Prvi kruzer koji je 20. srpnja 2009. godine pristao uz
“Galiju” bio je američki
“Amadeus Diamond“, a njegove putnike
dočekala je svirka tamburaša, darovi, slavonska rakija, prospekti
Osijeka, Slavonije i Baranje… Tada su čelnici Lučke uprave
Osijek, koja je u uređenje pristaništa uložila gotovo
milijun kuna, te Turističke zajednice grada Osijeka,
optimistično najavljivali kako će u roku od dvije godine u
najveći slavonski grad godišnje dolaziti najmanje 50
kruzera.
To se ni približno nije dogodilo, a nadležne smo upitali – zašto?
“Mi iz Lučke uprave osigurali smo sve tehničke uvjete za
pristan brodova jer bi, po nama, bila sramota da jedan grad koji
toliko gravitira rijeci nema kvalitetno riječno pristanište.
Naravno, u tom trenutku očekivali smo, a takve su bile i najave,
da će godišnje dolaziti mnogo više brodova. Zašto se to ne
događa, trebate pitati turističke agencije i Turističku
zajednicu. Meni je zaista nelogično da, recimo, u Vukovar
godišnje pristaje 150 brodova, a u Osijek samo ovoliko.
Ne znam kako im je isplativije eventualno dolaziti autobusima iz
Vukovara i razgledati Osijek i okolicu, nego brodom“, ističe
Ante Šimić, ravnatelj LU Osijek. U nekoliko
turističkih agencija koje smo kontaktirali ističu kako ovaj kraj
još uvijek nije dovoljno atraktivan i izreklamiran.
[important title=”Ne ide onako kako smo željeli”]Damir
Macanić, direktor Turističkog ureda TZ grada Osijeka
kaže: “ove godine stigao nam je samo francuski kruzer ‘Victor
Hugo’ u dva navrata i nitko više… Ne znam zašto je tako.
Pokušavamo to poticati, ali ne ide. Naša procjena, zasnovana na
predugovorima s lokalnim agencijama, bila je 20-50 kruzera
godišnje, ali riječni turizam ne razvija se onako kako smo
željeli. Grad Osijek i Turistička zajednica, nažalost, ne mogu
utjecati na to. Mislim da i te kako imamo što ponuditi, a česti
dolasci kruzera bili bi vrlo značajni za turizam ovoga
kraja“, zaključuje Macanić.[/important]
TEKST: T.Levak (Glas
Slavonije)