Saponijin izvoz porastao 9 posto i dostigao polovinu prodaje

U prvih šest mjeseci ove godine osječka je Saponia d.d. ostvarila ukupan prihod 265 milijuna kuna, što je 4,1 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

Prodaja na hrvatskom tržištu ostvarila je ipak pad od 1 posto,
dok je na izvoznim tržištima zabilježen čak 9-postotni rast. Prvi
put Saponija je 50 posto prodaje realizirala u izvozu.

Takvim rezultatima mi smo u Saponiji zadovoljni, to više
što se u našoj branši, i na hrvatskom tržištu i na tržištima
zemalja u koje izvozimo, još uvijek ne bilježi oporavak
maloprodajnog prometa, premda je tržište ipak stabilizirano

– kaže Damir Skender, predsjednik Uprave
Saponije.

Unatoč teškoćama koje zbog recesije donosi pad maloprodajnog
prometa u zemlji i okruženju, u Saponiji su optimisti i glede
daljnje perspektive kompanije.

Fokusiramo se na izvoz budući da i na postojećim našim
izvoznim tržištima još uvijek imamo dodatnih prostora, najviše na
tržištu Srbije, koje i ove godine ostvaruje značajne stope rasta,
a što očekujemo i u drugoj polovini godine, te dodatno širenje
našeg izvoznog tržišta
– kaže Skender. Dodaje da su upravo
ovih dana obavili i završne razgovore te još preostaje samo
potpisivanje i ugovora s distributerom iz Mađarske, čime Saponia
otvara i svoje 14. izvozno tržište, a s velikim izgledima u
uspješnost realizacije, počeli su pregovori za izvoz u još jednu,
15. izvoznu zemlju. Cilj im je hrvatsko tržište držati na
postojećoj razini, te ga s rastom maloprodajnog tržišta i
povećavati, a optimizam temeljiti na izvozu.

U poslovanju Saponije prva polovina godine uvijek je nešto
slabija, uglavnom zbog prvog kvartala, kada se uvijek bilježi
veći pad prodaje, od druge polovice godine. Ako u osječkoj tvrtki
uspiju nastaviti tempo rasta, tada bi do kraja godine mogli
ostvariti financijsku vrijednost prodaje od 560 milijuna kuna, te
time i premašiti planirani 4-postotni rast.

– Rekordni mjeseci u realizaciji ranijih godina su nam uvijek
bili lipanj, srpanj, kolovoz i rujan, a prema informacijama od
naših vodećih trgovaca, naša roba sada, u turističkoj sezoni,
dobro ide te se nadamo i nadmašiti realizaciju u tim mjesecima u
odnosu na prošlu godinu – ističe Skender.

Saponia nastavlja raniji intenzivan investicijski ciklus, tijekom
ove godine uglavnom usmjeren u pogon tekućih deterdženata. On je
već djelomice ostvaren kupnjom i puštanjem u rad dodatnog stroja
za proizvodnju plastične ambalaže za tekuće deterdžente, a
preostali dio do ukupne planirane vrijednosti od 2,5 milijuna
eura odnosi se na investiciju u novu, treću, najsuvremeniju
robotiziranu liniju za punjenje tekućih deterdženta, čije se
instaliranje i puštanje u pogon očekuje najkasnije do kraja
kolovoza.

Tekući deterdženti u Saponiji su u posljednjih nekoliko
godina naša najbrže rastuća grupa proizvoda, te takav nastavak
očekujemo i u sljedećim godinama, a tomu će pridonijeti i upravo
ta naša nova investicija
– kaže Skender.

Isplaćen regres

Zbog povećanog obujma posla Saponia ni ove godine neće imati
kolektivni godišnji odmor tijekom ljetnih mjeseci, no ipak će
svojim radnicima omogućiti kraći predah. S obzirom na to da
najveći dio realizacije svojih proizvoda u Saponiji bilježe
upravo u mjesecima kada ljudi idu na godišnje odmore, početkom
lipnja, odnosno srpnja, u dva su navrata primili 50 novih radnika
za rad u pogonu na rok od tri mjeseca. Regres za godišnji odmor
svim svojim radnicima Saponia je u iznosu od tisuću kuna
isplatila još u lipnju.

Izvozne zemlje

Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Kosovo, Makedonija, Crna
Gora, Albanija, Italija, Švedska, Njemačka, SAD, Egipat, Tunis.
Saponia ovih dana otvara i svoje 14. izvozno tržište – Mađarsku.

Tekst: Nikola Vukadinović (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari