Propadaju jer nemaju ideje!

Propadaju jer nemaju ideje!

Ugao Ilirske i Rokove ulice samo je jedna od brojnih lokacija u Osijeku na kojima su kroz proteklih desetak godina mali poduzetnici neuspješno pokušavali pokrenuti poslovanje.

Butici, trgovine mješovitom robom, pekarne i frizerski saloni,
samo su neke forme tih poslovnih pokušaja koji su se pokazali
potpunim promašajima već za nekoliko mjeseci. Stručnjaci kažu
kako je problem polagane propasti malog poduzetništva
neinovativnost, ali i pogrešno razmišljanje Osječana koji se žele
okušati kao poduzetnici.

Mali poduzetnici propadaju jer poslovanje započinju bez
prave poslovne strategije i analize tržišta na koje izlaze.
Mnogima nedostaje edukacija o procesu uspješnog poslovanja.
Upravo zbog nedostatka znanja o poslovanju investiraju u poslove
koji im ne donose zaradu
“, upozorava Bernard
Jakelić
, direktor regionalnog ureda Osijek Hrvatske
udruge poslodavaca, te dodaje kako bi Osječani koji razmišljaju o
pokretanju posla

“Umjesto butika i pekarnica trebali razmisliti o otvaranju
radnji koje su podudarne s podnebljem u kojem živimo i trendovima
kojima stanovništvo naginje. U tom smjeru trenutačno se dobrim
potezom pokazuje ostvarenje trgovina sa zdravom hranom i
ekološkim proizvodima. Dakle, robom do koje se može doći na
lokalnoj razini i koja ima svoje kupce. Također, uz dobar plan i
poslovnu strategiju u Osijeku ima potencijala za uspjeh malih
poduzetnika koji se bave hortikulturalnim uređenjem
“, kaže
Jakelić.

Iz Udruženja obrtnika Osijek potvrđuju kako ključ uspjeha malog
poduzetništva leži u inovaciji, te da su davno prošli dani kada
se poslovanje pokretalo samo na osnovi posjedovanja praznog
poslovnog prostora.


[blockquote]Samo privlačno i pristupačno

Otvaranje pekarnica, trgovina i frizeraja neće nikoga obogatiti.
Ljudima treba ponuditi nešto novo, deficitarno, privlačno i
pristupačno. Trenutačno se u toj kategoriji nalaze čokolaterije s
kvalitetnim proizvodima kakve, primjerice, nema ni jedne u
Osijeku. Franšize same po sebi predstavljaju prokušano uspješan
poslovni projekt. No, kod franšiza je važno dobro analizirati
tržište, jer ono što je u jednoj sredini uspješno, u drugoj ne
mora pobuditi interes ljudi”, kaže Zvonko Digula, tajnik
Udruženja obrtnika Osijek.[/blockquote]

TEKST: Ivana KUKIĆ SOLAR (Glas Slavonije
 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari