– O projektu je više puta govoreno, jer smo isto prolazili za
kredit koji je dala Europska banka za obnovu i razvoj, a istu
proceduru prolazimo i za drugu polovinu kredita u iznosu od 60
milijuna eura koje daje Europska investicijska banka – kazao je
na sjednici ministar mora, prometa i infrastrukture
Božidar Kalmeta.
– Hrvatske autoceste d.o.o. će zajam iz točke 1. ove odluke
iskoristiti za financiranje “Projekta dovršetka Koridora
5C” koji se sastoji od gradnje autoceste ukupne
dužine 12,5 km na Koridoru 5C, koji čine sjeverna
dionica od Sredanaca do granice s Bosnom i Hercegovinom (3,5 km)
i južna dionica od čvora Ploče do granice s BiH (9
km). Sjeverna dionica predstavlja produžetak već
dovršene dionice autoceste A5 Osijek – Sredanci
(Osijek-Đakovo, koja je puštena u promet u travnju 2009.
godine i Đakovo – Sredanci, koja je puštena u promet u studenome
2007. godine). Južna dionica je produžetak autoceste A1 koja će
po završetku povezivati čvor Ploče s novim graničnim prijelazom
“Metković”. Predloženi produžetak dionice čini dio paneuropskog
koridora 5C koji će nakon završetka povezivati Budimpeštu
s Jadranskim morem u luci Ploče smještenoj na jugu
Hrvatske”, stoji u Odluci o davanju suglasnosti.
Kredit je na 20 godina otplate, uz poček od pet godina.
Inače, ovo je drugi dio zaduženja HAC-a za spomenuti projekt. Za
prvi, u iznosu od 60,63 milijuna eura, HAC je u studenome prošle
godine ugovor potpisao s EBRD-om kada je rečeno da će se
namjenski koristiti za financiranje 50 posto vrijednosti
“Projekta dovršetka koridora 5C”.
U svoj Plan građenja za 2011. godinu, kojem je Vlada RH dala
suglasnost u ožujku ove godine, Hrvatske autoceste
uvrstile su i gradnju mosta na Dravi ukupne investicijske
vrijednosti 318,191 milijun kuna, a koji uključuje i
gradnju dionice Sredanci – granica BIH. Baranji slijedi
projektiranje, razminiranje i most (dio) preko Drave.
Od Sredanaca do granice 2013. godine
“Dionica Sredanci – granica BiH krajnja je dionica autoceste A5,
a nastavlja se na sagrađenu dionicu Đakovo-Sredanci. Na toj
dionici planirana je gradnja objekata: most
Popovača, dva nadvožnjaka (čvor Svilaj i Zoljani), cestarinski
prolaz Svilaj, čvor Svilaj i granični prijelaz Svilaj. Autocesta
na granici prema BiH prelazi široku inundaciju rijeke Save koja
će biti premoštena mostom dugim 660 m i širine 29 m. Projektom
mosta planirana su tri vozna traka po 3,5 m bez zaustavnog.
Planirani završetak gradnje dionice Sredanci – granica
Republike BiH je drugi kvartal 2013. godine”, doznajemo
u Hrvatskim autocestama.
TEKST:Maja MUŠKIĆ,
www.glas-slavonije.hr