Nakon što je u svibnju ove godine širokobriješki Mepas za 6 milijuna eura preuzeo Kandit, u tom osječkom proizvođaču čokolade i bombona odmah se krenulo s pripremama za ulaganja u tehnološki razvoj tvrtke.
Nakon što je u svibnju ove godine širokobriješki Mepas za 6 milijuna eura preuzeo Kandit, u tom osječkom proizvođaču čokolade i bombona odmah se krenulo s pripremama za ulaganja u tehnološki razvoj tvrtke kao i integriranje u sustav Mepasove konditorske grupe.
Mepas je u Hrvatskoj već vlasnik osječke Saponije, bjelovarskog Koestlina i zadarske Maraske te splitskog Brodomerkura, a u Kanditu je postao vlasnik proizvodne opreme, zaliha gotovih proizvoda i brandova tvrtke, no ne i nekretnina, koje može koristiti iduće tri godine.
Funkcija direktora Kandita povjerena je diplomiranom ekonomistu Mariju Mülleru, do tada članu Uprave Saponije. U menadžment Kandita stiže još nekoliko mladih Saponijinih stručnjaka, koji, kao tim, intenzivno rade na preustroju osječkog konditora zvučnog imena, ali posljednjih godina poljuljanog poslovnog puta.
– Snimili smo stanje portfolija Kanditovih proizvoda te njihovo značenje i udjel na tržištu, utvrdivši da Kandit kvalitetom ne zaostaje za konkurencijom i da postoje veliki prostori za povećanje njegove distribucije, kako na hrvatskom tako i izvoznim tržištima – veli Müller. Ističe da su u skladu s tim definirali strategiju na koje grupe proizvoda će se bazirati i povećavati njihove količine, što je nužno jer je Kandit u posljednjih dvadesetak godina izgubio tržišne udjele na dosta tržišta.
Cilj – rast prodaje
– Odlučili smo odmah, dakle i prije gradnje novih pogona i preseljenja Kandita na novu lokaciju u Istočnoj industrijskoj zoni kod Nemetina, gdje Saponia ima svoja skladišta i zemljište, obaviti operativne investicije i u postojeće kapacitete u Frankopanskoj ulici, a u cilju poboljšanja kvalitete dijela proizvoda s kojim nismo u potpunosti zadovoljni. Dodatna ulaganja obavljamo i u informatički sustav, bez čega nam je teško poslovati – veli Müller. Ističe kako je raniji vlasnik Kandita prije dvije godine instalirao novu najsuvremeniju liniju za proizvodnju čokoladnih bananica i sličnih proizvoda, a u ostale će se trebati investirati ili kupiti nove.
– Već sada definitivno znamo da ćemo mnogo investirati u novu tvornicu, čak i više od 15 milijuna eura, iako je teško odrediti ukupnu vrijednost investicije. Nova zgrada trebala bi imati i više od 15.000 četvornih metara, čemu treba dodati i vrijednost najsuvremenijih postrojenja koja u njih planiramo ugraditi – veli Müller i ističe kako im je bitno vrlo brzo reagirati, te povećati prodaju.
To se čini i od 1. rujna distribuciju Kanditovih proizvoda na hrvatskom tržištu preuzeo je Mepas Hrvatska, koji distribuira proizvode Koestlina i Maraske. Isto tako, počeli su razgovore i s većinom izvoznih distributera njihovih roba glede povećanja količina. Na nekim tržištima će i mijenjati distributere i izabrati one za koje smatraju da su u skladu sa standardima koje traže. Značajna ulaganja bit će i u marketing, kako kroz medije tako i kroz trgovačke lance.
Müler ističe da će u proizvodnom programu ubrzo imati mnogo noviteta. Za idućih osam mjeseci pripremljen je marketinški plan objedinjen u 13 novih projekata, što redizajna, što proširenja broja varijanti postojećih proizvoda, što osvježavanja ponude, a što uključuje četrdesetak proizvoda. Vjeruju da će, kada se spoji kvaliteta koju Kandit tradicionalno ima, brand Kandit koji na regionalnim prostorima egzistira kod potrošača, poboljšana distribucija i marketinški pristup putem novih proizvoda, dodatno pozicioniranje u prodajnim objektima i sl., sigurno povećati prodaju.
Planirani rast prodaje
– Prošle godine Kandit je ostvario realizaciju 125 milijuna kuna, od čega polovinu na hrvatskom tržištu, a polovinu u izvozu, najviše u BiH, potom Sloveniju, Mađarsku, Makedoniju, Švedsku, Crnu Goru, Kosovo, SAD, Austriju i Srbiju. Ona je u ovoj godini, do našeg dolaska, padala i mi smo sada taj trend zaustavili te već ostvarujemo značajan rast. Nama je u ovoj godini cilj ostvariti kumulativni, a sljedećih godina već značajan rast prodaje – ističe Müller.
Kandit je u svojoj povijesti ostvario najveću godišnju proizvodnju i realizaciju 14.000 tona proizvoda. U tvrtki vjeruju da će se, uz ozbiljan rast, idućih godina vratiti na te količine. Ove godine s lanjskih 4,5 tisuće tona planiraju prodaju povećati na nešto manje od 5.000. tona, u 2012. je već povećati na više od 6.000 tona, a godinu poslije toga i na 8.000 tona. Nakon izgradnje nove tvornice, prodaja će, očekuju u Kanditu, krenuti još intenzivnijim rastom.
– Ako sve posložimo na planirani način, Kandit može biti dobra tvrtka – veli Müller i dodaje kako im u tomu Saponia, iskustvom svojih stručnjaka, obilato pomaže, a tvrtka koristi i sinergijske učinke ostalih članica Mepas grupe, u nabavi, distribuciji, i sl.
– To je dodatni plus koji će nam u našim naporima pomoći – veli Müller, dodajući i da potrošnja konditorskih proizvoda u Hrvatskoj iznosi oko 20 kg po stanovniku godišnje, dok je ona u EU oko 30 kilograma, što će moći dodatno utjecati na rast Kanditove prodaje kada se Hrvatska približi i uđe u EU, te dođe do rasta standarda njezinih stanovnika.
Neophodna promjena strukture uposlenika
U ovom trenutku Kandit zapošljava 329 djelatnika.
– Budući da planiramo znatno dizati prodaju, a samim time i proizvodnju, nije nam u ovom trenutku fokus na smanjenju broja radnika. No, s obzirom na nove investicije, sigurno je da ćemo morati mijenjati strukturu postojeće radne snage. Sada imamo dosta neautomatizirane proizvodnje koja zahtijeva mnogo niskokvalificirane radne snage. To će se s vremenom morati mijenjati i o tome već razgovaramo sa Sindikatom i Radničkim vijećem Kandita – veli Müller. “Trebat će nam više inženjera, više obrazovanih ljudi da bismo bili u stanju upravljati našim novim kompjutoriziranim postrojenjima i raditi na uvođenju novih proizvoda”, veli i dodaje kako to planiraju raditi u dužem razdoblju i to riješiti na najbezbolniji način.
[blockquote]Nova sistematizacija
U Kanditu je istekao kolektivni ugovor te se otvaraju pregovori o
njegovim izmjenama. “Najviše promjena odnosit će se na novu
sistematizaciju radnih mjesta. Težit ćemo tome da radnik ima
plaću sukladno poslu koji radi, što do sada često i nije bio
slučaj”, veli Müller i ističe da se plaće do nove sistematizacije
neće mijenjati. Prosječna neto plaća za osam mjeseci ove godine
je 3.954 kune. Plaće se redovito isplaćuju do 15. u mjesecu za
protekli mjesec. “U ovom trenutku te plaće nisu i zarađene, a u
budućnosti one će morati biti u suglasju s rezultatima poslovanja
tvrtke”, zaključuje Müller.
125 milijuna kuna bio je Kanditov ukupan prihod
2010.
50 posto proizvoda završava u
izvozu[/blockquote]
Nikola VUKADINOVIĆ (Glas Slavonije)