetu prenošenja znanja učenicima u javnim u odnosu na privatne škole.

>> Krenula je državna matura, donosimo iskustva instruktora s priprema i zadovoljnih polaznika

”Čim nam je sve više učenika spremno platiti dodatne pripreme za državnu maturu, mislim da je nastava u javnim školama na izrazito niskoj razini, što pripisujem ili nemogućnošću nastavnika da odgovarajuće objasne gradivo i zainteresiraju učenike za isto, ili pak generacijama koje nisu toliko motivirane za učenje. Možda je u pitanju i kombinacija tih dvaju čimbenika”, smatra Šimičić koji je upravo uvidjevši koliko toga mogu naučiti polaznike u svega nekoliko mjeseci, otvorio privatnu gimnaziju kako bi se s njima moglo raditi i kroz sve četiri godine regularnog srednjoškolskog obrazovanja.

Sa Šimičićem se slaže i Antun Vidić, mag.educ.mat.et.inf. koji trenutno, uz održavanje nastave iz matematike u EDukOS gimnaziji, radi i kao instruktor za pripreme za državnu maturu iz navedenog predmeta.

”Učenicima se treba dati vodstvo i strukturirati im gradivo, što upravo činimo mi kao instruktori. Oni u svojim školama imaju pripreme, ali nisu na njih dužni dolaziti, dok kod nas oni koji ne dolaze redovito, kasne ili ne pišu zadaće, veoma brzo bivaju izbačeni s nastave i vraćamo im uplaćeni novac, pri čemu ostaju ozbiljni polaznici koji, stoga, i uspiju ostvariti vrhunske rezultate. Vrlo je važna i usmena preporuka zbog koje nam također mnogi učenici daju svoje povjerenje, dok iznimno malu ulogu igra novac – iako je riječ o plaćenim instrukcijama, polaznici su spremni odustati ako ne dobiju kvalitetno objašnjenje gradiva”, pojašnjava Vidić.

Antun Vidić; FOTO: Antun Vidić

Prema njegovom mišljenju, zarada ne bi trebala biti primarni motiv za rad ni samim instruktorima jer, ako je isključivo to u pitanju, trudit će se samo do one razine na kojoj će ostvariti prihode, umjesto da žive ono što rade.

”Novac koji vam polaznici daju samo je posljedica, ali nikako ne smije biti smisao vašega djelovanja. Mnogi znaju reći da je instruktorima lako jer nam plaćaju, no zamislite koliko se puta zna dogoditi da učenicima ne bude ni do čega – netko vam dođe nakon sedam sati škole, dobio je dvije jedinice toga dana i još ga je cura ostavila. Naravno da mu tada nije do života, no ja ga kao instruktor moram potaknuti na to da ipak, unatoč svemu, pronađe volju za rad. Ove godine živim za 27. lipnja jer tada su ispiti državne mature iz matematike. Taj mi je datum već mjesecima u glavi jer znam da ne postoji plan B – ako učenik zezne toga dana, život mu se mijenja, a ja sam tu da dam sve od sebe da se to ne dogodi”, naglašava Vidić.

>> Od 2023. ne jedna, nego dvije Državne mature, jedinstveni ispit iz hrvatskog i još neke novosti

Neki su instruktori prepoznali vrijednost digitalne tehnologije kao jednoga od besplatnih i lako dostupnih alata prenošenja znanja kojime se, stoga, danas također služi većina maturanata. Među njima je Mario Jakopec, magistar edukacije biologije i kemije koji, osim toga što ima vlastiti obrt za podučavanje, istraživanje i savjetovanje, u posljednjih se nekoliko godina okrenuo pripremi učenika za državnu maturu pomoću snimljenih materijala koje nudi na svom YouTube kanalu.

”Prednost je takvih priprema činjenica kako pristup njima imaju maturanti iz cijele Hrvatske, ali i drugih zemalja. Rekao bih da je to specifična grupa učenika koji se žele pripremati u tišini svojega doma i oni su moja ciljana publika. Osim toga, takav način pripreme daje slobodu učeniku da sam organizira tempo kojime će učiti kemiju. Budući da su moji polaznici zainteresirani za studije iz biomedicinskog smjera, već sada pokazuju povećani stupanj odgovornosti i potpuno samostalno, uz moje materijale, pripremaju maturu. Od ove ih godine pratim i kroz Discord grupu u kojoj mogu postavljati pitanja te međusobno komunicirati kako bi postigli što bolji uspjeh. Također, ove godine imam i nekoliko maturanata koji su moje materijale kupili još u prvom razredu i s njima prošli kroz cijelu srednju školu te im danas služe kao materijal za pripremu državne mature. Posebno me veseli činjenica kako oni u niti jednom trenutku kroz srednju školu nisu trebali individualne instrukcije iz kemije, što govori o kvaliteti pripremljenih video materijala. Ipak, na kraju se sve svodi na motivaciju, trud i zalaganje maturanata. Bez toga su i najbolje pripreme – novac bačen u vjetar”, govori Jakopec.

FOTO: Mario Jakopec

O tome da svoje novce nisu bacili u vjetar svjedoče osječki maturanti koji se ove godine vrijedno i marljivo pripremaju za državnu maturu uz samostalni rad i pomoć instruktora. Jedan je od njih Marko, maturant Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku koji se u budućnosti vidi na Ekonomskom fakultetu ili Fakultetu agrobiotehničkih znanosti.

”Upisao sam pripreme kako bih ponovio sve što sam radio u četiri godine te kako bi mi posljedično bilo bolje i lakše napisati maturu. Instrukcije ne samo da mi daju dozu sigurnosti u moje znanje, već me i uče dodatnim radnim navikama te odgovornosti”, kaže učenik koji se ove godine priprema za polaganje matematike i hrvatskog jezika.

Kako bi ponovila i naučila gradivo za maturu, instrukcije iz kemije, fizike, biologije i matematike pohađa i Lana, učenica Gimnazije Beli Manastir.

”U manje od godinu dana napravila sam sve što se nije radilo u školi onako kako je trebalo. No, ujedno mogu reći da sam i motiviranija za pripreme jer znam za što radim, a i znam da ne radim ništa što mi neće trebati jer je gradivo usmjereno prema predmetnim katalozima. Na maturi se nadam povoljnim rezultatima za upis na Medicinski fakultet ili fakultet srodnog područja, za koje mislim da bez instrukcija ne bih uspjela upisati”, navodi maturantica.

FOTO: Facebook/EDukOS gimnazija

U konačnici, učenica Isusovačke klasične gimnazije s pravom javnosti u Osijeku Katarina ide na pripreme za državnu maturu iz kemije i fizike. Iako smatra kako joj spomenuta škola daje dobru podlogu za bilo koji studij, na instrukcije se odlučila stoga što treba dodatna pojašnjenja određena gradiva.

”Na regularnoj mi nastavi gradivo ponekad ne bude potpuno jasno, a velika je prednost instrukcija taj individualni pristup učeniku, odnosno usmjeravanje pažnje na učenike, što uvelike olakšava učenje. Naravno, u javnim školama to često nije moguće, ali ne zbog profesora, već zbog manjka vremena i previše gradiva koje moramo proći”, zaključuje učenica koja također razmišlja o upisivanju Medicinskog fakulteta.

>> Probna državna matura: Maturanti u zaostatku, ali bit će spremni

Često se kao razlog pohađanja instrukcija navodi nedovoljna kvaliteta nastave u javnim školama, što potvrđuje i povećan interes učenika za dodatne pripreme za državnu maturu u privatnim aranžmanima. Ipak, svjedočanstva osječkih maturanata pokazuju kako dodatni trud i rad, uz stručnu podršku, mogu rezultirati uspjehom, ističući važnost individualnog pristupa i motivacije u učenju. U skladu s time, i mi im želimo svu sreću i što bolji uspjeh na nadolazećim ispitima državne mature.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari