Kandit kreće u veliku marketinšku kampanju kako bi povećao prodaju

Nakon što je u svibnju ove godine širokobriješki Mepas za 6 milijuna eura preuzeo Kandit, u tom osječkom proizvođaču čokolade i bombona odmah se krenulo s pripremama za ulaganja u tehnološki razvoj tvrtke.

Nakon što je u svibnju ove godine širokobriješki Mepas za 6 milijuna eura preuzeo Kandit, u tom osječkom proizvođaču čokolade i bombona odmah se krenulo s pripremama za ulaganja u tehnološki razvoj tvrtke kao i integriranje u sustav Mepasove konditorske grupe.

Mepas je u Hrvatskoj već vlasnik osječke Saponije, bjelovarskog Koestlina i zadarske Maraske te splitskog Brodomerkura, a u Kanditu je postao vlasnik proizvodne opreme, zaliha gotovih proizvoda i brandova tvrtke, no ne i nekretnina, koje može koristiti iduće tri godine.

Funkcija direktora Kandita povjerena je diplomiranom ekonomistu Mariju Mülleru, do tada članu Uprave Saponije. U menadžment Kandita stiže još nekoliko mladih Saponijinih stručnjaka, koji, kao tim, intenzivno rade na preustroju osječkog konditora zvučnog imena, ali posljednjih godina poljuljanog poslovnog puta.

Snimili smo stanje portfolija Kanditovih proizvoda te njihovo značenje i udjel na tržištu, utvrdivši da Kandit kvalitetom ne zaostaje za konkurencijom i da postoje veliki prostori za povećanje njegove distribucije, kako na hrvatskom tako i izvoznim tržištima – veli Müller. Ističe da su u skladu s tim definirali strategiju na koje grupe proizvoda će se bazirati i povećavati njihove količine, što je nužno jer je Kandit u posljednjih dvadesetak godina izgubio tržišne udjele na dosta tržišta.

Cilj – rast prodaje

Odlučili smo odmah, dakle i prije gradnje novih pogona i preseljenja Kandita na novu lokaciju u Istočnoj industrijskoj zoni kod Nemetina, gdje Saponia ima svoja skladišta i zemljište, obaviti operativne investicije i u postojeće kapacitete u Frankopanskoj ulici, a u cilju poboljšanja kvalitete dijela proizvoda s kojim nismo u potpunosti zadovoljni. Dodatna ulaganja obavljamo i u informatički sustav, bez čega nam je teško poslovati – veli Müller. Ističe kako je raniji vlasnik Kandita prije dvije godine instalirao novu najsuvremeniju liniju za proizvodnju čokoladnih bananica i sličnih proizvoda, a u ostale će se trebati investirati ili kupiti nove.

Već sada definitivno znamo da ćemo mnogo investirati u novu tvornicu, čak i više od 15 milijuna eura, iako je teško odrediti ukupnu vrijednost investicije. Nova zgrada trebala bi imati i više od 15.000 četvornih metara, čemu treba dodati i vrijednost najsuvremenijih postrojenja koja u njih planiramo ugraditi – veli Müller i ističe kako im je bitno vrlo brzo reagirati, te povećati prodaju.

To se čini i od 1. rujna distribuciju Kanditovih proizvoda na hrvatskom tržištu preuzeo je Mepas Hrvatska, koji distribuira proizvode Koestlina i Maraske. Isto tako, počeli su razgovore i s većinom izvoznih distributera njihovih roba glede povećanja količina. Na nekim tržištima će i mijenjati distributere i izabrati one za koje smatraju da su u skladu sa standardima koje traže. Značajna ulaganja bit će i u marketing, kako kroz medije tako i kroz trgovačke lance.

Müler ističe da će u proizvodnom programu ubrzo imati mnogo noviteta. Za idućih osam mjeseci pripremljen je marketinški plan objedinjen u 13 novih projekata, što redizajna, što proširenja broja varijanti postojećih proizvoda, što osvježavanja ponude, a što uključuje četrdesetak proizvoda. Vjeruju da će, kada se spoji kvaliteta koju Kandit tradicionalno ima, brand Kandit koji na regionalnim prostorima egzistira kod potrošača, poboljšana distribucija i marketinški pristup putem novih proizvoda, dodatno pozicioniranje u prodajnim objektima i sl., sigurno povećati prodaju.

Planirani rast prodaje

Prošle godine Kandit je ostvario realizaciju 125 milijuna kuna, od čega polovinu na hrvatskom tržištu, a polovinu u izvozu, najviše u BiH, potom Sloveniju, Mađarsku, Makedoniju, Švedsku, Crnu Goru, Kosovo, SAD, Austriju i Srbiju. Ona je u ovoj godini, do našeg dolaska, padala i mi smo sada taj trend zaustavili te već ostvarujemo značajan rast. Nama je u ovoj godini cilj ostvariti kumulativni, a sljedećih godina već značajan rast prodaje – ističe Müller.

Kandit je u svojoj povijesti ostvario najveću godišnju proizvodnju i realizaciju 14.000 tona proizvoda. U tvrtki vjeruju da će se, uz ozbiljan rast, idućih godina vratiti na te količine. Ove godine s lanjskih 4,5 tisuće tona planiraju prodaju povećati na nešto manje od 5.000. tona, u 2012. je već povećati na više od 6.000 tona, a godinu poslije toga i na 8.000 tona. Nakon izgradnje nove tvornice, prodaja će, očekuju u Kanditu, krenuti još intenzivnijim rastom.

Ako sve posložimo na planirani način, Kandit može biti dobra tvrtka – veli Müller i dodaje kako im u tomu Saponia, iskustvom svojih stručnjaka, obilato pomaže, a tvrtka koristi i sinergijske učinke ostalih članica Mepas grupe, u nabavi, distribuciji, i sl.

To je dodatni plus koji će nam u našim naporima pomoći – veli Müller, dodajući i da potrošnja konditorskih proizvoda u Hrvatskoj iznosi oko 20 kg po stanovniku godišnje, dok je ona u EU oko 30 kilograma, što će moći dodatno utjecati na rast Kanditove prodaje kada se Hrvatska približi i uđe u EU, te dođe do rasta standarda njezinih stanovnika.

Neophodna promjena strukture uposlenika

U ovom trenutku Kandit zapošljava 329 djelatnika.

Budući da planiramo znatno dizati prodaju, a samim time i proizvodnju, nije nam u ovom trenutku fokus na smanjenju broja radnika. No, s obzirom na nove investicije, sigurno je da ćemo morati mijenjati strukturu postojeće radne snage. Sada imamo dosta neautomatizirane proizvodnje koja zahtijeva mnogo niskokvalificirane radne snage. To će se s vremenom morati mijenjati i o tome već razgovaramo sa Sindikatom i Radničkim vijećem Kandita – veli Müller. “Trebat će nam više inženjera, više obrazovanih ljudi da bismo bili u stanju upravljati našim novim kompjutoriziranim postrojenjima i raditi na uvođenju novih proizvoda”, veli i dodaje kako to planiraju raditi u dužem razdoblju i to riješiti na najbezbolniji način.

[blockquote]Nova sistematizacija
U Kanditu je istekao kolektivni ugovor te se otvaraju pregovori o njegovim izmjenama. “Najviše promjena odnosit će se na novu sistematizaciju radnih mjesta. Težit ćemo tome da radnik ima plaću sukladno poslu koji radi, što do sada često i nije bio slučaj”, veli Müller i ističe da se plaće do nove sistematizacije neće mijenjati. Prosječna neto plaća za osam mjeseci ove godine je 3.954 kune. Plaće se redovito isplaćuju do 15. u mjesecu za protekli mjesec. “U ovom trenutku te plaće nisu i zarađene, a u budućnosti one će morati biti u suglasju s rezultatima poslovanja tvrtke”, zaključuje Müller.
125 milijuna kuna bio je Kanditov ukupan prihod 2010.
50 posto proizvoda završava u izvozu[/blockquote]

Nikola VUKADINOVIĆ (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari