Od Koridora 5C Baranji samo pola dravskog mosta?

– O projektu je više puta govoreno, jer smo isto prolazili za
kredit koji je dala Europska banka za obnovu i razvoj, a istu
proceduru prolazimo i za drugu polovinu kredita u iznosu od 60
milijuna eura koje daje Europska investicijska banka – kazao je
na sjednici ministar mora, prometa i infrastrukture
Božidar Kalmeta.

– Hrvatske autoceste d.o.o. će zajam iz točke 1. ove odluke
iskoristiti za financiranje “Projekta dovršetka Koridora
5C
” koji se sastoji od gradnje autoceste ukupne
dužine 12,5 km na Koridoru 5C,
koji čine sjeverna
dionica od Sredanaca do granice s Bosnom i Hercegovinom (3,5 km)
i južna dionica od čvora Ploče do granice s BiH (9
km
). Sjeverna dionica predstavlja produžetak već
dovršene dionice autoceste A5 Osijek – Sredanci
(Osijek-Đakovo,
koja je puštena u promet u travnju 2009.
godine i Đakovo – Sredanci, koja je puštena u promet u studenome
2007. godine). Južna dionica je produžetak autoceste A1 koja će
po završetku povezivati čvor Ploče s novim graničnim prijelazom
“Metković”. Predloženi produžetak dionice čini dio paneuropskog
koridora 5C koji će nakon završetka povezivati Budimpeštu
s Jadranskim morem u luci Ploče
smještenoj na jugu
Hrvatske”, stoji u Odluci o davanju suglasnosti.
Kredit je na 20 godina otplate, uz poček od pet godina.
Inače, ovo je drugi dio zaduženja HAC-a za spomenuti projekt. Za
prvi, u iznosu od 60,63 milijuna eura, HAC je u studenome prošle
godine ugovor potpisao s EBRD-om kada je rečeno da će se
namjenski koristiti za financiranje 50 posto vrijednosti
“Projekta dovršetka koridora 5C”.

U svoj Plan građenja za 2011. godinu, kojem je Vlada RH dala
suglasnost u ožujku ove godine, Hrvatske autoceste
uvrstile su i gradnju mosta na Dravi ukupne investicijske
vrijednosti 318,191 milijun kuna
, a koji uključuje i
gradnju dionice Sredanci – granica BIH. Baranji slijedi
projektiranje, razminiranje i most (dio) preko Drave.

Od Sredanaca do granice 2013. godine
“Dionica Sredanci – granica BiH krajnja je dionica autoceste A5,
a nastavlja se na sagrađenu dionicu Đakovo-Sredanci. Na toj
dionici planirana je gradnja objekata: most
Popovača, dva nadvožnjaka (čvor Svilaj i Zoljani), cestarinski
prolaz Svilaj, čvor Svilaj i granični prijelaz Svilaj. Autocesta
na granici prema BiH prelazi široku inundaciju rijeke Save koja
će biti premoštena mostom dugim 660 m i širine 29 m. Projektom
mosta planirana su tri vozna traka po 3,5 m bez zaustavnog.
Planirani završetak gradnje dionice Sredanci – granica
Republike BiH je drugi kvartal 2013. godine”,
doznajemo
u Hrvatskim autocestama.

TEKST:Maja MUŠKIĆ,
www.glas-slavonije.hr

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari